"için kullanın, ister yatay atım için kullanın farketmez. Farketseydi Atmaca booster’ı Siper’de kullanılmazdı."
fark eder, fark etmeseydi, tüm firmalar tek bir boosterle bu işi çözerdi.
bir hava savunma füzesinin savaşma ortamıyla gemi savar füzesininkiler aynı değil, en bilindiğinden, gemi savar füzelerin hızı ses altıyken, hava savunma füzelerinin hızı sesin 3 veya dört katı.
gemi savar füzeye takılan booster başka bir füzeye takılmaz diye bir kanun yok da, hedef alınan unsurun vuruş olasılığını etkilemesi mümkündür mantıken.
temel bir bilgim yok; ama mantıken diyorum.
gemisavarlar 1 mach altı uçtuğuna göre, itici de bu hızlardadır, orada diyelim ki, Hisar daha hafif, diyelim ki bu hafiflik sayesinde 1.2 mach hızı da görüyor itici 5 saniyelik uçuşta.
başlangıçtaki tepkime hızı ne kadar iyi olursa, hedefle çarpışma olasılığı artacağından, füzenin 1 mach veya altında 4 veya beş saniye uçuş yapması demek, atıyorum 70km uzaklıktaki bir savaş uçağının kaçma olasılığını %10 arttırıyorsa, 90km uzaklıktaki bir jetin kaçma olasılığını belki %30 arttırıyor.
bunların hepsi temel matematik yani, ama o booster neticede süpersonik hızın altındaki bir gemisavarı itsin diye yapıldı, bu yüzden böyle bir tahminim var.
soru şöyle:
"korsan, 4km uzaktaki bakkala dakikada 50 metre yürüyerek mi daha hızlı ulaşır? yoksa 70 metre hızla yürüyerek mi daha hızlı ulaşır"
ne kadar erken gidersem, bakkalı yakalama ihtimalim daha çok, adam yerinde durmuyor.
temel değerlendirmem, bu temel matematik sorusu üzerine, boosteri yapana sorma imkanımız yok taktir edersiniz.
bildiğimiz net olan tek şey, en resmi yetkililerin ağzından, "bu hava soluyan hedeflere odaklanacak, balistik önleme sonrakilerin işi"
durum buysa zaten, iticinin 2 mach hızında olmasına da gerek kalmıyor, iticinin üzerinde bir itki yönlendirme düzeneğine de.
ama belli ki, asıl işi balistik önleme de olacak olan versyonda, ya itici olmayacak; ya da itici üzerinde ciddi değişiklikler olacak.
ha, yüksek irtifada yapılacak tek iş balistik füze önleme değil.