Hocam projeyi açıklamışsın, F-110 motorunu seçmişsin,tasarımı bu motora göre yapmışsın ABD tabiki bu saatten sonra " Bizim F-16'lar için yedek motor ihtiyacımız var bize 20 tane F-110 ver" hikayemize inanmaz...🤣🤣🤣
O işi daha tasarım aşamasında gizli halledecektik. Yani daha kimsenin MMU 'dan haberi olmadan 3-5 kişilik uzmanın kararıyla F-110 tedariğine gizlice başlayacaktık.
O tren kaçtı zaten...
Altay'ın 60 tonu bulacağı , bu ağırlık için gerekli gücü dizel motor olarak sadece Alman MTU motorunun vereceği belliydi , prototiplerde de MTU kullanıyorsun , Almanlarla prototipler için motor anlaşması yaptığın anda MTU 883 tedarik anlaşmasını da önlerine sürecektik. Vermeyiz,işi uzatırız vb. tavrına girdikleri anda ya daha zayıf bir motora göre dizayn başlayacak ya da yerli tank motoru işine o anda başlayacaktık.
MMU,Hürjet hem de Altay projeleri güç paketlerinde de bu kadar acı ambargo deneyimimize rağmen yine olmayacak duaya amin diyerek işe başladık. Olmadı da zaten duamız...
Arkadaşlar Hürjet için de " Bu eğitim uçağı olacak , F-404 motor işinde problem çıkmaz " diyorlar ama ben seri üretim aşamasında yine ABD tarafından sıkıntı çıkacağına eminim...
Adam VLS,İha parçası verdirmiyor biz savaş uçağı motoru rüyası yaşıyoruz...
MMU'yu bilmem ama Hürjet motor seçimi inanılmaz bir hata... Kesinlikle Avrupa veya Doğu menşeli bir motor seçilmeliydi.
F-404 tabiki iyi bir motor ama yine bütün yumurtaları aynı sepete (ABD kucağına) koyduk. Büyük hata...