Gönderen Konu: Türk Deniz Kuvvetleri Stratejisi ve Gelecek Projeksiyonu  (Okunma sayısı 93670 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Denizci16

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 2537
  • 74
  • DefenceTurk.com
Ynt: Türk Deniz Kuvvetleri Stratejisi ve Gelecek Projeksiyonu
« Yanıtla #360 : 29 Eylül 2023, 14:23:32 »
Arkadaşlar Avustralya elindeki NH90 ları emekli etme kararı almış.Yerlerine Seahawk alacakmış.
Acaba biz talip olsak nasıl olur? Ellerinde 40 adet olması lazım

Çevrimiçi Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3689
  • 360
  • DefenceTurk.com
Ynt: Türk Deniz Kuvvetleri Stratejisi ve Gelecek Projeksiyonu
« Yanıtla #361 : 29 Eylül 2023, 14:43:30 »
Arkadaşlar Avustralya elindeki NH90 ları emekli etme kararı almış.Yerlerine Seahawk alacakmış.
Acaba biz talip olsak nasıl olur? Ellerinde 40 adet olması lazım
Norveç te elindeki tüm NH90 helikopterini, “NH90’lar kontrattan kaynaklanan yükümlülüklerine uymuyor” nedeniyle emekliye ayırıp, yerine Seahawk alma kararı almış durumda.
Bu helikopterlerde ciddi bir sorun var. Üzerlerinde epeyi kullanım ömrü olmasına rağmen kullanıcı ülkeler emekliye ayırıyor. Bunlar alınacak nesne değiller.
Almanlar da 2019’da ellerindeki tüm NH90’ı teknik açıdan kusurlu ve tehlikeli bulup emekliye ayırmıştı.
Almanlar daha sonra 31 adet yeni NH90 almışlar. Muhtemelen yenilerinde sıkıntılar giderildi ki aldılar.
Aslında iyi helikopterler. Tam Seahawk karşılığı. Hatta motorları dah güçlü.
« Son Düzenleme: 29 Eylül 2023, 14:50:02 Gönderen: Yasar »

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7823
  • 459
  • DefenceTurk.com
Ynt: Türk Deniz Kuvvetleri Stratejisi ve Gelecek Projeksiyonu
« Yanıtla #362 : 29 Eylül 2023, 16:17:22 »
NH-90'ların sorunu tam olarak ne?
Millet sürekli kurtulmaya çalışıyor , alan bin  pişman

Çevrimdışı Tigerfish

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 2250
  • 197
Ynt: Türk Deniz Kuvvetleri Stratejisi ve Gelecek Projeksiyonu
« Yanıtla #363 : 29 Eylül 2023, 16:27:40 »
İdame ve bakım masrafları, arıza oranı ve bitmek bilmeyen teknik sorunu. Bu konuda Blackhawk helikopterlerin gözünü seveyim

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7823
  • 459
  • DefenceTurk.com
Ynt: Türk Deniz Kuvvetleri Stratejisi ve Gelecek Projeksiyonu
« Yanıtla #364 : 29 Eylül 2023, 17:49:49 »
"NH-90 kullanan ülkelerin büyük kısmı helikopterin sık arıza çıkardığından, bakımının zor ve pahalı olduğundan ve istenilen uçuş saatlerini tutturamadığından şikayet ediyor. Bir türlü çözülemeyen bu şikayetlerden sonra ülkelerin bir çoğu helikopteri erken emekli etmeye karar verdi."

Örneğin Norveç : Norveç Savunma Bakanı Bjørn Arild Gram tarafından düzenlenen basın toplantısında NH90 helikopterlerinin bir yılda 3.900 saat uçması için tedarik edildiği ancak helikopterlerin bir yıl içerisinde yalnızca 700 saat uçabildiği kaydedildi.
“Ne yazık ki, teknisyenlerimiz ne kadar saat çalışırsa çalışsın ve ne kadar parça sipariş edersek edelim, bunlar NH90’ı asla Norveç Silahlı Kuvvetlerinin gereksinimlerini karşılayabilecek hale getiremeyeceği sonucuna ulaştık.

Airbus, Leonardo ve Fokker Helicopters gibi havacılık devleri NH90 tasarımında bu kadar büyük hataları nasıl yapmış hayret ötesi kuşkulandırıcı bir durum...Bir bit yeniği var bu işte...

İnternette Rolls-Royce Turbomeca RTM322-01/9 turboshaft, 1,662 kW (2,230 shp) veya General Electric T700-T6E turboshaft, 1,577 kW (2,115 shp) gibi 2 çeşit motor kullandığı yazıyor acaba arıza olan modellerde genelde hangi motor kullanılıyor...

Çevrimdışı Merzifonlu

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2777
  • 264
  • DefenceTurk.com
Ynt: Türk Deniz Kuvvetleri Stratejisi ve Gelecek Projeksiyonu
« Yanıtla #365 : 29 Eylül 2023, 18:21:23 »
Muhtemelen yenilerinde sıkıntılar giderildi ki aldılar.

