11 Eylülden sonra casus uçak patlamasıAmerikalı gazilerin üçte biri ''savaşa değmezdi'' dedi
ABD Saddam'ın uçaklarını tankla ezmiş!
İsrail silah ihracatında 3 numaraya oturdu
Azerbaycan'la dev askeri işbirliği
Kadınyüzbaşı: "Üzüntüden çocuğumu düşürdüm!
06 Ekim 2011, 08:27
Bir El Kaide saldırısı olduğu söylenen 11 Eylülden sonra, casus uçak üretiminde adeta bir patlama yaşandı. Gelişmiş savunma sanayiine sahip ülkeler casus uçak yarışına girdi. Peki Türkiye ne yapmalı?
Tuncer Bahçivan
Hummingbird, Gorgon Stare, RQ-4 Global Hawk ve MQ-1 Predator. Bunlar Amerikan yapımı. Ayrıca Alman İsrail yapımı da var. Wabep, Alman Rheinmetall ve İsrail IAI firmasının ortak yapımı. Heron'u hepimiz biliyoruz. Tabii Milli firmamız TAI de Anka'yı yaptı testleri sürüyor.
Bu saydıklarımız "iri" olanlar en son İsrail'in yaptığı "Ghost"gibi minik olanlar da var. Bu mevzulardan israil'in adı çok geçer. Çünkü bu işin mucidi onlar. Yukarıda belirttim.
Almanlarla ortak Wabep'i yapıyorlar, bu İsrail'in Harop saldırı uçağı projesiyle birlikte gerçekleşiyor. Sadece bu kadar değil İsrail Alman casus uçak pilotlarını da Afganistan'da eğitiyor.
Şimdi casus uçak pilotu olmak neredeyse normal savaş pilotu olmaktan daha önemli hale geldi. Amerika normal pilottan daha çok casus uçak pilotu yetiştiriyor.
CIA en etkili operasyonları Predator casus uçağıyla yapıyor. Afganistan'ı Pakistan'ı bu uçaklarla adete hallaç pamuğu gibi attı. En sona Yemen'de bir El kaide liderini vurdu.
Askeri medyada bu konuda yorum ve analizler de oldukça yoğunlaştı. Nitekim İngiliz Independent'ta yazan Andreas Whittam-Smith, bugün ayni mevzuda ciddi bir analiz yazmış şöyle diyor:
Yazının başlığı "Hızlı, etkin ve aynı zamanda cinayet..." El Kaide liderlerinden biri olarak tanımlanan Enver el Evlaki'nin Yemen'de insansız uçak saldırısı ile öldürülmesi ardından, medyanın bunun ahlaki boyutu konusunda sessiz kalması eleştiriliyor.
"Amerika'nın görünüşünü beğenmediği herkesi dilediğince öldürme hakkı varsa başka ülkeler de aynı hakka sahip mi? Uluslararası ilişkiler bundan sonra Predator uçakları ve ucu zehirli şemsiyelerce mi şekillendirilecek? " sorularına yer veren yazar; şöyle devam ediyor:
"Casus uçakların yayılması konusunda kaygı duymalıyız. ABD'de her yıl, normal pilotlardan çok, casus uçak pilotu yetiştiriliyor. Amerikan havacılık sektörü casus uçaklar üzerinde insanlı uçaklara göre daha fazla çalışıyor. Birleşmiş Milletler'e göre 40 ülkenin elinde bu teknoloji var. İsrail, Rusya, Türkiye, Çin, Hindistan, İran, İngiltere ve Fransa gibi ülkeler, 50 kiloya kadar lazer güdümlü füze atabilen casus uçaklara sahip, ya da sahip olmaya çalışıyor."
Bu araçlarla yapılan operasyonların yasallığını, yargısız infaz olup olmadığını tartışan Whittam-Smith "Enver Evlaki'yi savunmaya çalışmıyorum. Ama bu yapılan yine de cinayetti." diye noktalıyor yazısını...
Evet görüdüğünüz gibi casus uçak teknolojisi üzerine yapılan çalışmalar normalini solladı. Ama bu uçakların gelişmesi ile suikast benzeri öldürme olayları da alıp başını gidecek.
Örneğin bir gece yarısı sınırlarımızdan içeri süzülen bir casus uçak bir vatandaşımızı hatta bir devlet büyüğümüzü öldürse ne hissederiz?
Bu tehlike hiç de uzak değil. Türkiye casus uçak teknolojisinde çok geride kaldı. daha önce de yazmıştım bana 2000 yılında ilk casus uçağı 2005'te uçuracağını söyleyen TAİ, hala emekleme safhasında.
Türkiye bu konuya daha çok eğilmeli, sadece bu uçaklardan yapmayı değil, bunlara karşı savunmaya da ciddi kafa patlatmalıdır. Bu da seçkin eğitimli personelle olur. Bu konuyla uğraşan samimi ciddi kurum ve kişilere krediler açılmalı destek olunmalıdır.
Bu konuda çalışanların samimiyeti ve ciddiyetini ölçecek bir de teknoloji üst kurumumuz olmalı. Yani Amerikalıların DARPA'sı gibi. TUBİTAK bu işi yapamaz. Çünkü çok politize oldu. İçindeki çürük ve yetersiz elma sayısı hiç de az değil.
Aksi taktirde ne rakiplerimize yetişebilir ne de kendimizi savunabiliriz.
www.gazeteci.tvhttp://www.gazeteci.tv/analiz-11-eylulden-sonra-casus-ucak-patlamasi-129682h.htm