TCG Anadolu’dan uçak kalkar. Gerekirse kanat yapısı değiştirilir, motor gücü arttırılır ve uçak kalkar.
F404-IN motorlu Hal Tejas Vikramaditya’dan 125 metreden kalkış yapmış. Tam yükle F404 yerine f414 kullanırsınız, söz gelişi, 180 metreden kalkar. Ama kalkar.
TCG Anadolu’nun kullanılabilir pist uzunluğu kısıtlı. Geminin boyu 230metre ama arkasında yüzer havuz girişinin üst kısmı boş. Ondan sonraki bölümde de dev bir asansör var. Dolayısıyla kullanılabilir pist boyu 200metrenin altında. Onu bıraktım, iniş asıl problem. Kanca-Halat sistemi için geminin yüzeyini bozmak gerekecek. Ayrıca iniş sırasında uçak tekerleri o asansöre vurursa 10+ tonluk uçağın ani sadmesiyle asansörün hidrolik sistemleri arızalanabilir.
Bu gemi, Sn Gökbörü’nün dediği gibi, VSTOL operasyon yapabilecek uçaklara uyumlu. Esas olarak Helikopterli Çıkarma Gemisi. LHD (Landing Helicopter Dock) olarak inşa edildi. Bunu kabul etmesini öğrenmemiz gerekecek sonunda. LHD olarak ve üzerinde taşıyacağı helikopter ve silah yüküyle zaten esaslı bir güç projeksiyonu yapabilecek bir platform.