Gönderen Konu: Milli AESA uçak üstü radar projesi  (Okunma sayısı 50900 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Alp

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 600
  • 21
  • DefenceTurk.com
Ynt: Milli AESA uçak üstü radar projesi
« Yanıtla #210 : 04 Ocak 2024, 20:57:37 »
Sn MeACuLPa,

İyi fikir,
Bu fikirden bir tane daha Baykar çıkar ve olası amborgalarda, can suyu da olur…

Çevrimdışı İbrahim

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 335
  • 41
  • DefenceTurk.com
Ynt: Milli AESA uçak üstü radar projesi
« Yanıtla #211 : 04 Ocak 2024, 21:26:23 »
Vizyoner bir firma var aslında. YongaTek Teknopark İstanbul'da 100 kişinin sermaye desteği ile kuruldu. Umarım gerektiği gibi destek görürler.

Yongatek Microelectronics Genel Müdürü Ali BARAN:

"BAE'ye tasarladığımız çipi Mart 2024'te hazır hale getireceğiz"
"Çip yatırımı yapmaları için Güney Kore ile Birleşik Arap Emirlikleri firmalarını Türkiye'ye davet ediyoruz"
"Yongatek olarak hedefimiz yüzde 50'nin üzerinde ihracat yapmak"

"Güney Kore’den Samsung ve Birleşik Arap Emirlikleri’nden Global Founder firmalarını Türkiye’ye yatırım yapmaya davet ediyoruz. Çünkü Türkiye’nin çip konusunda çok büyük bir potansiyeli var. Ciddi sayıda ürün üreten firmaları var. Bu kapsamda yaptığımız çalışmalar ve görüşmeler yoğun bir şekilde devam ediyor. Yakın zamanda bunlarla ilgili sonuçlar ortaya çıkmaya başlar diye düşünüyorum."

kaynak https://www.defensehere.com/tr/ali-baran-cip-yatirimi-yapmalari-icin-guney-Kore-ile-bae-firmalarini-turkiyeye-davet-ediyoruz

Çevrimdışı Kaptan-I Derya

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 514
  • 37
  • DefenceTurk.com
Ynt: Milli AESA uçak üstü radar projesi
« Yanıtla #212 : 04 Ocak 2024, 22:56:16 »
-Çip konusunda ana problemimiz üretim altyapısı, yani makine tesisat yatırımları galiba. Yoksa tasarım teknolojimiz var. Parayı basarsak tesisimiz de olur ama, o tip bir yatırımın verimli/karlı olabilmesi için çok adetli seri üretim lazım. Bence pazarımız var, bu yatırım yapılabilir.
Kesinlikle, yüksek teknoloji Ai gibi yada yüksek frekansta çalışan düşük nanometreli çipleri tasarlamakta hiçbir deneyimimiz yok fakat tüketici elektroniğinde kullanılan düşük nanometre üretimi bulunan çipleri rahatlıkla yapabiliriz. Burda asıl problem bu ürünleri nasıl satacağımız. Çünkü dünyanın bu anlamda tekeli Çin ve Kore. Bizim yapmamız gereken Koç ve Zorlu grubunu bu projeye dahil edip satabilmek. Eğer bu şirketleri dahil edebilirsek Arçelik ve Vestel zaten tek başına Avrupa’nın en büyük beyaz eşya üreticilerinden, hepside basit seviye diyeceğimiz çipsetler taşıyor, burda bileşik donanımlı FPGA’lar da az da olsa var burayada yoğunlaşabiliriz. Üstüne birde Türkiye’deki otomobil şirketlerinin infotatement çipi olmasa da diğer çiplerini tasarlayıp üretsek 1 milyonluk bir otomobil pazarı var. Kendi içimizdeki şirketler ile başlasak yavaş yavaş diğer birkaç yurtdışı piyasası ile kendi çapında yetecek bir şirket ortaya koyabiliriz. Bu sayede savunma sanayisi için yüksek kapasiteli ve düşük nm lü çipler ve karmaşık FPGA devreleri tasarlayabiliriz. Ya da Ram ve Rom gibi farklı teknolojilere yönelebiliriz.

