ben bir soru sorayım, peki MMU motoru kimin projesiydi?
yahu forumdaşlar!
1. TF6000 TEİ projesidir.
2. MMU yerli motor işinin patronu TRmoto firmasıdır.
3. TF6000 zaten bir araştırma geliştirme projesidir, seri üretim projesine dönüşmek zorunda kalacak mı? o bile tam belli değil.
4. atıyorum, ortada iki farklı firma tarafından önerilen 32000lb ve 35000lb iki motor var ise, bu iki motordan 32000lb olanı daha gerçekçi ve daha kısa vadeliyse, şu şartlarda hayalperest olmayan herkes onu seçer tabi.
5. farklı motorlar derken, şimdiye kadar dinlediklerimi yanlış anlamamışsam, tüm motorlarda , fan, Türbin: , yanma odası ve Kompresör... hepsinde de bu parçalar var da, 1980 model motorlarda bu parçalar tek tek kaynaklanarak filan imal ediliyormuş, yeni teknoloji motorlarda bu parçalar tek parça şeklinde imal ediliyormuş.
yani parçalar aynı da, imalat yöntemleri ve değerleri biraz farklı, hem blisk üretilen tezgahın ABD onayı olmadan kullanımına izin olup olmadığı konusunda net bilgi verebilecek olan var mı?
biraz eski bir motor yapmanın kötü yanı olsa olsa nozzle nedeniyle radar izinin planlanandan az daha büyük olması olur; ama her durumda koyunun olmadığı yerde keçiye çelebi denilir bu noktada.
hızı belki 1.4mach değil 1.2mach olur, kalkış mesafesi belki 50 metre uzun olur filan.
daha bir ay önce ABD üç filoya yetecek F110 yollasa keşke diyen forum şimdi F110 dengi motor bulmuş da beğenmiyor.
hayırlısı olsun, ben 30000lb motora da eyvallah derim, Atak seviyesinde yerli bir savaş uçağının da başım üstünde yeri var.
insan hayal kurabilmeli; ama hayalperest olmamalı.