Gönderen Konu: (ANKA)-Türk İnsansız Hava Aracı Projesi  (Okunma sayısı 497982 defa)

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı M.B.T

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 458
  • 27
Ynt: (ANKA)-Türk İnsansız Hava Aracı Projesi
« Yanıtla #1170 : 28 Aralık 2023, 23:19:13 »
En çokta iniş yaptığı sırada ki çok yavas ve cok yumuşak teker koyması..birde çok kisa mesafede durması iyi olmuş.

Çevrimdışı Merzifonlu

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2775
  • 263
  • DefenceTurk.com
Ynt: (ANKA)-Türk İnsansız Hava Aracı Projesi
« Yanıtla #1171 : 28 Aralık 2023, 23:33:37 »
Uçan kanatları, böyle iniş takımları açık şekilde ve düşük hızlarda kontrol etmek çok zordur. O yüzden, evet. Anka-3'te, "fly-by-wire" sisteminin ağababası mevcuttur, Sayın putty.

Öte yandan, bence havanın uçuşa çok uygun olmasının da birazcık yardımı oldu.
« Son Düzenleme: 29 Aralık 2023, 01:48:39 Gönderen: Merzifonlu »

Çevrimdışı Archangel99

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1341
  • 188
  • DefenceTurk.com
Ynt: (ANKA)-Türk İnsansız Hava Aracı Projesi
« Yanıtla #1172 : 28 Aralık 2023, 23:50:37 »
Uçak gerçekten çok stabil. İnişte olsun, kalkışta olsun adeta tereyağından kıl çeker gibi rahat iniş-kalkış yapmış.

Gerek Hürjet, gerekse Anka-3 çok rahat ilk uçuşlarını yaptı. KAAN'ın dün yapmaması da muhtemelen dün de yazdığım gibi henüz %100 uçuşa hazır olduğunu düşünmedikleri içindir. Onun da çok yakında havalanacağı göreceğiz.

Tabii KAAN hem insanlı hem de çok pahalı bir kuş. Riskleri tamamen minimuma indirmek çok önemli.


Çevrimdışı Denizci16

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 2488
  • 73
  • DefenceTurk.com
Ynt: (ANKA)-Türk İnsansız Hava Aracı Projesi
« Yanıtla #1173 : 29 Aralık 2023, 01:23:07 »
Error 404 (Not Found)!!1

Tasarımı ve dikey stabilizatörlerinin olmamasından dolayı çok başarılı bir rcs değerine sahip olmasını bekliyorum.


Sn.Battlestar'ın paylaştığı videoda ve diğer videolarda dikkatimi çeken bir şey oldu o yüzden alıntıladım

Arkadaşlar ön iniş takımının hemen arkasında Los yani (line of sight) var.yanlış görmüyorsam yani yer sistemleri haberleşme için bir anten var.

Kısaca çıkıntı şeklindeki bu anten stealth yani üzerine gelen radar dalgalarını geri yansıtma konusunda sorun oluşturmaz mı?

Bu teyyareden stealth'lık karekteristliği açısından iki beklentim var.

1-Los antenin gövde içine alınması
2-motorların egsoz çıkışlarının f117,f22,x47,B2 gibi sistemlerden birinin seçilerek nihai halini alması
Gerek motor nozulu gerek nozul şekli stealth'lığı olumsuz etkiler diye düşünmekteyim

Forumdaşlar ne düşünür merak ediyorum

Çevrimdışı Merzifonlu

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2775
  • 263
  • DefenceTurk.com
Ynt: (ANKA)-Türk İnsansız Hava Aracı Projesi
« Yanıtla #1174 : 29 Aralık 2023, 01:36:58 »

Sn.Battlestar'ın paylaştığı videoda ve diğer videolarda dikkatimi çeken bir şey oldu o yüzden alıntıladım

Arkadaşlar ön iniş takımının hemen arkasında Los yani (line of sight) var.yanlış görmüyorsam yani yer sistemleri haberleşme için bir anten var.

Kısaca çıkıntı şeklindeki bu anten stealth yani üzerine gelen radar dalgalarını geri yansıtma konusunda sorun oluşturmaz mı?

Bu teyyareden stealth'lık karekteristliği açısından iki beklentim var.

