Üstadlarım internette şöyle bir ODTÜ projesine denk geldim.Bilen var mı? Bunlar gerçekten mümkün mü?
Motor Tipi V12 700HP L539 / Motor Gücü 700 HP (515 KW) : ALTAY MOTORU VE TRANSMİSYON SİSTEMİ
Motor Tipi V12 TDI / Motor Gücü 500 HP (368 KW) : FIRTINA MOTORU VE TRANSMİSYON SİSTEMİ
(Piyasada bulunan dizel veya benzinli 2'şer motoru kullanarak MTU motorlarının verdiği gücü alacaklarını iddia ediyorlar )
http://www.turk-arge.com/altay/
Baştan sona kadar okudum oldukça mantıklı akla yatkın bir çalışma tez hazırlamışlar
Mtu 883 ka 500 motoru 1800 kg 1m3 üzerinde hacmi var imiş
Keza renk transmisyon 2.4 ton 1m3 üzerinde hacmi var imiş
Arkadaşlar gövde silah kulede ekstra ölçme biçme kesim işlemi yapmadan yani tankı değiştirmeden
Piyasadaki herhangi bir dizel motor ki buna en yakın
6.5 litre v12 L539 700 hp lik motoru ki 253 kg ağırlıkta olan bir motor
Iki adet kullanıp 1400 beygire ulaşmayı hedefliyor
506 kg lik motor ile
Oysa bu bin beygire çıkınca güç 1400 kg ağırlığı bulabiliyor
Yine transmisyon için 420 kg ağırlıktan iki adet kullanıp 840 ağırlık ile bu işi çözmeyi planlıyor.
İşin püf noktası ;
Iki adet motoru yan yana koyup sağ ve soldaki cern dişlilerini ayrı ayrı olan bu motorlara entegre etmek
Her bir taraftaki cern dişli ve palet grubunu ayrı ayrı olan bu motor grubu ile çalıştırmak güç vermek
Ve şanzıman olarak iki adet olmak üzere her bir motoru kontrol eden ayrı ayrı 11 ileri vitesli otomatik şanzıman eklemek koymak
Birde kontrol senkronize edicek yazılım yada beyin kullanmak (motor şanzıman kontrol birimi)
Toplam 3 birim
İşin özü bu
Motor yerlesim şemasına bakınca mantıklı geldi akla yatkın...
Ve bu 11 ileri şanzıman ile
1 viteste 120.682nm tork6.9 km hız
Mtu da bu değer 1. Viteste 114.414 nm tork 11.2 km
Mtu dan daha fazla tork değeri genelde 200.000 torku bulmuşlar
Toplamda 80 km hıza ulaşmışlar
Similasyon sonuçları...
12 ayda da hazır edip seri üretime geçeriz diyecek kadar da eminler yaptıkları işten
Kısaca bizde böyle beyinler olduktan değerlendirmemek hata yanlış olur.
Çünkü en çok ihtiyaç duyduğumuz alan ve Almanya'ya gebeyiz
Alman'ın ağzına bakıp bu motoru vercekler mi diye bekleyip projeyi öteleyip durcağımıza bu kişilere gerekli çalışma proje izni verilmeli
Alsana bu m60 bu altay prototipi 60 tona yakın yap bakalım bu çalışmanı çalıştır görelim demek lazım
Yani illa rezil olacaksak ve bu işin altından kalkamıyacaksa en azından kendi mühendislerimizle rezil olalım.
Akibiyeti hintli arjun tankı gibi olacaksa en azından bu method,yöntemle rezil olalım
Alman'ın ağzının içine bakıp değil.
Bu işin birinci kosturanı takipçisi
Savunma sanayi müsteşarı Sn. İsmail DEMİR
Ve
Milli Savunma Bakanımız Sn Hulusi AKAR
Olmalı yetkin olan ve takip edicek şahıslar bunlar
Sonrasında
Sn Ethem SANCAK gelmeli
Bu tarz gelişmeleri ve çalışmaları takip etme bakımından