Öndeki gökdenizin ve ona ait Mar-d'nin olmasının bir avantajı da; kule arkasındaki mar-d radarının ister istemez önündeki mast ve köprüden dolayı 12 istikametinde belli bir ölü bölge mevcut gibi. Öndeki mar-d oluşan ölü bölgeyi kapatıyor ve böylece tepedeki s band (smart) ile beraber 360 derece x-band katmanı oluşturuyor.
Kıçtaki Phalanx sayesinde de olabildiğince çepeçevre ku band taranabilir.. ayrıca atış kontrol radarları da ku band arama modunda phalax radarının ölü bölgelerini kapatabilir. Bu sayede gemide 3 farklı bantta 360 derece yarı küre şeklinde radar katmanı sağlanmış oluyor. İlaveten 2 x atış kontrol ve smart-s ile aynı anda en az 3+ füzeyi de eş zamanlı güdebilir sanki. Advent eğer tüm bu koordinasyonu sağlayabiliyorsa ; yapanları ayrıca tebrik ederim.
Hangara gökdeniz olmayabilir. Hem mar-d'den ön tarafta faydalanmak için; hem de yapısal olarak meko hangarına gökfeniz ağır gelebilir. İstifler gökdenize göre tasarlanmıştır doğal olarak, ancak mekolar tasarlanırken hangar üstünde en fazla ram veya phalanx düşünülmüştür. O zamanlar da gökdeniz daha yoktu.
Bu modernizasyon bana göre çok kafa patlatılmış ve güzel bir kombinasyon. Belki tek eksiği sınıftaki 2 gemide sadece 8'er hücre mk-41 olması. Sahsi fikrim; vls''li gabyalar envanterden çıkarken 2 tanesinden sökülecek mk-41'ler ile bu eksikliğin giderilmesi. Bu gemilere şimdiden modernizasyon esnasında yer ve kablaj olarak bu iş için hazırlık yapılabilir. (Diğer 2 mk-41 de tcg anadoluya takılsa ne güzel olur. Ondaki sensör ve radarlar da müsait, yer sorunu da yok ve bence ihtiyaç da var. )
Dışardan bir göz olarak yorumum böyle.