Gönderen Konu: HÜRJET Jet Eğitim Uçağı Projesi  (Okunma sayısı 199926 defa)

0 Üye ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Gökbörü

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1487
  • 137
  • DefenceTurk.com
Ynt: HÜRJET Jet Eğitim Uçağı Projesi
« Yanıtla #1510 : 14 Şubat 2024, 16:09:15 »
Önce bize gerekli olan milli motorlari yapıp, eldeki uçakları uçuralim da isterseniz sonra 3 motorlu Hürjet fantezisi bile yaparız...
« Son Düzenleme: 14 Şubat 2024, 16:09:59 Gönderen: Gökbörü »
What is steel compared to the hand that wields it?

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3672
  • 360
  • DefenceTurk.com
Ynt: HÜRJET Jet Eğitim Uçağı Projesi
« Yanıtla #1511 : 14 Şubat 2024, 17:59:28 »
Önce bize gerekli olan milli motorlari yapıp, eldeki uçakları uçuralim da isterseniz sonra 3 motorlu Hürjet fantezisi bile yaparız...
+1
Aynen. Önemli olan TF10000’in bir an önce hazır olması.
Motor adedi fantezisini bırakmak lazım. Hürjet tek motorlu olarak tasarlandı ve uçtu. Bu uçağı çift motorlu (2 x TF10000) olarak tasarlarsanız Hürjet olmaz. Ayrıca bu işlem de bir 4-5 yıl daha sürer. Buna ne bizim maddeten ne de zaman ve insan kaynağı olarak mecalimiz yok.

Çift motorlu uçakların daha emniyetli olduğu iddiası olsa da, şu ana kadarki somut veriler en çok arıza ve kaza yüzdesinin çift motorlu uçaklara ait olduğunu gösteriyor. Tek motorlu uçaklar daha az kaza kırıma uğruyor.
O bakımdan, çift motorlu uçakların asıl avantajı daha fazla faydalı yük ve daha uzun menzil. Buna karşılık hem ilk maliyet hemde bakım açısından daha pahalı uçaklar.
(6 sene öncesinin bir raporuna göre, o güne kadar çift motorlu Pratt&Whitney 229 motorlu F15 lerin 7 adedi A sınıfı - 1 milyon dolar üstü - kaza kırım yaşamış. Buna karşılık aynı dönemde aynı motoru taşıyan tek motorlu F16’larda vukuat yok.)

Edit:
Bu jet savaş uçakları için geçerli verilerdir. Yolcu uçaklarında çoklu motor kullanımı tabiiki daha emniyetlidir. Ayrıca pistonlu uçak motorlarında da  çoklu motor daha emindir.
« Son Düzenleme: 14 Şubat 2024, 18:25:19 Gönderen: Yasar »

Çevrimdışı Denizci16

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 2409
  • 71
  • DefenceTurk.com
Ynt: HÜRJET Jet Eğitim Uçağı Projesi
« Yanıtla #1512 : 14 Şubat 2024, 18:16:59 »
Tam ben diyecektim

F35B
F35C
A4 skyhawk
Süper etendart
Harier (sadece fazla nozelle'ı var

Bunlar hep tek motorlu naval uçaklar,yani güvensiz deyip işin içinden çıkmamak lazım

Çevrimdışı mehmet05

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1504
  • 134
  • DefenceTurk.com
Ynt: HÜRJET Jet Eğitim Uçağı Projesi
« Yanıtla #1513 : 14 Şubat 2024, 18:33:35 »
Çift motorun güvenli olduğu olgusu F-110 ve bir nebze de F-100 motorlarına kadardı. Modern teknoloji ve motor muayene bakım yöntemleri bu olguyu geçmişe gömmüş olabilir.

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7795
  • 458
  • DefenceTurk.com
Ynt: HÜRJET Jet Eğitim Uçağı Projesi
« Yanıtla #1514 : 14 Şubat 2024, 19:03:18 »
Çift motorun güvenli olduğu olgusu F-110 ve bir nebze de F-100 motorlarına kadardı. Modern teknoloji ve motor muayene bakım yöntemleri bu olguyu geçmişe gömmüş olabilir.

+1 Katılıyorum... Motor var , motor var ...

Çevrimdışı baryshx

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 814
  • 58
  • DefenceTurk.com
Ynt: HÜRJET Jet Eğitim Uçağı Projesi
« Yanıtla #1515 : 14 Şubat 2024, 23:33:12 »
Çift motorlu Kaan varken, Hürjet'in de çift motorlu olmasını istemek anlamsız. O fantezileri kuracak bir ekonomimiz yok. Daha düşük bütçeli fanteziler ve değişiklikler ile daha çok verim alabilirdik. O da F404 ile meh işte.

Hürjet başta planlanırken F404 ile planlanması kötü olmuş. Halbuki F414 olsaydı... Buradan Tai ve Temel Kotil'i kınıyorum  ;D :P

Kaan'a iyi bir dost ve yardımcı olabilirdi. Bir Gripen veya KF-21 gibi olabilirdi. Koreliler dış silah istasyonlarını kaldırmayı düşünüyorlar, bu Hürjet'e de uygulanabilirdi ve fakirin F35'ine evrilebilirdi vesaire vesaire...
« Son Düzenleme: 14 Şubat 2024, 23:37:15 Gönderen: baryshx »

Çevrimdışı Denizci16

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 2409
  • 71
  • DefenceTurk.com
Ynt: HÜRJET Jet Eğitim Uçağı Projesi
« Yanıtla #1516 : 14 Şubat 2024, 23:50:49 »
Zaten bizim tf10000 nın boyutu düşünülünce ortaya F18 gibi uçak çıkıyor

Tabi birisi 44000 lb itiş gücü iken

Bizim iki tane tf10000 ile maksimum 20000 veya 24000 lb lik motor gücü elde etmemiz anlamına geliyor..

Biri bizim tf10000 ile f414 boyutunu kıyaslayabilcek mi? Dediğim daha iyi anlaşılır.

G 870-Y1150-U3100    tf10000

G 890 -U 3910      f414
« Son Düzenleme: 15 Şubat 2024, 00:02:32 Gönderen: Denizci16 »

Çevrimdışı Denizci16

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 2409
  • 71
  • DefenceTurk.com
Ynt: HÜRJET Jet Eğitim Uçağı Projesi
« Yanıtla #1517 : 15 Şubat 2024, 00:05:37 »
Aslında en iyi airframe yada en iyi değeri tf10000 ile direk tek motorlu f5 yapsak istediğimiz performansı alırız

F5 4000 kg üstelik iki tane makinalı topu var itiş gücü 44 kn hız1500 km turbojet motor

Hürjet 6400 kg dahili topu yok itiş gücü 80 kn hız 1500-1600 km Turbofan motor
« Son Düzenleme: 15 Şubat 2024, 00:08:25 Gönderen: Denizci16 »

Çevrimdışı İbrahim

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 335
  • 41
  • DefenceTurk.com
Ynt: HÜRJET Jet Eğitim Uçağı Projesi
« Yanıtla #1518 : 28 Şubat 2024, 22:14:29 »
silinsin.
« Son Düzenleme: 28 Şubat 2024, 23:34:08 Gönderen: İbrahim »

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3672
  • 360
  • DefenceTurk.com
Ynt: HÜRJET Jet Eğitim Uçağı Projesi
« Yanıtla #1519 : 28 Şubat 2024, 22:46:03 »
Kanada'ya 6 tane Hürjet ihraç etmişiz.
Kaynak?