Gönderen Konu: TF-6000 Turbofan Motoru  (Okunma sayısı 13319 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Bürküt

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 241
  • 27
  • DefenceTurk.com
Ynt: TF-6000 Turbofan Motoru
« Yanıtla #80 : 14 Ekim 2023, 23:51:33 »
Arkadaşlar sahi aklıma geldi Türk silahlı kuvvetlerinde öz Türk hava kuvvetlerinde ne eksik diye şöyle kafamdan geçirdimde...

Özellikle de a10 warthog videolarını izleyince şöyle esaslı düşündüm.

Arkadaşlar sizce bizim CAS/COİN uçağına ihtiyacımız yok mu?

Mesela a10 warthog'un kopyası olacak gövde olarak fakat insansız olacak..

İşte tam bu noktada tf6000 kullanılabilir mi?

Birde bildiğiniz kanatlar yakıt deposu motor kısmı artık elimoizdeki teknoloji olan bor karbür veya pahalı olan titanyum ile imal edilecek

500-800 km muharebe yarıçapı
2-3 tonda mühimmat taşıyacak
İnsansız olacak

Forumdaşlar ne dersiniz yapılabilir mi?

Yada ihtiyaç var mı?

Bana eski kafalı diyebilirsin ama CAS operasyonları bence helikopterlerin yapması gereken bir iş.1200 tane 30mm mermi taşıyacak T929'dan daha kalifiye bir platform hayal edemiyorum pek.Motor yapmışken etinden sütünden faydalanmak kulağa güzel gelse de yeni bir platform geliştirilip anlamlı sayıda envantere alınacak diye diğer platformların alım adetlerinde düşme yaşanması çok olası geliyor bana.

Çevrimdışı Karga

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 80
  • 7
  • DefenceTurk.com
Ynt: TF-6000 Turbofan Motoru
« Yanıtla #81 : 15 Ekim 2023, 08:44:45 »
A10 tarzı uçakların devri geçti bence. Artık en dandik terör örgütünün elinde bile bir tür manpads var. Insanli uçağın o irtifada uçması çok zor. O görevi artık ihalar, atak helikopterleri ve yüksekten uçan normal jetlerin bir kombinasyonuyla halletmek lazım. Amerika bile a10 emekli olduktan sonrası için yeni bir uçak yapmıyor.

Insansız a10 ilginç bir konsept ama çalışır mı bilmiyorum. Makineli tüfeği ihadan kullanan olmadı sanırım şimdiye kadar.
« Son Düzenleme: 15 Ekim 2023, 08:52:59 Gönderen: Karga »

Çevrimdışı fırtına06

  • Site Yetkilisi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 5059
  • 232
  • DefenceTurk.com
Ynt: TF-6000 Turbofan Motoru
« Yanıtla #82 : 15 Ekim 2023, 10:09:08 »
Arkadaşlar sahi aklıma geldi Türk silahlı kuvvetlerinde öz Türk hava kuvvetlerinde ne eksik diye şöyle kafamdan geçirdimde...

Özellikle de a10 warthog videolarını izleyince şöyle esaslı düşündüm.

Arkadaşlar sizce bizim CAS/COİN uçağına ihtiyacımız yok mu?

Mesela a10 warthog'un kopyası olacak gövde olarak fakat insansız olacak..

İşte tam bu noktada tf6000 kullanılabilir mi?

Birde bildiğiniz kanatlar yakıt deposu motor kısmı artık elimoizdeki teknoloji olan bor karbür veya pahalı olan titanyum ile imal edilecek

500-800 km muharebe yarıçapı
2-3 tonda mühimmat taşıyacak
İnsansız olacak

Forumdaşlar ne dersiniz yapılabilir mi?

Yada ihtiyaç var mı?

Yıllar önce A-10'ları Amerikalılar bize itelemeye çalışmışlardı. Bizde hem yabancı oldugumuz bir uçak, hem yarı ömürlerinin sonuna gelmişler, hem de bakımı ve idamesi pahalı diye istemedik bu uçakları. Ayrıcı bizim gibi sarp ve dağlık arazi yapısı olan bir coğrafyaya uygun değil bu uçaklar.

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3689
  • 360
  • DefenceTurk.com
Ynt: TF-6000 Turbofan Motoru
« Yanıtla #83 : 15 Ekim 2023, 11:22:25 »
Alıntı
Arkadaşlar sizce bizim CAS/COİN uçağına ihtiyacımız yok mu?

Mesela a10 warthog'un kopyası olacak gövde olarak fakat insansız olacak..

İşte tam bu noktada tf6000 kullanılabilir mi?
A10’u süren  2 x 9200lbf kuru itki sınıfı turbofan motor var. tF6000 zayıf kalır. Bu uçak 13 ton ağırlığında. Bayağı bir itki ister.

Sonra artık bu devirde insanlı CAS uçak kullanmak demek, göz göre göre pilotu tehlikeye atmak demektir. TB2’ler varken, stand-off mesafeden Akıncı, Aksungur, Anka-3 ve KE gibi platformlarla aynı görevi icra edebiliyorken, insanlı uçakları tehlikeye atmanın bir anlamı olamaz.