Burda önemli olan devlet olarak Çip ve Çipset için üniversitelerimizde yüksek lisans, doktora ve lisans programları açıp iyi üniversitelerimizdedeki Laboratuvar hoca desteğini artırmak çok önemli. Çünkü elimizdeki çip tasarımcısı bu seviye için çok çok yetersiz. Daha sonra 10 milyar doları aşacak bir fabrika yatırımı gerekli.(Evet bu çip üretimi için öyle düşük maliyet ile birşeyler yapayım olmaz. Basılacak o para ve üretilecek. Başka yol yok.) Bir diğer hedefte Çin’li telefon üreticilerini Türkiye’de büyük vergi destekleri ile Türkiye’ye getirmek çok önemli. Avrupa’ya vergi avantajlı telefon satmaları onlar içinde önemli. Bu sayede tüketici elektroniğinin temel montaj ve üretiminde basit çip rollerinde yer alabiliriz. Örneğin Akıllı telefonların ses çipi, görüntü çipi vs vs.

Bu seviye bile savunma sanayide ki ihtiyacın birçok noktasında yeterli bile. Sivil sektör ortaya koyulmadan bu iş olmaz. Dünyanın en kritik , en önemli sektörlerinden birinde öyle lab seviyesinde teknolojiler ile bu iş olmaz. Komple bir sanayi atılımı lazım.

Malezya çip tasarımda gayet yetkin bir ülke ama asıl yetkinliği Tayvan merkezli 4 adet Foxconn fabrikalarına sahip olmaları. Bu şirketi Türkiye’ye bir şekilde getirtmek lazım. Bize katacağı o kadar şey var ki. Çip üretiminin yanında komple bir elektronik kabiliyet katacaktır. Ama bu asgari ücret ile getirilemez. Foxconn davalarını görmüşsünüzdür. Adamlar intihara götürecek kadar çalıştırıyor vs vs. Birde böyle şirketler için en önemli maliyet avantajı her şeyin ortak bir üretim ağında üretilmesi ve bizde o hiç yok.  Kısaca çip işi olacak ise devlet üniversite sivil ve askeri sanayi komple bir atılım ile mümkün olacak bir şey. Ama faydaları ve siyasi getirileri de sayfalarca anlatılacak kadar fazla.
Toprakların ucu deniz olan bir ulusun sınırını, halkının kudret ve yeteneğinin hududu çizer bu yüzden mükemmel ve kaadir bir Türk Donanmasına malik olmak gayedir.

Çevrimdışı Kaptan-I Derya

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 514
  • 37
  • DefenceTurk.com
Ynt: Milli AESA uçak üstü radar projesi
« Yanıtla #213 : 04 Ocak 2024, 23:04:10 »
Üretebildikleri entegre devreler 110-180 nm düğümleri aralığındaymış.


O altyapı Malezya da var. Bize bu seri üretim altyapısını kurmakta yardımcı olmaları lazım. Para en kolayı, bu işin ne kadar önemli ve stratejik bir konu olduğunu sokaktaki çocuk bile biliyor.

Malezya litografi cihazı tasarlayıp üretebiliyor mu? Bu alandaki tekel en büyük sorun.

Bu tip litografi makinalarını Japon’lar ve Koreliler de üretiyor diye biliyorum. Dediğiniz tekel 14nm altı ASML makinaları. Bu seviye çok başka seviye o seviyeye gelmek pek mümkün değil.
Bu tip 100nm çiplerin makinalarında  Japon’lar çok güçlü. Ve olay sadece Litografi makinası ile de bitmiyor. Birçok alt makina var.   Ama onlar bize verir mi bilmiyorum. Ne de olsa Gringonun sözü geçiyor Japon topraklarında. Efendisi ne derse o olur.

Amerika’nın ne diyeceği çok önemli. Japonlar teknolojik olarak bu konuda söz sahibi olsada bu teknoloji hakkında kararlarda pek söz sahibi değiller.
Toprakların ucu deniz olan bir ulusun sınırını, halkının kudret ve yeteneğinin hududu çizer bu yüzden mükemmel ve kaadir bir Türk Donanmasına malik olmak gayedir.

