Tusaş bünyesinde tüm test altyapısı kurulmuşken; hürjet tasarım ekibi büyük ölçüde boşa çıkmışken; pek cok ürün artık raftan alınabiliyorken;
Tf-6/10000 motorunun olgunlaşmasına da nereden baksanız daha 4-5 yıl varken;
Tek kişilik ve 2 motorlu bir hürjet-2 ulaşılamayacak bir hedef değil. Hatta daha da erken olabilir motor durumuna göre.
2 motorlu olması ideal olmayabilir, üretim tekniği itibarı ile 4'üncü nesil olabilir, ancak avionik süiti, eh süiti, mühimmat ailesi, radarı (murad) itibarı ile 4++ olacaktır.
Bunu yapabilecekken gidip de jf-17 veya ef-2000 peşinde koşmak da aslında cok sacma geliyor bana. Hadi ek f-16 alımını anlamıstım, ne de olsa elimizde var.. ama olmuyor diye tutup da sıfırdan hem de almanya'dan ricacı konumuna duserek istenmemeliydi.
Resmi agizlardan söylendi diye ben iyi bari demistim ama, keske hic dillendirilmeden tusaşa görev verilseydi.
*Bu sekilde yapilacak uçak tcg trakya icin de düşünülebilir.. zaten tarif edilen uçak bir nevi f-18imsi oluyor.
Sn mehmet75,
Aslında bu sondaj/istek Almanya için
turnusol testi anlamındaydı. Yani Almanya’nın rengini belli etmesi için güzel bir testti. Zaten MTU tank motoruna üstü kapalı ambargo uygulayan Almanya, şimdi bu testle müttefiki Türkiye’nin ne kadar yanında olduğunu gösterdi.
Ayrıca bu sadece bizim için değil, EF2000 konsorsiyumundaki diğer ülkeler içinde
uyanın artık çağırısı niteliğinde bir test. Suudi Arabistan 6 milyar dolar, Türkiye 8 milyar dolar (40 ikinci el+40 yeni uçak hesabıyla).
Bunun üzerine Doha’daki havacılık fuarında tüm siparişlerin Boeing tarafından alınması ile Airbus’ın zor duruma düşmesi ve Türkiye’nin 355 uçaklık yolcu uçağı siparişini vermeme tehlikesi de eklenince Almanlar için zor günler geliyor. Airbus, Alman hükümetini mahkemeye vermeyi planlıyor. İngiltere ve diğer üyeler, Almanya’yı Eurojet konsorsiyumundan çıkarmayı planlıyorlar haberi dolaşıyor kulislerde.