Çafradın çok amaçlı x band radarını S bantta çalıştırırsak (yazılımla yapmak kolay)
Bunu baska bir yerde yazma kardesim, gulerler!
Gülemezler güleni döverimde hocam ben bunu nereden çıkarıyorum. Amerika zumwaltlarda an/spy 4 s band radarını maliyetten dolayı iptal edip an/spy-3 radarına yazılımla s band modu eklediler. An/spy-3 radarının menzili 320 km eğer dediğim durum olmasa amerika zumwalt gibi mega 4.2 milyar dolarlık gemilerine s bantta volume search için 320 km'lik bir radara razı geleceğini kabul ediyoruz. Saçmalık valla . O zaman bizim 750m- 1 milyarlık tf-2000'in çafrad radarının s bantı 450 km ile zumwalttan daha uzun menzilli olacak.
Kaldı ki ben bunu bir aselsan mühendisine danıştım. Kendisi s bandın daha düşük bir frekansta çalıştığından ve daha az güç gereksiniminden dolayı benzer modüllerde daha iyi performans verebileceğini söyledi. Ben onun yalancısıyım.
Yazilimla olmaz o isler. Bir radar ya bastan ona gore dizayn edilmis olur ya da oyle yazilimla X-band'i S-band yaparim diye birsey soz konusu degil. Bunun tum elektronik donanimi, filtrelemeleri, hatta islemcilerinden tut transistorlerine kadar her iki mod'da calisir sekil uygun olmasi gerekir, sonradan yapilacak birsey degil.
En ufak faz degisikliklerinde bile resonansa gecip islemcilerin nasil yandigini veya o yuksek frekanslarda print card'lardan leyimlerini eritip kaydigini bilmen gerekir. Yok oyle hokuz pokuz.
On 2 June 2010, Pentagon acquisition chief Ashton Carter announced that they will be removing the SPY-4 S-band Volume Search Radar from the DDG-1000's dual-band radar to reduce costs as part of the Nunn–McCurdy certification process. Due to the SPY-4 removal, the SPY-3 radar is to have software modifications so as to perform a volume search functionality. Shipboard operators will be able to optimize the SPY-3 for either horizon search or volume search.
Valla hocam sizin dediğinizden bahsetmemiş. Hatta diyagram bile koymuşlar;
Acaba şöyle bir durum söz konusu olabilir mi ?
X bant 8-12 ghz frekans aralığındayken s band 2-4 ghz frekans aralığı gibi daha düşük frekans aralığında çalışıyor. Dalga boyu olarakta x bant 3.75 – 2.5 cm çok daha kısa ve sık s band ise 15 – 7.5 cm daha geniş ve seyrek dalga boyunu kullanıyor.
Yani x bant radarlar daha doğruluğu yüksek ve güçlü radarlar. Bu yüzden Hali hazırda s bant bir radarı x bant'a çevirmekte sizin dediğiniz durumlardan dolayı zor isede an/spy-3 gibi x bant bir radarı s bant gibi kullanmanın transistörlere daha az yük bindireceğinden daha mümkün olan bir radar olmasından kaynaklı olabilir mi ?
Kaldı ki ben bir radar koyalım aynı anda x band ve s band çalışsın demedim x bant çafrad'ı s banda uyarlayalım dedim. Atış kontrol için zaten x bant akr-d block 2 olacak. Ha istersek smart-s mk2 ile çafrad x bant'ı tandem bile kullanabiliriz.
Gerçi bu konuyu konuşmaya bile gerek yok. Aselsan zaten 450 km menzilli bir s band aesa radar yapmanın kıyısında 2021'de testler ve 2023'de hazır olacak. Ellerinde zaten x bant bir radar da var. Onu geçtim smart-s mk2 gibi bir radara s bant transistör yapabilmişte bir firma. 2023'ten önce s band çalışan bir 300 km menzilli radar yüzeyi yapmak zor olmasa gerek.
Bu tarz bir radar ne olursa olsun gemiye çok başarılı bir sensör kabiliyeti verecek . 2060'lara kadar hizmet vermesini beklediğimiz bir gemi bu farkındaysak . 12 bin km menzilli ocean going bir gemi bu farkındaysanız. Bu sahada bu gemiyi aesa radarsız çıkarmak çok büyük hatadır. Adamlar artık korvetlere bile aesa radar takıyorlar. Şu haliyle avrupalı tandanslarına karşı özellikle Belharra'ya karşı pazar başarısı yakalaması zor . Nasıl Gowind aslında milgemle aynı özelliklere sahipken hatta biraz da pahalı iken vl atış sistemi 2x 20 mm ciws'i ve milgemle aynı radarı stealth karakteristiği etkilkemeyen daha başarılı bir kule konisi içine koyması vb. bir kaç durumla daha öne sivrilip daha başarılı bir market başarısı yakaladığı gibi İ sınıfını da böyle bir kadere terk etmemek lazım .
Milgem'deki vls durumu gib başımıza geldikten sonra aklımız yerine gelmesin.