1-Los antenin gövde içine alınması
2-motorların egsoz çıkışlarının f117,f22,x47,B2 gibi sistemlerden birinin seçilerek nihai halini alması
Gerek motor nozulu gerek nozul şekli stealth'lığı olumsuz etkiler diye düşünmekteyim

Forumdaşlar ne düşünür merak ediyorum

O anten çıkıntısının radar kesitine olumsuz etkisi olur mu? Evet, elbette olur. Başka bir dolu anteni daha var gövdede şu anda. Neticede bir prototip bu.

Anka-3'te alınacak uzun bir yol var. En başta motorları/motorları TF-6000 olacak. Gövde elden geçecek, yüzey kalitesi kusursuzlaşacak. Satcom anteni de takılacak. O çıkıntı ise muharip versiyonda mutlaka gövdeye gömülecektir. Muhtemelen motor nozulu da TF-6000'in gelişiyle elden geçecek.

Yakıt ikmal dronu dahil, irili ufaklı bir sürü versiyonu gelecek bunun. Daha ufak versiyonu bence sinsi iha olacak. Yakıt ikmali yapan versiyonu çift motorlu olacak vs vs.

Zamanında Akıncı için, "Bu kuşun etinden ve tüyünden çok istifade edeceğiz." demiştim, öyle de oldu. Radar için test uçağı bile oldu Akıncı, daha ne olsun... 1-2 Yıl içinde Akıncı'nın, Siper HSS'nin "uçan füze lançeri" olmasını da bekliyorum. HSS füzelerini yerden atmak bir yetenektir. Ama aynı HSS füzesini 8 km yukarıdan ve 750 km ilk hıza sahip olarak atmak ise bambaşka şeydir. Bu uygulama hava muharebelerinde devrim yaratacaktır, devrim!

Şimdi aynısını Anka-3 için de diyorum, bu kuşun etinden ve tüyünden çok istifade edeceğiz, çoook. En basitinden, Akıncı'nın uçan HSS lançeri işlevini, zamanı gelince, çift motorlu Anka-3 devralacak. Düşman ateşlenen HSS füzesinin yerini çok geç olmadan tespit edemeyecek. Akıncı'da yine de bu imkanı olacaktır, çünkü Akıncı radar-silik değildir. Anka-3 ise düşmana o erken tespit şansını da vermeyecek. Hava savaşlarının sniper'ı olacak.
« Son Düzenleme: 29 Aralık 2023, 02:04:50 Gönderen: Merzifonlu »

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3685
  • 360
  • DefenceTurk.com
Ynt: (ANKA)-Türk İnsansız Hava Aracı Projesi
« Yanıtla #1175 : 29 Aralık 2023, 05:17:10 »
5. nesil motor ifadesi nereden çıktı merak ediyorum. Sektörde böyle bir nesil nitelendirmesi yok motor konusunda. Yani bir jet motorunu soğuk üfletmek imkansız. O nedenle F110 motoruyla bir uçak her türlü stealth olur.

Yeni nesil motorlarda ısı konusunda adımlar atılsa da hiç bir zaman jet motorları soğuk üfleyemez. Termal radarlarda F-22'de, F-35'te görünür, KAAN'da görünür. O nedenle F110 olmadan bizim KAAN'ın 5. nesil olamayacağı düşüncesi temelde yanlış.
Sn Archangel99,
Motor da bir ölçüde stealth olur. Yani 5inci nesil olabilir.
Motorun hava giriş alıkları ve fan tasarımı, radar dalgalarını yansıtmayacak ve soğuracak şekilde yapılırsa, o motor 5inci nesil olmaya namzettir. Sonra motor etrafındaki yapı ve bypass kanallarından geçen havanın akış geometrisi ile hem motorun ısıl izi düşürülebilir hem de aynı mantıkla, motordan çıkan sıcak havanın üzerine bypass kanalından gelen soğuk hava yönlendirilerek nozülün ısıl izi çok düşük seviyelere indirgenebilir. F22’nin f119 motoru, bu işi en iyi yapan motordur.
Ayrıca motorun uçak yüzeyine yakın yerlerine ısı yansıtıcı plakalar konarak yüzeyin sıcaklığı düşük tutulur.
B2’de kullanılan f118 motorları ve f117 ‘de kullanılan f404 motorları, çok teferruatlı değişikliklerle art yakıcısız olarak tasarlanarak stealth yapıya uygun hale getirilmiş motorlardır.

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7811
  • 458
  • DefenceTurk.com
Ynt: (ANKA)-Türk İnsansız Hava Aracı Projesi
« Yanıtla #1176 : 29 Aralık 2023, 07:17:50 »
Bundan sonrasını da bize düşmanlık yapacaklar düşünsün artık...Yalnız buna güzel bir stealh Som-J  yakışır...

