MMU için Rus motorunun değerlendirildiğini-değerlendirileceğini-alınabileceğini sanmıyorum. Sırf Abd ye blöf olsun diye de milyar dolarlık bir sistemde dizayn değişikliği vb yapılmaz. Bir yardımcı güç sisteminin yeri-boyutu nedeniyle rus menşei vb yorumları biraz uçuk değil mi? Bu uçağı tasarlayanlar önce F-16-sonra Saab-sonra İngiliz tornasından geçmedi mi//ortak çalışılmadı mı? İsterler ne ise ona göre tasarlanmış işte. Evet geniş bir yüzey alanı var-daha dar bir uçak. Tasarımı vb bırakalım da acilen motor işini çözelim--RR bize can olabilir. Miglere zamanında nasıl motor teknolojisini verdilerse konjonktür bugün de bizim yolumuzu açabilir. Ukrayna savaşı bitmeden masayı toplamak lazım.
Sn Türkay,
Söylediklerinizin çoğuna katılıyorum. Motor işi bizim yumuşak karnımız. Bir an önce çözmemiz şart. Bu iş, RR ile en kısa sürede çözülecek olarak görünüyor. Yoksa TEİ’yi bekleyecek olursak, ABD’den F110 dilenme durumuna düşebilme ihtimali yüksek.
MMU’nun tasarımını yapanlar Sovyet uçaklarından esinlenmiş olsalarda yukarıda bir çok arkadaşın da söylediği gibi her uçak birbirine benzer. Sonunda bu uçak %100 Türk bir uçak. Tasarımında mutlaka İngiliz, İsveç, Brezilya, Fransız katkısı var. Ama çorbanın içine koyduğunuz biberin nereden geldiği önemli değil. Önemli olan tadıdır. Kimin yaptığıdır. Nasıl pişirdiğidir. Bu uçağı biz yapıyoruz. Nokta!
Uçak en kötü ihtimalle 2025’de uçacak gibi görünüyor. Bu kadar ileri durumda bir uçağı kimse beklemiyordu. Yapım kalitesi ile hızlı çalışma ile Tusaş mükemmel bir iş başarmış. Bu tüm ülkenin gurur kaynağı şu anda. Ama Sn Serkan1976’nın sözlerini hatırlatarak ; Motor, motor ve gene motor diyorum.