Uçak, aslında iyi bir uçak. Yepyeni çığır açıcı bir teknolojiye sahip.
ALIS sistemi bir laptop büyüklüğünde kart. Uçuş proğramınızı giriyorsunuz. Sonra kartı götürüp uçaktaki deliğine sokuyorsunuz. Anında Texas sizin uçuş detaylarınızı öğreniyor. Bu kart, deliğine girmeden, uçak çalışmıyor.
Bazen(eskiden sık sık) kartta sorun oluyor uçak çalışmıyor. Bu sefer pilot Texas’ı arayıp sorunu “by-pass” ettirip Gerekli çalıştırma kodunu alıp, uçağı çalıştırıyor.
ABD ‘nin hiç bir uçağa müdahalesi yok. Olmaz da. Adam sana askeri ve sivil bölgesel GPS sistemini kapatsın, hiç bir füzeni zaten kullanamazsın. Yedek parçanı vermesin uçak uçamaz. Bu uçak çok fazla pahalı bakıma ihtiyaç duyan bir uçak. Yedek parçasını izin almadan değiştiremiyorsun vs vs. Kendi uçağını yapmadıkça her zaman bir şekilde “Ağa’ya” ihtiyacın var.
ALIS’in uçuş bilgilerini Texas’a iletmesi çok büyük sorun. Ama bu işi halledeceklerini söylemişlerdi.
Hem Sn Hyperspace, hem Sn Mermi hem de Sn Serkan1976 haklısınız.
Uçak iyi ama sakıncaları var. Teknik problemleri var. Ama yepyeni bir teknoloji. Kararı bu işi iyi bilen ve değerlendiren ülkelerin kuvvet birimleri verir.
Çoğunluk uçak için sırada.
Kanada ve Almanya , almam diyor. Japonlara kaynak kodlarını dahi açtılar. Ama onlar da kendi uçaklarını yapma yolundalar. Aldıklarının ötesinde yeni uçaklara sıcak bakmıyorlar.