Son körfez savaşında - ki manpads kullanımı o kadar yaygın değildi - 132 adet A10 ile 8000 sorti yapılmış ve 5 adet A10 kaybedilmiş, 20 adedi de ağır hasarlı olarak üsse dönmüş. Karşılığında 900 tank, 2000 zırhlı araç ve 1200 top imha edilmiş.

Sadece Ukrayna’da , Oryx kayıtlarına göre, Rusya gibi bir askeri güce karşı 24 adet TB2 kaybedilmiş. Karşılığında TB2’ye atfedilen imha edilen araç sayısı korkunç; 134 tank, 200 top, 55 zırhlı araç, 91 çoklu roket atar sistemi, 19 uçaksavar sistemi, 48 SAM sistemi, 12 Radar sistemi, 7 adet Uçak, 10 adet gemi vs vs
Detayları aşağıda. (Oryx fiili olarak görüntüsü alınan rakamları veriyor. Ukrayna kayıtlarına göre Rus kayıpları Oryx’in verdiğinin katlarca üstünde)

https://www.oryxspioenkop.com/2021/12/a-monument-of-victory-bayraktar-tb2.html

Engüzel tarafı tek bir pilot ölmemiş bu kadar imha edilen araca ve ekipmana karşılık.
Ayrıca TB2 gibi UCAV ile personele ve askeri yapılara da hücum edebiliyorsunuz. Bunları da sayarsak rakamlar çok daha kabarır.
« Son Düzenleme: 15 Ekim 2023, 11:29:43 Gönderen: Yasar »

Çevrimdışı Denizci16

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 2537
  • 74
  • DefenceTurk.com
Ynt: TF-6000 Turbofan Motoru
« Yanıtla #84 : 15 Ekim 2023, 12:51:13 »
Arkadaşlar sistemin insansız olacığından bahsetmiştim.

Hatta ek bir bilgi paylaşayım 30 mm topu olmayacak yani top olmayacak

Eots olacak

Silahlar

1000 lb bomba
500 lb bomba
Tolun
Siha82
Sdb
Kuzgun türevleri
Umtas vb.

Yani bu platform akıncıdan hızlı olacak

0,85 mach gibi hızlara varıcak

Sadece biraz daha zırhlı olduğu için hedef yakınlarına girebilecek

Ve insansız olacak.

Sizce baykar ve Tai bir araya gelse A10 warthog'ı incelese birşeyler ortaya koyamaz mı ?
« Son Düzenleme: 15 Ekim 2023, 14:04:40 Gönderen: Denizci16 »

Çevrimdışı putty

  • 2023 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2843
  • 296
Ynt: TF-6000 Turbofan Motoru
« Yanıtla #85 : 15 Ekim 2023, 13:02:53 »
A10 daki top bütün parametreleri alt üst eden bir faktör. Kesin laf etmiyorum ama top artık tartışmalı bir hal aldı. Topu uçaktan çıkartınca bütün rakamlar değişir. Top gerekir mi gerekmez mi kesin kanım yok ama ben çıkartılarak da çok etkili CAS görevi olabilir kanısındayım. Bende bu görevin insansız sistemlerle yapılacağı kanısındayım hatta insansız sistemlerin en iddialı olduğu görev CAS görevi olmalı mantıken. Yakın geçmişteki görevlerinde çoğu CAS görevidir hep tank vurma araç vurma gördük bunlar CAS görevidir. Ama maharetimizi bu görevi yapay zekaya ağ merkezli muharebeye daha siber taktiklere evirilmesini sağlamalıyız. Konsolda bir operatör havada bir uçak biraz demode fikir ve tecrübelerden dersler alınarak çareleri üretilebilecek zaafları var.

« Son Düzenleme: 15 Ekim 2023, 13:05:34 Gönderen: re »
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3689
  • 360
  • DefenceTurk.com
Ynt: TF-6000 Turbofan Motoru
« Yanıtla #86 : 15 Ekim 2023, 13:40:13 »


Textron AirLand Scorpion
Hala geliştirilme evresinde. A10 yerine geçecek. Top için pod yeri ayrılmış ama konmamış. Daha ziyade hassas güdümlü mühimmat taşıyor. İç haznesinde 1400kg , dış paylonlarda 2800kg mühimmat taşıyor. Çok yoğun gizlilik altında tasarlanıp üretilmiş. Saat başı masrafı 2-3000 dolar arası. Tanesi 20 milyon doların altında tamamen kompozit yapıda hafif bir yakın destek uçağı. 2 adet 4000lbf motoru var. MTOW değeri 9979kg .

