TF10000 çekirdeği TF6000 zaten 6000 beygir değil mi? Bu şekilde konumlanmıyor muydu? Ben kaç kere dinledim bu lafı. Farklı bir beygir kavramı mı var?
Güç değeri beygir ile ölçülür.
İtki değeri Lbf ya da Newton ile ölçülür.
Jet motoruna şanzıman ya da şaft takarsanız güç alırsınız. Helikopter (türboşaft) ve pervaneli (türboprop) motorlardan güç elde edildiğinden beygir değeri HP kullanılır. TS-1400 motoru 1400HP güç üreten bir türboşaft motordur.
Turbojet ve Türbofan (ya da Ramjet ve Scramjet) motorlarda güç değeri olamaz. Ama itki değeri olur. Yani lbf ya da Newton.
TEİ jet motorlarında itki değeri olarak lbf kullanır. TF-6000 motoru 6000lbf itki üreten bir türbofan motorudur. Art Yakıcılı versiyonu TF-10000 motoru ise 10000lbf itki üretecektir.
PS Sn Akşit bazı konuşmalarında MMU ya takılacak özgün motorun 30-35bin beygir güç üretebilecek bir motor olacağından bahsederek kafa karıştırmış olabilir. Evet MMU nun özgün motoruna şaft ya da şanzıman takarsanız 30-35000 beygir gücü alırsınız. Ne kadar güçlü bir motor yapacaklarını anlatabilmek için bu örneği vermişti Sn Akşit.