Çevrimdışı Kaptan-I Derya

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 514
  • 37
  • DefenceTurk.com
Ynt: Milli AESA uçak üstü radar projesi
« Yanıtla #214 : 04 Ocak 2024, 23:07:49 »
LİTOGRAFİ cihazını HOLLANDA üretebiliyor ve bu makinada bazı parçalar amerikan olduğu için amerikanın istemediği ülkelere ihracat yapamıyor bu sebepten dolayı geçenlerde hollanda çine satış konusunda üretici firmayı engellemiş.

hollanda fabrikasinda calisan turk sayisi 100 e yakin..birisine iyi ogrenin turkiyeye teknoloji transferi yaparsiniz dedim,burun kiviriyor, ulkesinden kacandan ne fayda gelirki..
Ne yüzü keşke yüz olsa. Eindhoven Hollanda’nın elektronik merkezi. Yolda gördüğünüz 8,9 kişiden biri Türk neredeyse. ( İşin abartılı şakası tabi de, çok fazla Türk gitmeye başladı.) En son sadece ASML’de 800-900 lü sayılarda idi. Philips vs katar isek 2000-2500 kişi vardır. Tüm Hollanda da son 7-8 yıllık süreçte giden. Linkedin’den bakabilirsiniz. Bu sayı giderek artıyor. Her sene Aselsan’dan 200-300 kişi veriyoruz. Giderekte artmakta.

https://www.youtube.com/watch?v=nqMHmhqoDdo&t=304s
1,5 sene önce 800+idi. Son zamanlarda çok daha fazla arttı.
« Son Düzenleme: 04 Ocak 2024, 23:18:54 Gönderen: Kaptan-I Derya »
Toprakların ucu deniz olan bir ulusun sınırını, halkının kudret ve yeteneğinin hududu çizer bu yüzden mükemmel ve kaadir bir Türk Donanmasına malik olmak gayedir.

Çevrimdışı putty

  • 2023 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2810
  • 296
Ynt: Milli AESA uçak üstü radar projesi
« Yanıtla #215 : 05 Ocak 2024, 00:23:15 »
Üniversitelerimizde şu anda 7 milyon öğrenci var her sene 1 milyon kişi mezun oluyor bize bir şey olmaz
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

Çevrimdışı SATURN

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 40
  • 8
  • DefenceTurk.com
Ynt: Milli AESA uçak üstü radar projesi
« Yanıtla #216 : 05 Ocak 2024, 01:03:03 »

Giden gitsin,sonucta kazanan illaki turkiye olacaktir.ama biz Jos Benschop u transfer edelim  bak nasil hepsi geri geliyor. bu isin babasi bu kisi..

Çevrimdışı Kaptan-I Derya

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 514
  • 37
  • DefenceTurk.com
Ynt: Milli AESA uçak üstü radar projesi
« Yanıtla #217 : 05 Ocak 2024, 03:08:53 »
Üniversitelerimizde şu anda 7 milyon öğrenci var her sene 1 milyon kişi mezun oluyor bize bir şey olmaz

Ben hiç ama hiç böyle düşünmüyorum, 8 milyonluk İsrail’in nüfusuna oranla başardığı savunma sanayisine bakalım(tamam Amerikan desteği var vs ama buna rağmen çok başarılı) birde Hindistan’a bakalım. Hindistan’ın bu mantık ile neler neler başarması lazım idi. Şuan biz Hindistana göre  birçok noktada hem daha iyiyiz hemde projelerimiz onlarca kat daha iyi gidiyor. Ben lider karakterli bir yöneticinin veya çok önemli bir bilim adamının yerini 7-8 kişilik bir alt seviye aynı donanım türünde  insanın doldurulacağına inanmıyorum. İsveç gibi 10 milyonluk toplumun ki refah ve müreffeh bir toplum savunma sanayinin denizcilik alanında bizden fersah fersah ileride olması da bir örnek. Bizi geçtim İspanyollardan hatta belli konularda İtalyanlardan bile ileridedirler.
Ki İsveç gibi refah ve zenginlik içindeki toplum için savunma sanayi çalışanı bulmak veya orada çalışan biri tam anlamıyla yetiştirmek daha zor. İsrail’de doğan bir yahudi gibi savunma sanayi ve askeri teknoloji çok önemli olmuyor onun için.

Bu kaybettiğimiz gençleri 10 sene sonra yüzde 40’ı bile gelse o kadar güzel olur ki. Hepimiz şaşırırız. Mahmut Faruk Akşit hoca olmasaydı motor konularında bu seviyede olacak mıydık mesela. Vs vs. Ben bu söyleme katılmıyorum genel olarak.

