Gönderen Konu: TEİ MOTOR PROJELERİ  (Okunma sayısı 168717 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Merzifonlu

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2775
  • 263
  • DefenceTurk.com
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #1150 : 06 Nisan 2024, 14:16:55 »
TF6000 yerli aksesuarla mı çalıştırıldı?

%100 Yerli aksesuarla çalıştırıldı. O yüzden bu kadar geç kaldı. "Müttefikler" (;D) prototip için bile aksesuar satmadılar! Moskof ve Çin-çon kapılarına dayandığında, biz de bir şeyleri satmayıveririz canım, ne olacak ki... Etme bulma dünyası bu neticede.

Çevrimdışı korsan2

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 410
  • 14
  • DefenceTurk.com
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #1151 : 06 Nisan 2024, 15:11:00 »
"%100 Yerli aksesuarla çalıştırıldı. "

sevindirici.
şu halde  insansız jetler için  ilaç 2028  gibi  yetişebilir.
---
ben ABD'nin  F16  onayının İran  ile ilgili olup olamayacağını  sorguluyorum kafamda. .
eğer mesele İsveç'e  onay vermek idiyse,  söyleselerdi,  bu  iş  bu kadar uzamazdı yani.
veya   uçaklar teslim edilene kadar  ilişkilerde bir sorun  çıkma  olasılığını  ön görüp  bu sorun yüzünden  işin  bozulacağını   hesaplamış olamazlar mı?.
vakti gelene kadar  kervanı yürütme taktiği olamaz mı?
aklıma hep şu sahne geliyor

https://www.youtube.com/watch?v=n6oI01Oh5AA

« Son Düzenleme: 06 Nisan 2024, 15:13:03 Gönderen: korsan2 »

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7810
  • 458
  • DefenceTurk.com
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #1152 : 06 Nisan 2024, 16:47:53 »
TF-6000'den haber var mı , özellikle ulaşılan güç açısından?

Çevrimdışı Heartbang

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 510
  • 36
  • DefenceTurk.com
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #1153 : 07 Nisan 2024, 00:28:53 »
"%100 Yerli aksesuarla çalıştırıldı. "

sevindirici.
şu halde  insansız jetler için  ilaç 2028  gibi  yetişebilir.
---
ben ABD'nin  F16  onayının İran  ile ilgili olup olamayacağını  sorguluyorum kafamda. .
eğer mesele İsveç'e  onay vermek idiyse,  söyleselerdi,  bu  iş  bu kadar uzamazdı yani.
veya   uçaklar teslim edilene kadar  ilişkilerde bir sorun  çıkma  olasılığını  ön görüp  bu sorun yüzünden  işin  bozulacağını   hesaplamış olamazlar mı?.
vakti gelene kadar  kervanı yürütme taktiği olamaz mı?
aklıma hep şu sahne geliyor

https://www.youtube.com/watch?v=n6oI01Oh5AA
F-16 değil de F-35'te geri vites yapıp satarlarsa o anlama gelir.

Çevrimdışı カメせ

  • 2020 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 6635
  • 186
  • DefenceTurk.com
TEI PD 170 in 2. Ihracat sözlesmesi.
« Yanıtla #1154 : 10 Nisan 2024, 20:03:30 »
Alıntı
TEI PD 170 in 2. Ihracat sözlesmesi imzalandı.


Tei Genel Müdürü M. Faruk Aksit

TEI Pd170 2. Ihracati icin sözlesme imzalandık ve 2024 ün devaminda birden cok teslimatlar yapacagız.


https://www.instagram.com/p/C3kK-cPob7Y/?igsh=MWIwd2plbjVsdnFkdQ==

Çevrimdışı Merzifonlu

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2775
  • 263
  • DefenceTurk.com
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #1155 : 14 Nisan 2024, 16:24:09 »
Ukrayna'daki bombalama sonrası aklıma şu geldi: TEI'nin elleri çok dolu. O nedenle TEI dışında bir şirketin, TS-1400 motorunun çekirdeğini kullanarak, bir turboprop motor geliştirmesi gerektiğini düşünüyorum. Örneğin Kale.

Kanadalıların bir daha ne zaman saçmalayacağını asla bilemeyiz. Akıncı'nın motorsuz kalması düşünülemez. Akıncı bir kaç açıdan bize çok lazım...

Çevrimdışı カメせ

  • 2020 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 6635
  • 186
  • DefenceTurk.com
TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #1156 : 03 Mayıs 2024, 12:12:37 »

Çevrimdışı カメせ

  • 2020 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 6635
  • 186
  • DefenceTurk.com
TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #1157 : Bugün, 12:19:49 »
Alıntı
Tei türbin bıcagı üretimimde önemli bir hedefe ulastı. Tek kristal titanyumdan yüksek dayanımlı türbin bıcagi üretti.

https://www.instagram.com/p/C6gwfBCIbvt/?igsh=dXNlYm8weXRra2Fs


 Faruk Akşit:



"Dünya'da ilk kez katmanlı imalatta, dövülmüş malzemeden daha yüksek mukavemette türbin kanadı ürettik Çalıstırdık.

https://www.instagram.com/p/C6lMKJLglE8/?igsh=MXE3Z3NxOXhwNzZ1ZQ==

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3681
  • 360
  • DefenceTurk.com
Ynt: TEİ MOTOR PROJELERİ
« Yanıtla #1158 : Bugün, 13:44:36 »
Alıntı
Tei türbin bıcagı üretimimde önemli bir hedefe ulastı. Tek kristal titanyumdan yüksek dayanımlı türbin bıcagi üretti.

https://www.instagram.ucom/p/C6gwfBCIbvt/?igsh=dXNlYm8weXRra2Fs


 Faruk Akşit:



"Dünya'da ilk kez katmanlı imalatta, dövülmüş malzemeden daha yüksek mukavemette türbin kanadı ürettik Çalıstırdık.

https://www.instagram.com/p/C6lMKJLglE8/?igsh=MXE3Z3NxOXhwNzZ1ZQ==

Bu bilgiyi kim kaleme aldıysa, duyduklarını çorba etmiş.
-Tek kristal malzemesi Nikel Süper Alaşım dır. Titanyum değil.
-Tek kristal 3D olarak üretilemez.
-Titanyum bıçaklar kompresör kademesindedir ve 3D katmanlı olarak üretilebilirler
- HP türbin bıçakları tek kristaldir ve dövme değil dökümdür. Bireysel olarak üretilirler.
- LP türbin bıçakları 3D katmanlı üretimle Nikel Süper alaşım olarak “friction welding” metoduyla blisk yapıda üretilebilir.


Sn Akşit bu teknolojiyi kullandıklarıyla övünmüş. GE ve CFM için ürettikleri motor parçalarında bu teknolojiyi kullanıyorlar zaten. Kendi motor üretimimizde de kullanıyorlarsa mükemmel bir haber.
Ayrıca Nikel Süper Alaşım tozundan katmanlı üretimle imal edilen ve çok özel soğutma kanalları olan türbin bıçakları üzerinde geniş çalışmalar var. Ama Ceramic Matrix Composite malzemeler ile ısıl sorunlar bayağı bir çözülmüş olacak.
Akabinde CRDE motor teknolojisi geliyor zaten 
« Son Düzenleme: Bugün, 13:51:06 Gönderen: Yasar »