ABD ordusu hala sipariş vermemiş ama Nijerya’dan BAE ye varıncaya kadar bir dizi ülkeye lanse ediliyor.
« Son Düzenleme: 15 Ekim 2023, 13:43:04 Gönderen: Yasar »

Çevrimdışı korsan2

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 410
  • 14
  • DefenceTurk.com
Ynt: TF-6000 Turbofan Motoru
« Yanıtla #87 : 15 Ekim 2023, 13:55:04 »
A10 artık eskidi,  bunu  kabul etmek gerek.
türlü türlü  füzenin,  zırh delici merminin ve irili ufaklı kamikazelerin ele ayağa düştüğü bir dönemde artık  öyle bir uçağın peşinde koşmak pek anlamlı değil.
tankı tespit ve imha mesafelerinin  bu kadar uzadığı bir  dönemde artık öyle bir uçak pek talep göremez.
onunla uğraşacağına,  çukur imlalı bir kamikaze yap,  her yerde kullanırsın.


bu arada,  aklımda başka bir husus var.
eğer TF6000 bir araştırma geliştirme projesi olmaktan çıkıp  bir seri üretim projesine dönüşmek zorunda kalırsa ve yine eğer aksesuar sorunu çözüldüyse,  Kızıl Elma veya Anka 3  uçaklarından birisini  insanlı  uçabilecek şekilde  türetmek  faydalı olur bence.
%70  oranında ortak alt sistem kullanan  insanlı ve insansız Anka 3 veya Kızıl elma  gayet kullanışlı olabilir bence.
bu sayede Hürjet eğitim uçağı olarak ABD motorlarına kavuşabilir.
başımız da bu kadar ağrımaz.

bu arada Anka 3 ile ilgili bu haberi gördünüz mü?

https://www.yeniakit.com.tr/foto-galeri/anka-3-projesinde-beklenmedik-gelisme-durduruldu-62646/3

Çevrimdışı Alp

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 602
  • 21
  • DefenceTurk.com
Ynt: TF-6000 Turbofan Motoru
« Yanıtla #88 : 15 Ekim 2023, 14:14:45 »
Fikir,
Anka-3 ü 2 motorlu yapıp taşıma kapasitesini arttırıp. Memleketin insansız B-2/21 i yapsak ? 2 motorlu olduğun da zaten uçan kanat formasyonu olduğundan, kanat alanıda korkunç büyüyecektir. Kaldırma kuvvetide hakeza artacaktır bunun getirisi ise görünmezlik ve en az 2-2.5 kat taşıma kapasitesi artışı ile night deep strike yeteneği çok çaydırıcı bir güç olur.
2-3 kere de Marsilya nın dibinde tesadüfen sivil fotoğrafcılara yakalanırsan, değişik sübliminal mesajlar olur.

Hele de 6 tane SOM alabilirse gövde içine!!! Korkunun coğrafyası değişir…

Senaryo ya ek:
Vattiye hava üstünde 6 tanesi yerdeyken bir uydu fotoğrafı verecek ve bir  anda kaybolacaklar…
« Son Düzenleme: 15 Ekim 2023, 14:25:12 Gönderen: Alp »

Çevrimdışı korsan2

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 410
  • 14
  • DefenceTurk.com
Ynt: TF-6000 Turbofan Motoru
« Yanıtla #89 : 15 Ekim 2023, 15:10:29 »
insansız uçaklara güvenin abartıldığını düşünüyorum.
mecburen yaslandığımız bir araç bunlar,  tamam yararlı da,  filmin jönü  bunlar olacak derseniz  orada  bir durun derim.
insansız uçaktan jön olacağına  en az  on yıl inanmam  ben.
esas oğlan rolünü  üslenebilecek bir insansız uçağın da,  öyle  internetten sipariş edebileceğiniz  çiplerle filan  olamayacağını düşünüyorum.

bence gelecek insansız uçakların değil,  insansız da uçabilecek olan uçaklarındır.


bakın  bazı jet uçaklara, kısmi de olsa insansız uçuş  imaları var.
hafızanızı zorlarsanız,  bir süre önce Hürkuş için de insansız model düşünülmüştü.
sonra insansız bir Atak   da geldi akıllara.
bakarsak,  aslında firma konuyu gayet doğru bir noktadan anlamış.

yapılması gereken,  Anka 3 veya Kızıl Elma gibi bir uçağın veya bunlar zor olursa,  bunlarla en azından %70  ortak alt sistem kullanan akraba bir  hayalet uçağın  insanlı hale gelmesi olacaktır.


---

farkındaysanız,  insansız uçaklar  geliştikçe külfeti de doğru orantıda artıyor.
örneğin,  TB2  kaç operatörle uçuyor?
Akıncı  kaç operatörle uçuyor?
jetler kaç operatörle uçacak?

aynı soruları fiyat için de sorun.


demek istediğim,  filimde esas oğlan rolünün hakkını verecek bir insansız jet yapılırsa eğer,  şu ortamda  insansız uçakları şöhret eden  bir çok  avantaj  kendi kendine yok olmak zorunda kalıyor.

insansız uçakların avantajlı olduğu bir çizgi var,  fayda maliyet çizgisi orası.
bir gün o çizgiye gelecek bu uçaklar ve muhtemelen orada  duracak.
o çizginin üzerinde insansız uçak yapmaya gerek görmeyecek firmalar;  çünkü o çizginin üzerinde insanlı uçaklar daha makul görülecek.