Çevrimdışı Alp

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 602
  • 21
  • DefenceTurk.com
Ynt: (ANKA)-Türk İnsansız Hava Aracı Projesi
« Yanıtla #1177 : 29 Aralık 2023, 11:12:34 »
Evet,
 
Anka 3 ün bildik uçaklar gibi bir egzosu olması hepimizin dikkatini çekti, sonuçta bu bir prototip.

Hakeza, Rusların Ahotnik'i (okunuşu böyle, avcı demek) Su-57 ile uçsun diye yaptıkları uçan kanatta ilk versiyonunda bu şekil bir egsoz vardı, yalnış hatırlamıyorsam bu sıralar onunda egsozunu diğer batılı uçan kanatlar gibi revize ettiler...

Ki bunu TUSAŞ çok kolay revize edebilecektir isterse ve/veya istenirse...

« Son Düzenleme: 29 Aralık 2023, 11:14:29 Gönderen: Alp »

Çevrimdışı Alp

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 602
  • 21
  • DefenceTurk.com
Ynt: (ANKA)-Türk İnsansız Hava Aracı Projesi
« Yanıtla #1178 : 29 Aralık 2023, 11:13:23 »
Evet,
 
Anka 3 ün bildik uçaklar gibi bir egzosu olması hepimizin dikkatini çekti, sonuçta bu bir prototip.

Hakeza, Rusların Ahotnik'i (okunuşu böyle, avcı demek) Su-57 ile uçsun diye yaptıkları uçan kanatta ilk versiyonunda bu şekil bir egsoz vardı, yalnış hatırlamıyorsam bu sıralar onunda egsozunu diğer batılı uçan kanatlar gibi revize ettiler...

Ki bunu TUSAŞ çok kolay revize edebilecektir isterse ve/veya istenirse...

Çevrimdışı Archangel99

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1341
  • 188
  • DefenceTurk.com
Ynt: (ANKA)-Türk İnsansız Hava Aracı Projesi
« Yanıtla #1179 : 29 Aralık 2023, 19:16:45 »
5. nesil motor ifadesi nereden çıktı merak ediyorum. Sektörde böyle bir nesil nitelendirmesi yok motor konusunda. Yani bir jet motorunu soğuk üfletmek imkansız. O nedenle F110 motoruyla bir uçak her türlü stealth olur.

Yeni nesil motorlarda ısı konusunda adımlar atılsa da hiç bir zaman jet motorları soğuk üfleyemez. Termal radarlarda F-22'de, F-35'te görünür, KAAN'da görünür. O nedenle F110 olmadan bizim KAAN'ın 5. nesil olamayacağı düşüncesi temelde yanlış.
Sn Archangel99,
Motor da bir ölçüde stealth olur. Yani 5inci nesil olabilir.
Motorun hava giriş alıkları ve fan tasarımı, radar dalgalarını yansıtmayacak ve soğuracak şekilde yapılırsa, o motor 5inci nesil olmaya namzettir. Sonra motor etrafındaki yapı ve bypass kanallarından geçen havanın akış geometrisi ile hem motorun ısıl izi düşürülebilir hem de aynı mantıkla, motordan çıkan sıcak havanın üzerine bypass kanalından gelen soğuk hava yönlendirilerek nozülün ısıl izi çok düşük seviyelere indirgenebilir. F22’nin f119 motoru, bu işi en iyi yapan motordur.
Ayrıca motorun uçak yüzeyine yakın yerlerine ısı yansıtıcı plakalar konarak yüzeyin sıcaklığı düşük tutulur.
B2’de kullanılan f118 motorları ve f117 ‘de kullanılan f404 motorları, çok teferruatlı değişikliklerle art yakıcısız olarak tasarlanarak stealth yapıya uygun hale getirilmiş motorlardır.

Evet, 5. nesil uçaklarda ısı isini düşürmek için çeşitli çalışmalar yapılıyor. Ama doğrudan bir 5. nesil motor diye bir sınıflandırma yok. Benim buradaki kastım 5. nesil uçak gibi 5. nesil bir motor teknolojisi sınıflandırılmıyor. Bu çok yanlış sınıflandırılan bir konu. Terminolojide 5. nesil motor diye bir şeyi KAAN'a kadar ben duymadım.