Bundan çok ama çooook şüpheliyim doğrusu. Siyaseten birilerini susturmak için almışlardır. Alman dediğin karakter, askeri alımlarda çürük tahtaya basmaz. Omuriliği ameliyatla ve itinayla alınmış yumuşakça Alaman ise aynı çürük tahtaya kolayca basar.
« Son Düzenleme: 29 Eylül 2023, 18:22:42 Gönderen: Merzifonlu »

Çevrimiçi Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3689
  • 360
  • DefenceTurk.com
Ynt: Türk Deniz Kuvvetleri Stratejisi ve Gelecek Projeksiyonu
« Yanıtla #366 : 29 Eylül 2023, 18:29:40 »
NH-90'ların sorunu tam olarak ne?
Millet sürekli kurtulmaya çalışıyor , alan bin  pişman
Ana sorun navalize olanlarda. Tuzlu suyu görünce bin bir çeşit problem ortaya çıkıyor.
Hollanda, Avustralya ve Yeni Zelanda aynı dertten muzdarip.

https://www.janes.com/defence-news/news-detail/nhi-offers-to-fix-norways-nh90-issues-at-no-cost

Yukarıdaki bilgiye göre üretici firma, sorunu çözdüğünü ve hiç bir extra fiyat istemeden Norveç’in tüm teknik sorunlarını gidereceklerini ve anlaştıkları destek saat miktarını ek fiyat istemeden arttıracaklarını söylemiş.
« Son Düzenleme: 29 Eylül 2023, 18:34:38 Gönderen: Yasar »

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7823
  • 459
  • DefenceTurk.com
Ynt: Türk Deniz Kuvvetleri Stratejisi ve Gelecek Projeksiyonu
« Yanıtla #367 : 29 Eylül 2023, 18:50:49 »
Bu olay navalize işinin çok kolay olmayacağını bize göstermiştir sanırım...

Çevrimiçi Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3689
  • 360
  • DefenceTurk.com
Ynt: Türk Deniz Kuvvetleri Stratejisi ve Gelecek Projeksiyonu
« Yanıtla #368 : 29 Eylül 2023, 19:40:27 »
Muhtemelen yenilerinde sıkıntılar giderildi ki aldılar.

Bundan çok ama çooook şüpheliyim doğrusu. Siyaseten birilerini susturmak için almışlardır. Alman dediğin karakter, askeri alımlarda çürük tahtaya basmaz. Omuriliği ameliyatla ve itinayla alınmış yumuşakça Alaman ise aynı çürük tahtaya kolayca basar.
Haklı olabilirsiniz. Ancak NH90 üreticisinin Yunanistan’a satılan helikopter projesinde milyonlarca dolar rüşvet olayına adının karıştığını da düşünürsek, ve de tüm dünya çapında bir sorun varken Almanların , ilk proğramda yedikleri kazığın ardından 31 adet NH90 alımı yapması çürük tahtaya basmanın ötesine bir olay. Bu firma NH90’ın hayatta kalabilmesi için kesenin ağzını açmış gibi görünüyor.
İyi inceleyip sıkı garantiler alındıktan sonra bizim de çok ucuza kapatabileceğimiz bir alım olabilir. Hele hele bizdeki TEİ-700 motorunun navalize versiyonunu biz üretirsek bu helikopter için, daha da iyi olur. Bu kontrat onaylanırsa Sikorsky bir yolunu bulup bize SH70 Seahawk satmak isteyecektir..
Tabii üretici firmanın bir bacağı Airbus olduğundan, NH90’ın üreticileri arasında Fransızlar da var. (Airbus , Agusta Westland, Fokker) Bu bir handikap olabilir. Ama A400’lerde bir sıkıntı yaşamıyorduk.
« Son Düzenleme: 29 Eylül 2023, 20:37:45 Gönderen: Yasar »

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7823
  • 459
  • DefenceTurk.com
Ynt: Türk Deniz Kuvvetleri Stratejisi ve Gelecek Projeksiyonu
« Yanıtla #369 : 29 Eylül 2023, 19:48:06 »
Peki bu senaryoların gerçekleşeceğinden emin miyiz? Biz sürekli şunları devreye sokarsak Almanya bize tank-motor satar ; EF'yi devreye sokarsak ABD bize uçak satar ; NH-90 iradesi gösterirsek Seahawk'ları gönderirler diyoruz ama bir türlü beklediğimiz teklifler gelmiyor...

Ben artık AB-ABD nin bize karşı ortak bir ambargo politikası izlediğini düşünüyorum...Ukrayna olayları-İsveç'in Nato üyeliği-Menendez istifası  bizi hallüsinasyonlara sürükledi ama gelen haberler en ufak bir alım haberi getirmiyor bizim hanemize