Japonlar, F-3 uçağında kullanmayı planladıkları, Ishikawa Heavy Industries firması tarafından üretilen XF-9-1 turbofan motorunun testlerini bu yıl içinde yapmaya başlamışlardır. Bu motorun military takatinin
26,500 pound ve
afterburnerli takatinin 35.200 pound olacağı belirtilmiştir. XF-9-1 motoru,
1.800 santigrad üst limit ısı derecesinde çalışacak şekilde dizayn edilmiştir. Bugün dünyanın değişik ülkelerinde uçmakta olan F-16 uçaklarının yüzde 70'inde kullanılan General Electric yapısı F110-GE-129 motorlarının afterburnerli 29.500 pound olan takati ile Japon XF-9-1 motorunun 35.200 pound takati mukayese edildiğinde ve F-3 uçağı üzerinde bu XF-9-1 motorundan iki adet bulunacağı dikkate alındığında, F-3'ün ne kadar güçlü bir muharip uçak olacağı kolayca anlaşılmaktadır.
Japon motor mühendisleri ayrıca XF-9-1 motorunun üç yöne hareketli motor takat nozulu (three dimensional thrust vectoring nozzles) uygulaması üzerinde çalışmaktadırlar. Bu uygulamayla motorun takati istenen her yöne 20 derecelik bir açıyla yönlendirilmiş olacaktır. Japonlar bu uygulamayla F-3 uçağının, F-22 ve SU-35 uçağının manevra kabiliyetine eşit bir kabiliyete erişeceğini hesaplamaktadır. Hareketli nozul ve yönlendirilmiş takat uygulaması sayesinde F-3'ün kendisine yaklaşan füzelerden seri manevralarla kaçınması imkanı sağlanacağı gibi, muhasım uçaklara karşı manevra üstünlüğü de kazanılabilecektir.
Üstadlar bu XF-9-1 motorunu değerlendirebilir mi acaba...MMU için hiç düşünüldü mü?