Haaa bu seviyenin buraya gelmesi ve hala savunma sanayi şirketlerinin önlemler alamaması da ayrı bir saçmalık. ASELSAN’sın, Hollanda’da bir Ar-Ge merkezi açmak bu kadar zor olmamalı. Askeri ürün tasarımına Hollanda izin vermiyor. Tamam sende sivil alan için medikal ürün olur, Litografi makinası olur, başka makina olur tasarlarsın. Nedir bu vizyonsuzluk. Basit arazi araçları üreten Otokar ve BMC bile seni katlamış satışda. Rakamlar ortada. ASELSAN gibi bir şirketsin hala sivil tüm satışların 300 milyon dolar seviyelerinde. Önümüzdeki on yıl için bir büyüme hamlende yok doğru düzgün.
Toprakların ucu deniz olan bir ulusun sınırını, halkının kudret ve yeteneğinin hududu çizer bu yüzden mükemmel ve kaadir bir Türk Donanmasına malik olmak gayedir.

Çevrimdışı putty

  • 2023 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2810
  • 296
Ynt: Milli AESA uçak üstü radar projesi
« Yanıtla #218 : 05 Ocak 2024, 03:35:44 »
Bu ülkede yılda yarım milyon kişi ölüyor hiç bir şeyde olmuyor. Gidenlerin zararlı olduğu da tartışmalı ama tut ki hepten çok zararlı diyelim nedir ki yani bir kaç bin kişi. Aselsan da ODTÜ li gidiyor tamam çok değerli ama Aselsan'mı onu değerli yaptı omu Aselsan ı değerli yaptı acaba. O gidecek başkası işe alınacak Aselsan bu seferde onu değerli yapacak. Hiç bir şey olmaz merak etmeyin çalışma hayatımızdan biliyoruz insanlar gitti diye işler durmaz biri gider biri gelir hiç bir şey değişmez. Hikayeye dökünce zararlı gibi gelir ama yaşamda öyle olmuyor. bu ülke Ermenistan filan değil rakamlarımız çok astronomik bizim bu yüzden insanları saymaya kalkmayın. Yarın 20 milyon lise ve altı nüfusumuz sabah kalkıp okula gidecek. Bizde iyi adam bitmez
« Son Düzenleme: 05 Ocak 2024, 03:39:59 Gönderen: putty »
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

Çevrimdışı mehmet05

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1504
  • 134
  • DefenceTurk.com
Ynt: Milli AESA uçak üstü radar projesi
« Yanıtla #219 : 05 Ocak 2024, 09:41:16 »
Ihracat rakamları beni şaşırttı açıkçası. Ben Baykar, TUSAŞ, TEI, MKE,PWTHY dışındaki şirketlerden de daha fazla hareket bekliyordum. ASELSAN'ın diğer şirketlerin genelinin ihracatında girdi olarak en az %5ten başlayıp bazen %50ye kadar çıkabilecek payı vardır zaten. Otokar ise ihracatını muhtemelen RAM Dış Ticaret AŞ üzerinden yapıyor.  Tersaneler paranın büyük kısmını teslim sonrası olmak üzere taksitlerle alıyor. Ancak yine de tersanelerin, zırhlı araç üreten şirketlerin, TUSAŞ, TEInin potansiyeli çok daha fazla. Bence mevcut durumda en hızlı atağı tersaneler yapabilir. Onları zırhlı araç üreten şirketler takip eder. Bu şirketlerin satışları yüksek hacimli ve kazançlı olabilir. Düşünün bir Fırkateyn donanımına göre 300 milyon dolar ile 1milyar dolar arası. Bir hücumbot 100-150 milyon dolar. Gemi Sattığında Roketsan, ASELSAN, MKE vs hepsi birden işin içine dahil oluyor. Keza Kaan, Hürjet, Kızılelma, Anka-3,TB-3 doğrudan ASELSAN ve Roketsan'a da satış demek.     Ama TUSAŞın, Baykarın yatırımları Jet SiHA konusunda daha fazla zaman alacak gibi. Hürjet biraz daha hızlı gitse de Kaan daha zaman alacak. Keza Altay daha zamanı var ama, tam teçhiz edilmiş zırhlı araçlar da son derece pahalı ve diğer şirketlerin katma değerleri yüksek makineler. Önemli olan kalite, ürününü eğitim, servis ile yedek parça ile desteklemek. Ayrıca bunlar da ürünün ömrü boyunca para. ABD'nin başarısı bundan.  FMS ile nasıl bağlayıcı olduklarını da açıkça görüyoruz. Rusya, Çin başta çoğu ülkenin başarısız olduğu alanlar da bunlar. Uzun soluklu yatırımlarla düşünmek lazım. Ürünün satış sonrasını da gerekirse FMS gibi resmi bir sistem, hukuki yapı kurarak takip etmeli.
« Son Düzenleme: 05 Ocak 2024, 12:46:48 Gönderen: mehmet05 »