Şimdi benim anlamadığım bir nokta var daha önce Güney Kore motoru fikri ortaya atıldığında onlarda MTU parçası kullanıyor sıkıntı çıkar yine söylemlerini hatırlıyorum bu forumda ve başka forumlarda peki şimdi ne değişti? Umarım bu sefer şu motor sorunu çözülmüştür.
Selamlar,
G.Kore, Kendi Motorlarındaki Alman seğmenlerini, yerli üretmeyi başardı.
Burasını tam anlayamadım Sayın DoganTuran. "Fazla parça ihtiyacı" nedir?
Kabaca anladığımı da anlatayım: Motor teknolojisini kısmen İtalyanlardan aldık. Motorda pek bir sorun beklenmiyor. Mekanik transmisyon ihtiyacı için ise, Güney Kore'nin dayanıksız transmisyonu baz alındı.
Ancak bu transmisyonda (ve potansiyel olarak motorlarda da) bulunan dayanım sorunlarını giderebilmek için, biz Tubitak MAM ve TEİ'de geliştirdiğimiz havacılık motorları metalürjisi teknolojisini devreye soktuk. Bulunacak çözümden her iki ülke de fayda sağlayacak. Bununla beraber, eş zamanlı olarak hibrit sistem de geliştiriliyor.
Doğru mu anlamışım?
Hocam doğru anlatmışsınız.
Biz, Batu'da çıkabilecek potansiyel sorunları minimize edip, zamandan çok şey kazanırken, Onlar da Mekanik Transmisyon metalürjisinde birikim ve teknoloji kazanmış olacaklar ki Motor'dan çok çok daha kritik bir teknoloji Metalürji. Süreç sonunda biz 1500hp dayanıklı yerli Motor Mekanik Transmisyona, Onlar dayanıklı Transmisyona ve kat kat üstünde teknoloji olan Metalürji birikimine ulaşmış olaşacaklar.
Metalürji gibi yıllarca tecrübenin ürünü stratejik bir teknolojinin ilgili konsepte verilmesi belki beklenmeyen bir gelişme gibi dursada, Ülkemiz için o denli kritik ihtiyaca dönüşen 1500hp+transmisyon ve Altay Tankı için, Devletin verdiği yerinde bir karar oldu kanaatimce..
Altay'ın G.Kore AMT'sinin baz alınarak geliştirildiğinide düşünür isek; Bu anlaşma, yarım kalan bir işin tamamlanması minvalinde.
Hatta her iki taraf zamandan kazanmak adına, Transmisyona öncelik verilip, ilk etapta 20 adet G.Kore Motor+Ortak üretim mekanik Transmisyonlu Altay'da görebiliriz ki bunuda 2022'de beklememiz sürpriz olmaz.
Şöyle bir yöntem izlenecek gibi, elde çalışan ancak parça dayanıklılığı sorunu olan Mekanik transmisyon var. İlgili parça/ların alışımı bizle paylaşılacak, biz o alışımdan daha dayanıklı bir bileşiği ve döküm teknolojisini paylaşacağız..
Veya daha isabetli olan; biz o parçadan daha dayanıklı olanını döküp, Kore'den bu transmisyon tedariği karşılığında imtiyazlı satacağız. Transmisyon zaten var olduğundan, geriye parça/lar üzerinde Devir, basınç, gerilim, yüke bağlı stres verileri testlerde ölçülecek buda 2-3 süreyi alacak bir durum teşkil etmemekte.
Daha önemlisi, G.Kore gibi bir ülkeyle böyle stratejik anlaşma, birçok ürünün ortak üretiminin kapılarını açmakta.
Şu aşamadan sonra Devlet ve SSB kadrolarındaki Alman-ABD lobilerine çok dikkat edip hatta ayıklamak, bu anlaşmanın başarılı yürümesi için hayati önemde.
Özne; Türkiye'nin Çok güçlü bir Askeri Sanayiye gerek duymasından daha fazla, Türkiye'ye verilen; güçlü, öncü bir Askeri sanayisi olması "misyonun" gereği, bugün konuştuğumuz alanların yakın tarihte duyulacak gelişmelerle, esamesinin okunmayacağını bir ip ucu olarak belirtmek isterim..