0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Temel KotilSeul ADEX 2019’da Vietnam, Filipinler ve Tanzanya’dan gelen üst düzey askeri yetkilileri standımızda ağırlayarak olası işbirliklerimizi değerlendirdik.
youtu.be/v7y4EjFL1NwMMU 2029’da teslim edilecek. Ayda 2, yilda 24 adet uretilecek.Gokbey 2021’de teslim edilecek. Ayda 2, yilda 24, 5 yilda toplam 120 adet uretilecek.Temel Kotil.
youtu.be/Krdskb9qaXQ8.54 te Göksungur Süpersonik iha projesine deginmis.
TUSAŞ Genel Müdürü Temel Kotil.Türkiye'nin son dönemde geliştirdiği yüksek faydalı yük kapasiteli insansız hava aracı (İHA) Aksungur, yeni yılın ilk günlerinde güvenlik güçlerinin kullanımına sunulacak.Türk Havacılık ve Uzay Sanayii AŞ (TUSAŞ) Genel Müdürü Temel Kotil, 2019'un şirket için "bereketli" bir yıl olduğunu söyledi.Birçok projede belirli bir yol aldıklarını belirten Kotil, "Bir önceki yıla göre ciroda dolar bazında yüzde 40 büyüme var. Şirkete 1000'e yakın mühendis, 1000'e yakın teknisyen kazandırdık. İşimiz ve projemiz çok. Şirketimizi getirmek istediğimiz 10 milyar dolarlık ciro ve proje aşamasındaki ürünlerin bitişi var. 1 yılda ne kadar yol alınabilirse aldık." dedi.Şirketin yürüttüğü projelere değinen Kotil, şu bilgileri verdi:"Milli Muharip Uçak iyi gidiyor. Uzun soluklu bir proje, 2 yıl sonra PDR'sini (Ön Tasarım Gözden Geçirme-Preliminary Design Review) bitireceğiz. Uçağın hemen hemen her şeyine karar verilecek. Bundan sonra mühendisler çok detay çalışmalar yapıp imalata başlayacaklar. İlk uçuşu 2026'da. Gökbey'i 29 Ekim 2021'de teslim ediyoruz, sonrasında seri üretime başlayacağız. Şu anda sertifika uçuşları yapılıyor. Gökbey 12 kişi taşıyor, cephe gerisinde ve sivil amaçlı kullanılabiliyor. Sağlık Bakanlığı, jandarma, kara ve hava kuvvetlerinde ihtiyaçları giderecek. Yurt dışından da talepler var. Atak-2, Rusya ve ABD'den sonra bu klastaki en etkili helikopterler arasında yer alacak. İlk uçuşuna 3 yıl var. Hürjet'i 2022'de uçurmak istiyoruz. 2020'de projelerde daha fazla yol almayı hedefliyoruz."2020 SONRASI VİZYON: ÖZGÜN ÜRÜNLERİN BİTİRİLMESİTemel Kotil, bunun yanında Atak helikopteri ve Hürkuş uçağı üretimlerinin sürdüğünü, Airbus ve Boeing'e konsolide 1 milyar dolarlık ihracat yaptıklarını bildirdi. Bunların artmasının söz konusu olduğunu ifade eden Kotil, 2020 ve sonrasındaki vizyonlarını ağırlıklı olarak "özgün ürünlerin bitirilmesinin" oluşturduğunu dile getirdi.Temel eğitim uçağı Hürkuş üzerinde iyileştirmeler yaptıklarını anlatan Kotil, "Önümüzdeki aylarda envantere girer diye bekliyoruz. Aslında her şey bir öğrenme sürecidir. Anka için aşağı yukarı 10 yılımız geçti ama Aksungur 18 ayda bitti. Gökbey, Atak'tan edindiğimiz tecrübe üzerinde oturuyor. Atak-2 de Gökbey'in tecrübesi üzerine oturacak." diye konuştu.Kotil, yürüttükleri projelerle 10 yıl sonra Türkiye'yi hem ihracatta hem özgün hava araçlarının kullanımı anlamında mutlu eder bir noktaya geleceklerini söyledi.
Bence devam eden helikopter projelerimizin insansız olanları üzerine çalışma başlatmamız gerekiyor. İnsansız saldırı helikopteri, insansız nakliye helikopteri vs...
Alıntı yapılan: SKYWOLF - 30 Aralık 2019, 15:15:11Bence devam eden helikopter projelerimizin insansız olanları üzerine çalışma başlatmamız gerekiyor. İnsansız saldırı helikopteri, insansız nakliye helikopteri vs...İnsansız hava araçlarında uydu sinyal gecikme problemi çözülmedikçe bu araçlar yeterlilik veremeyeceklerdir. Predatörler de 2 saniyelik gecikme var şu anda. Dolayısıyla Örneğin Afganistan’da kalkış ve inişleri için kullanıldıkları hava alanından görüş sahası içinde mesafeden doğrudan kontrol ediliyorlar. Havadayken kontrol transferi ile ABD deki merkezden idare edilebiliyorlar. Ancak jet ihalar “dogfight” gibi ani manevra içeren hareketleri yapamazlar. Pilot şart! Helikopterlerde de bu geçerli. Bilhassa hücum helikopterlerinde bu çok önemli bir nokta.
Türkiye, Malezya'yı uçmaya çağırdı.• Milli Muharip Uçak Projesi'ne davet• Gökbey'in Malezya'da ortak üretimi • Hürjet'e ortaklık @TUSAS_TR Genel Müdürü @Temel_Kotil• Tüm bunları ortak yapıp Uzak Doğu pazarına uzanmak istiyoruzhttps://aa.com.tr/tr/bilim-teknoloji/milli-savas-ucagi-icin-malezyaya-ortaklik-daveti/1698498
Ortada ucagin u'su yok. Motor veren yok. Ortak ariyoruz. Sülün Osman'lar ölmez!