Scramjet ve ramjet de ısı dayanımı sorununu aşmak zorunda kalacağımız türbin , kanatçıklar vs yok...
Yani turnofan-turbojet motorlarda sürekli bu kanatçıkların ısı dayanımını artırmaya çalışıyor metalurji mühendisleri...
Demek istediğim ısı dayanımına dayanmak zorunda kalınan türbin kanatçıkların olmayabileceği Scramjet veya ramjet prensibine sahip bir uçak motoru çalışması düşünülmüştür mutlaka...Fizik yasaları her ne kadar bu Scramjet veya ramjet motorların belli bir hava akışı - hızdan - hava akışından yararlanması gerektiğini gösteriyorsa da NASA X-43 programı gibi motor çalışmaları olmalı , biz de bu yönde çalışmalıyız...
Çünkü hareketli türbin kanatlarda kullanılan metallerin dayanım sınırı artık bu ısıları kaldıracak seviyeyi aşmış durumda ; yeni devrimsel itki sistemlerine yönelinmeli...Tabi bu iş para gerektiriyor...