Kaynak Kokpit aero. Artik bu kaynagada camur atarsaniz siz buradan mumkunse ayrilinda konu hakkinda bilgi sahibi olmak isteyen istedigi gercek bilgiyi alsin.
Cumhuriyet Gazetesi’nden Barkın Şık’ın haberine göre helikopterlerinin, “ağırlık”, “denge” ve “titreşim” gibi şartnamede bulunan teknik kalibrasyonları yerine getiremedi. Bu nedenle de Kara Kuvvetleri helikopterleri teslim almadı.
http://kokpit.aero/atak-teslimat-sorunu
Hocam ,insanların bir yerlerden gidip gitmeyeceğine karar vermeden önce atıf yaptığımız haberi düzgün okuyalım...
Bu arada haber bu....
T-129 şartnameye uymadı, helikopter değil şartname değişiyor
Kara Kuvvetleri Komutanlığı’nın acil ihtiyacı için ‘Erken Duhul Helikopteri’ olarak TAI’de imal edilen ilk 9 adet T-129EDH taarruz helikopterleri neden testleri geçemedi?
Kara Kuvvetleri Komutanlığı, ATAK Taarruz Helikopter Projesi’nde envanterdeki AH-1P/S ve W Cobra/Super Cobra’ların yoğun kullanımı nedeniyle hizmet ömürlerinin hızla dolması açısından 9 adetlik ek anlaşma imzalamıştı. T-129’ların daha standart donamına sahip T-129’lara ‘Erken Duhul Helikopteri’ (EDH) adı verildi.
Geçen yıl imalatı tamamlanan ilk 4 helikopterin testleri başladı. Teslimatın geçen yıl kasım ayında tamamlanması planlanıyordu. Ancak teslimat süreci beklendiği gibi gitmedi.
Cumhuriyet Gazetesi’nden Barkın Şık’ın haberine göre helikopterlerinin, “ağırlık”, “denge” ve “titreşim” gibi şartnamede bulunan teknik kalibrasyonları yerine getiremedi. Bu nedenle de Kara Kuvvetleri helikopterleri teslim almadı.
Uzmanlar, Kara Kuvvetleri’nin isteği doğrultusunda konulan başta ASELSAN’ın kızılötesi kamera sistemi olmak üzere T-129EDH’ın ön tarafı arka tarafına göre daha ağır kaldığına dikkat çekti. Helikopterin dengelenmesi için arka tarafına ağırlık konulması durumunda ise teknik şartnamedeki ağırlığın üzerine çıkıyor. Bu durum ise Güneydoğu Anadolu’da dağlık arazide görev yapacak olan helikopterlerin, istenilen irtifaya yükselmesi engelleniyor.
HELİKOPTER SÖZLEŞMEYE DEĞİL, SÖZLEŞME HELİKOPTERE UYDURULACAK
Sorunun çözülmesi ve acil ihtiyaç nedeniyle helikopterlerin bir an önce envantere alınması için farklı bir yönteme gidildi. Savunma Sanayi Müsteşarlığı (SSM) ana sözleşmede değişikliğe gidecek.
Uzmanlar, bu gibi performans etkileyen konuların uçuş emniyetini etkilemeyeceğine dikkat çekti. AgustaWestland’in A-129 Mangusta helikopterinin TAI ve ASELSAN ortaklığında görev bilgisayarından atış sistemlerine, özel kamerasına kadar yerli ve özgün olduğuna dikkat çekerek “Helikopter tamamen farklı bir platform oldu. Ancak ek istekler nedeniyle ağırlığın artması normal. Havacılıkta ilk imal edilen bu modellerde benzer sorunlar olabilir. Zamanla bu ağırlıklar azaltılır” diye konuştu.
ANA ŞİRKETİN BAŞI RÜŞVETTEN DERTTE
Türkiye’ye 3 milyar dolarlık saldırı helikopteri (ATAK) satan AgustaWestland’ın ana şirketi Finmeccanica’nın başkanı Guiseppe Orsi, İtalya’da yürütülen bir soruşturma kapsamında, Hindistan hükümetine 12 helikopter satışı için 51 milyon Avro rüşvet vermek suçlamasıyla bir süre önce tutuklanmıştı. Halen İtalyan savcılar başka ülkelere rüşvet verilip verilmediği konusunda çalışmalarını sürdürüyor. Hindistan tarafı da diğer koldan araştırma yapıyor.
Kaynak:
http://kokpit.aero/atak-teslimat-sorunu