Anka gövde tasarımı büyütüp küçültülerek, uygun motor, aviyonik gibi teçhizatlarla donatılarak gerekli ihtiyaçları görecek şekilde farklı sınıflarda hava aracı olarak üretilecek bir S/iha.
Fakat Anka MALE sınıfı olarak kaldı. Ne büyüdü ne de küçüldü. Jet motoru takılıp bir HALE iha olamadı mesela.
Gerçi, Tai jet askeri uçaklar gibi, daha ivedi ve karmaşık alanlarda yoğunlaştı, Mmu, Hürjet v.s
Baykar ında hızlı şekilde ihtiyaçları görecek etkin hava araçları yapmasıda bu konuda bir etken tabi. Neyse, elimizin altında 2 tane üreticinin olması büyük bir kazanç.
Acaba, Tai, Anka know how ını yerli bir şirkete verse ve bu şirket Anka nın kaldığı yerden devam etse bize faydası olur mu?
Mesela Kale aero, Vestel, Altınay yada başka bi tasarım kabiliyetli bir üretici. Baykar da olur, Havelsan da olur, Bmc de olur, Otokar da olur yeter ki azami fayda yı sağlayalım.