Mi-171A2 Cam Kokpit Testlerine BaşladıDevlet Şirketi Rostec'in iki parçası olan Russian Helicopters ve Concern Radio-Electronic Technologies (KRET), KBO-17 aviyonik paketi ile donatılmış Mi-171A2 helikopterinin testlerine başladı. Uçuş testleri Mil Moskova Helikopter Fabrikası uçuş test kompleksindeki Milli Helikopter Üretim Merkezi'nde gerçekleştiriliyor. KBO-17 aviyonik 2013 yılında Zhukovski'nin Uluslararası Havacılık ve Uzay Salon (MAKS) sergilenen ilk test modeli Mi-171A2 helikopterine monte edilmiştir.
KBO-17 aviyonik süit, KRET'in bir parçası olan Ulyanovsk Enstrüman Yapım Tasarım Bürosu tarafından geliştirilmiştir. Mi-171A2, KBO-17 aviyonik süitsayesinde olumsuz hava şartlarında, gece ve gündüz güvenlikle uçabilir. Mi-171A2 uçuş emniyeti için GPS / GLONASS uydu sistemi görüntüleyicileri, haritalama, uçuş planı navigasyon sistemleri (VOR / ILS), meteorolojik bilgi ve otomatik engel uyarı sistemi ( pilotları enerji nakil hatları, direkler ve ağaçlar gibi engellere karşı uyaran sistem) ile donatıldı. KBO-17 aviyonik süit ayrıca KOC-17 gece/gündüz görüş sistemine de sahiptir. KBO-17 5 LCD ekran ile donatılmış pilotaj ve navigasyon cam kokpitine de sahiptir. Ekranlar, uçuş ekibinin uçuşun her aşamasında operasyon ve navigasyon verilerini tam olarak değerlendirebilmeri için önemli bilgileri görüntüler.
Helikopter ayrıca araç üstü donanım bakım sistemi ile donatlmıştır. Bu sistem sayesinde güvenirliğinde herhangi bir azalma olmadan gerekli mürettebatın sayısını azaltarak uçuş mühendisi olmadan uçabilir.
Testlere devam eden iki prototipe, şu an yapım aşamasında olan iki model daha eklenecek. Bu iki helikopter ayrıca statik ve yorulma testlerinden de geçirilecekler. Bu testler sonunda Mi-171A2 helikopterinin belgelendirme işlemlerinin 2015 yılında gerçekleştirilmesi bekleniyor.
DefenceTurk.com