Benimde anlamadığım boğazlar için sadece montrö boğazlar sözleşmesinin olduğunumu düşünüyor herkes bunu merak ediyorum.
Mesela
Madde 20 – Türk Boğazları'nın bütününde yada bazı kısımlarında deniz trafiği,
a) Mücbir sebeplerle,
b) Çatma, karaya oturma, yangın, kamu güvenliği, çevre kirlenmesi gibi tehlike durumlarında,
c) Köprü/tünel inşaatı, sondaj vb. sualtı ve su üstü çalışmaları gibi kamu yararına yapılan büyük inşaatlarda,
d) Geçiş trafiğini askışa almayı gerektiren ciddi ve beklenmedik seyrüsefer tehlikelerinde,
İdarece geçici olarak durdurulabilir.
İdare bu durdurmanın imkan nispetinde kısa sürmesi için gerekli önlemleri alacaktır.
Geçişin durdurulması veya başlatılması, ilgili Liman Başkanlığı ve Trafik Kontrol İstasyonlarınca gemilere ve
ilgililere duyurulacaktır.
Türk Boğazları'nda trafiğin geçici olarak durdurulmasından sonra açılması üzerine, bekleyen gemilerin Türk
Boğazları'na girişleri, trafik akışını hızlandırmak için Türk Boğazları Rapor Verme Sistemi'ne göre tespit edilen geçiş sırasına
ve gemilerin niteliklerine göre belirlenerek gemilere ve ilgililere duyurulur.
uluslararası kabul görmüş tüzükden.
Yukarıda bir arkadaş gemi batırma örneği vermiş birtanede benden gelsin ozaman kanun aynen şöyle
İstanbul boğazı'nda Vaniköy ve Kanlıca arasında, Çanakkale Boğazı'nda Nara ve Kilitbahir Burnu arasında önde
seyreden gemi geçilmeyecektir.Öndeki gemi gemi sıklıkla beklet babam beklet yaparsa geçişler diğer gemiler için sorun teşkil eder demir atmakda para
Bu kanal olayı çok karmaşık he belki komple boşa konuşuluyor trafik aşırı arttı tehlike artık çok daha büyük
IMO'dan belki yeni tüzük çıkarılacak bilinmez birde bazı arkadaşlar risk yeni yapılacak kanaldada var demişler kanalda neredeyse adam manevrasız gidecek boğazdan geçerken kaç tane zor manevra yapılıyor bir bakmalarını tavsiye ederim.