İlk olarak İ sınıfının ertelenmesi kesinlikle söz konusu olamaz, var ki oldu çok çok çok büyük bir yanlıştır. Keza halihazırda elindeki yavuz sınıfı mekoların yıpranmaya bağlı acil envanter dışı kalması ve gabya sınıfları bir savaş gemisinin muharip genel ömrü olan 40 seneyi çoktan aşmışken böyle bir sınıfın ilk gemisini inşa edip hizmete almak hatta alır almaz hemen sivil tersanelerde diğerlerinin inşasına başlamak en gerekli durumlardan birisidir.
Şimdi gelelim bizim donanmanın gücü konusundaki ihtilaflar hakkında konuşmaya. Şu gün itibariyle baktığımızda donanmamız sayısal güç bakımından burun farkıyla İyi denilebilecek donanmalar arasındadır. Neden burun farkıyla çünkü eyvallah ispanya, italya , ingiltere vs. ile kıyaslayınca onlara yakın sayısal olarak ama siz bu ülkeleri tekil olarak düşünmeyin Avrupalı bir güce bir risk oluştuğunda bu ülkelerin donanmaları nato olmaksızın ya birleşir yada ortak bir görev kuvveti kurarlar.Şimdi onları geçtim bakınız; g.Kore, japonya, hindistan daha bak rusya, çin, abd'ye gelmedim bile. O yüzden burun farkıyla iyi diyelim. Onuda geçtim 3 tarafı denizlerle çevrili bir ülke olduğumuzdan donanmamızı daima bölmek zorunda olduğumuzu unutmayın.
Şimdi gelelim nitelik konusuna şu gün itibariyle baktığımızda arkadaşlar nitelik olarak donanmamız berbat değil(Gabya ve Meko modernizasyonları sayesinde), çok kötü değil(Milgem sayesinde), vasat durumdadır. Gemilerin büyük bölümü eski gemilerdir, üstlerindeki teknolojinin geneli güncel değildir, gemiler arasında bir sınıfsal dağılım yoktur - bu ne demek- kim hava savunma gemisi kim anti -denizaltı savunma gemisi kim gmh fırkateyni belli değildir. Bir bakıyoruz anti denizaltı korveti milgem genel maksat harbi görevlerine yunanlılarla kovalamaca oynuyor, bir bakıyoruz genel maksat harbi fırkateynine essm takıp filo hava savunma görevi veriyoruz veya eski düzendeki hava savunma gemisi gmh'ye dönüşüyor. Personelin bile nevri şaşar yeminle.
Bu yüzden donanmamızın ciddi sorunları vardır. Bu donanmayla 6. filoya falan problem çıkartmak imkansıza yakın bir durumdur . Adam o filoyu öyle bir müşterek görev kuvvetine çevirir ki aklın şaşar. sen şimdi sm-2'lerin 160 km menziline güvenip F-16'dan som atarız diyorsun ne bileyim yıldırım atarız diyorsun. Senin SM-2 Block IV'den, sm-6'dan, Sm-3'den ve kabiliyet ve menzillerinden haberin var mı ? Mutlaka vardır. Hadi bunları geçtim. F-16'nın harp yarıçapı ile (2x som + 2x sidewinder ile harp menzili-combat radius) + Som menzilinin Tomahawk menziline yaklaşabileceğini düşündünmü ? Bırak tomahawk'ı scalp naval'a bile yaklaşamıyorsun. Ki yaklaşsan bile daha fazla bir menzil olmalı çünkü uzun bir yol illa rotadan sapıp manevra vs. yapacaksın.
Ha diyebilirsin ki tanker uçaklarla refuel yaparım. Cık . Sana zaten tomahawk veya scalp naval atacak adam'ın uçak gemisi kabiliyeti olacak. Bu gemilerdeki şu an bizde olmayan uzun menzilli aesa radara sahip uçaklar'ın zaten ilk hedefi bvr menzilinden sende eş değeri olmayan r-77, k-77, meteor, aim-120d gibi füzelerle senin tanker uçakların olacak . Nefes aldırmazlar. O yüzden İslamın şartı beştir altıncısı haddini bilmektir. Mesela şu an böyle bir saldırıyı bize basra körfezinden veya süveyş kanalının ardından yersek gelen füzeleri tenis topu gibi karşılamaya çalışmaktan başka şansımız yok.
O yüzden bir an önce Tf-2000'i kızağa koymalı gezgin , süpersonik atmaca, siper vb. silahların çalışmalarını hızlandırmalı İ sınıfını vls sayısını arttırıp Çafrad çfr s band modu ile güçlendirmeli ve stop-gap hava savunma gemisi gibi kullanmalıyız.
Hatta bunlara kadar, Barbaros gemimize çafrad çfr s bant + aselsan akr-d block 2 ve ek 8x vls (ön ciws yerine ) modernizesi ve atmaca + aster-30, 9m96e2 veya siper eklemesiyle 8x atmaca , 16 uzun menzilli hss ve 32 essm/g-40 füze yüklü bir hava savunma gemisi stop-gap hüviyetine sokup (ki sınıf yaşı itibariyle böyle bir modernizeye değer müsaitlikte) geri kalan yavuz ve gabyaları genel maksat harbi gemisi ve Milgemleride Anti-Denizaltı harbi gemisi olarak sınıflandırabiliriz. En azından bunu yapabiliriz.