Sn Serkan1976,
Bu yazınız “deja-vu” oldu.
Daha önce de hemen hemen aynı şekilde bu soruyu sormuştunuz. Ben ve diğer üyeler de yanıt vermiştik.
Bu sıraladığınız tankları yapanlar neden hibrit motora para harcasınlar ki? Hepsinin elinde hazır motor ya var ya da rahatlıkla ambargo yeme korkusu olmadan temin edebiliyorlar. Adamların hazır bakım ekipleri, parça stokları, üretim fabrikaları 1500HP motor yapıp bakımını da üstlenebilecek durumda.
Bu aynen Almanların tank için dizel motor geliştirip uygularken ABD’nin yıllarca benzinli motorda israr etmesi gibi. Hatta daha da öte.
Dünyada herkes yanlış yapıyor diye bizde aynı yanlışı tekrar mı edelim?
Mantıken hibrit dizel jeneratörlü motor hem daha az yakıt kullanacak, hem daha uzun menzili olacak, hemde torque değeri çok çok daha yüksek olduğundan zor durumlarda daha rahat hızlanıp daha rahat engebeli arazide performans artışı gösterecek. Bakım aralığı daha uzun olacak. Bunlar bir gerçek.
Tek dezavantajı, yeni bakım ekipleri oluşturulacak. Yeni parça stokları tesis edilecek. Tabi bir de bu motor ile mücehhez tankların sil baştan engin saha testleri yapılarak TSK’nın kabulüne sunulacak. Tank ekipleri bu sisteme uygun olarak tekrar eğitilecek.
Yer konusuna gelince; şanzıman olmadığından, motor ebadının küçük olmasından ve de daha az yakıt kullanılacağından çok geniş bir hacim boşa çıkıyor. Tahrik motorları doğrudan teker millerinde. Gövde içinde olmayacak. Bataryalar rahatça gövde içerisine dağıtılabileceğinden dizel güç paketli tanktan daha az hacim ihtiyacı olacak.
Karşılaştırma için Fırtına ‘nın E modeli ile dizel modeline bakabilirsiniz.
https://www.turdef.com/Article/mkes-firtina-blows-silently/593