EURO HAWK İnsansız Hava Aracı İlk Sensör Uçuş Testini GerçekleştirdiNorthrop Grumman ve EADS'ın savunma ve güvenlik bölümü olan Cassidian, radar ve ileşim yayıcıların tespiti için gelişmiş istihbarat sinyal algılayıcılarıyla (SIGINT) donatılmış EURO HAWK (Unmanned Aircraft System - UAS) insansız uçak sisteminin ilk tam sistem uçuş testini gerçekleştirdiler.
EURO HAWK, 11 Ocak'da merkezi Avrupa zamanıyla saat 10:36'da Manching Hava Üssü'nden havalandı ve sivil hava trafiğinden güvenli mesafede, askeri kontrollü hava sahasında 15.000 metreden yüksek irtifaya çıktı. 6 saat sonra 16:38'de Manching Hava Üssü'ne güvenle indi. Bu başarılı uçuşu EURO HAWK programının sistem entegrasyonu yeteneklerini ve üstün teknolojilerini gösterir. Cassidian CEO'su Bernhard Gerwert, Cassidian gelişmiş SIGINT sensör paketi, Alman Bundeswehr ihtiyaçlarına uygun şekilde genel sistem ile mükemmel uyum içinde mükemmel bir performans gösterdi. "Dolayısıyla Alman Silahlı Kuvvetleri'nin koruması ve güvenliği için stratejik SIGINT istihbarat sağlayacak yeni EURO HAWK misyonu yeteneği kanıtlamak için yapılan bu test uçuşlarıyla gurur duyuyoruz." dedi.
EURO HAWK daha önce Manching Hava Üssü'nde oldukça geniş kapsamlı yer testlerini tamamladı. Daha sonra İstihbarat donanımlu uçuş testleri için Alman Uçuş Güvenliği Kurumu'ndan son onay alındı.
RQ-4B Global Hawk İnsansız Uçak sistemi temel alınarak geliştirilen EURO HAWK sisteminde Northrop Grumman tarafından sağlanan bir görev kontrolü, uçurma ve geri getirme öğelerden oluşan bir yer istasyonu bulunmaktadır. Cassidian tarafından geliştirilen elektronik ve haberleşme yayıcıları tespit özelliği sağlayan yeni bir SIGINT görev sistemi ile donatılmıştır. Yer istasyonu aynı zamanda entegre bir sistem çözümünün bir parçası olarak EURO HAWK'tan verileri alır ve analiz eder. 30 saatten fazla ve yaklaşık 60.000 feet maksimum yükseklikte görev yapabilen EURO HAWK insansız uçak sistemleri 1972'den 2010 yılına kadar görev yapan Breguet Atlantic uçaklarının görevlerini alacaklar.
DefenceTurk.com