Genel Müdür Haluk Bayraktar : “PD-222 ile birlikte AKINCI, çok daha fazla süre boyunca havada kalabilecek ancak tabi ki kalkış ağırlığı 6 ton olmayacak. AKINCI-C’nin ilk uçuşu, 2022 yılı içerisinde gerçekleştirilecek. PD-222 gayet iyi bir motor, TB3’te de kullanacağız PD-170 olarak." (20 Eylül 2021)
AKINCI-C için 2x220hp motorlar kullanılacağı açıklanmıştı ama forumlarda AKINCI-C'nin 2x900hp yabancı bir motorla uçacağı yönünde bilgiler de vardı 2018'lerden kalan.
6 tonluk uçağın 220hp maximum güçlü motorla nasıl uçacağına şüpheyle yaklaşıyorum...Görev yükü az olsa bile . yurtiçinde kullanılır dense bile bu güç yetersiz gibi ... 222 hp maximum güç sadece birkaç dakika sürekli kullanılır...
Akıncı C ile ilgili kesin bir bilgi var mı?
Bence TS-1400'ü bi an önce turboşaft motora çevirecek ve daha güçlü bir İHA motoru üretmeliyiz...
Akıncı Tiha, yakıtıyla 4500kg ağırlığı olan bir uçak. Tam yüklü olarak üzerindeki motora göre MTOW değeri 6000kg olarak geçiyor.
PD222-TS motoru ile bu kuş rahatça kalkar ve uçar. Maximum hızı, irtifası ve faydalı yük miktarları farklı olacaktır.
TEI-PD222ST; 200hp sürekli, 20 bin feet irtifada 180hp, 30 bin feet irtifada115 hp güç verebiliyorken TEI-PD222; 172hp sürekli, 20 bin feet irtifada 170hp, 30 bin feet irtifada 130hp güç verebiliyor.
2 x 450 HP , 2 x 750 HP ya da 2 x 950 HP turboprop motorların hız, MTOW ve irtifa seviyelerini yakalayamaz. Ama havada çok daha uzun süre kalabilir. Daha ekonomik olur.