ULUSLARARASI SAVUNMA SANAYİ VE STRATEJİK DEĞERLENDİRMELER > Yabancı Hava Sistemleri ile İlgili Haberler

LCA TEJAS: Hindistan’ın Savaş Uçağı

(1/12) > >>

SKYWOLF:
LCA TEJAS: Hindistan’ın Savaş Uçağı

TEJAS: Hindistan’ın Savaş Uçağı Aralıkta Teslimata Hazır



Hindistan’ın hafif savaş uçağı LCA’nın Limited Series Production (LSP) uçağı LSP-4, Banglore hava alanında ilk uçuşunu gerçekleştirdi. Uçak 40 dakika uçarak, bu uçakların toplam uçuş süresini 1110 saate çıkaran 10. Tejas uçağı oldu. Uçak 11 km irtifada 1.1 Mach hızla seyretti. Test Pilot Gp Yüzbaşı Suneet Krishna, Test Direktörü Gp Yüzbaşı D Chakravorty ile birlikte Milli Uçuş Test Merkezi telemetri tesisinden yönlendirmesiyle uçtu

İlk uçuşunu gerçekleştiren Tejası Uçağının bu modelinin Aralık 2010’da Hindistan Hava Kuvvetlerine teslim edilmesi planlanıyor. Havacılık Kalkınma Ajansı müdürü PS Subramanyam,  Tejas ekibinin uçağı Hindistan’ın merkezinde sıcak hava testlerinden geçireceğini söyledi.

 Uçuşu ACNS (Hava) ile Deniz Kuvvetleri Karargahı da izledi. Sea Harrier filosunu değirtimek isteyen Hint Donanmasının bu projede önemli derecede payı bulunmaktadır.

DEFENCETURK.COM

Falcon:
Hindistan 27 senedir sürmekte olan ve tek motorlu Hafif Savaş Uçağı projesi LCA (Light Combat Aircraft) kapsamında seri üretimi start alan Tejas uçağının son Mk. II modeli için ABD konuşlu üretici General Electric teklifi F414 tipi turbofan motoru üzerinde karar kıldı.
Böylelikle Tejas Mk.II uçağının uluslararası motor ihalesini kazanan General Electric, Avrupa konsorsiyumunun teklif ettiği Eurofighter/Typhoon uçağının motoru EJ200‘e karşı galip gelmiş oldu. General Electric ilk aşamada, Hindistan Hava Kuvvetleri’nin Tejas Mk.II uçağı için 99 adet F414-INS6 tipi turbofan motor üretecek. Motorların bir kısmı ABD‘de üretilecek fakat teknoloji transferiyle büyük bir bölümü Hindistan tarafından lisansla üretilecek.

Söz konusu modern F414 serisi motorlar ABD ve Avustralya‘nın F/A-18E/F Super Hornet ve İsveç’in yeni geliştirdiği JAS-39 Gripen NG uçaklarında da kullanılmakta. Tejas uçağının ilk modelleri yine General Electric’in F404 motoru ile donatılmışlardı ve Hindistan bu motordan 44 adet sipariş vermişti.

Görüldüğü gibi dünyanın nüfus bakımından Çin’den sonra ikinci büyük ülkesi, kısmen bir sanayii/teknoloji devi ve dünyadaki 9 askeri nükleer güçten biri olan Hindistan bile, 30-40 yıldır üzerinde uğraştığı halde dışarıdan bağımsız kendi başına yerli bir ana muharebe tankı (Arjun) veya hafif bir savaş uçağı (Tejas) dahi üretemiyor, zira gelişmiş modern bir turbofan motor üretmek, son derece komplike bir sistem olduğu için dünyada sayılı bir kaç ülkenin üstesinden gelebildiği teknolojik bir husus. ABD‘den sonra savunmaya en çok maddi kaynak ayıran bir Çin bile, uğraştığı ve yoğun çaba sarfettiği halde bugüne dek Rusya‘dan bağımsız olarak yerli bir turbofan motor üretebilmiş değil.

Diğer yandan Hindistan‘ın F414-INS6 motorunu seçmesi dolaylı olarak Hindistan‘ın bir diğer programı olan, orta sınıf çok rollü savaş uçağı projesi MMRCA (Medium-Multi Role Combat Aircraft) çerçevesindeki, ilk aşamada yaklaşık 11 milyar dolarlık ve 126 uçaklık uluslararası ihaleyi de etkileyebilir.

MMRCA ihalesine halen ABD‘den Lockheed Martin teklifi F-16IN (Blok 60) ve Boeing çözümü F/A-18E/F Super Hornet (Blok II) yanında, İsveç’ten Saab teklifi JAS-39 Gripen NG, Fransa‘dan Dassault teklifi Rafale F.3, Rusya‘dan Mikoyan-Gurevich MiG-35 “Fulcrum-F” ve nihayet Avrupa teklifi (İngiltere, Almanya, İtalya, İspanya) Eurofighter/Typhoon Tranche III iştirak ediyorlar.

Fakat Hafif Savaş Uçağı (LCA) ihalesinde Tejas‘ın Mk. II uçakları için de General Electric motorlarının seçilmesi ve söz konusu F414-INS6 motorlarının Super Hornet ve Gripen uçaklarında da kullanılması, lojistik açıdan özellikle F/A-18 olmak üzere bu uçakların şansının MMRCA ihalesinde daha da artmasına yol açacağı tabiidir.
http://www.savunmasanayi.net/hindistan-tejas-motorunu-secti/hindistan-tejas-motorunu-secti/

lleo:
Kaveri Motoru Bir Başka Bahara



Hindistan Savunma Bakanı A. K. Antony, bir soru önergesine 14 Mayıs’ta yazılı olarak verdiği yanıtta, Hindistan’ın Savunma Araştırma ve Geliştirme Kurumu (Defence Research and Development Organisation / DRDO) tarafından geliştirme çalışmaları sürdürülen Kaveri jet motorunun çalışmalarının ne zaman tamamlanacağı ile ilgili kesin bir tarih verilemediğini bildirdi. Motorun şu anda Tejas jet muharebe uçağının güç ihtiyacını karşılayamadığını belirten Antony, motorun kullanım alanı olarak İHA ve deniz uygulamalarının düşünüldüğünü, Tejas Mk-I uçağı ile denemelerin ise 3 yıl içinde yapılabileceğini kaydetti...http://www.milscint.com/haberdetay.asp?haberid=1815&hid=3

SKYWOLF:
TEJAS Sonunda Göreve Başlıyor



Çeşitli maliyet artışları ve 20 yıldan fazla süren gecikme sonrası Hindistan'ın yerli hafif savaş uçağı TEJAS, bu ay Banglor'da resmi göreve başlıyor.

Operasyonel yeterliliğin kanıtlanması için uçak halen Arap Denizi üzerinde, Goa sahilinde silahlı uçuş testlerine devam ediyor. Geçtiğimiz pazar günü gerçekleştirilen denemede TEJAS, pilotsuz hedef uçağı Lakshya tarafından çekilen bir hava hedefini havadan havaya bir kızılötesi füze ile vurarak imha etti. Böylelikle uçağın gelişiminde çok önemli bir kilometre taşı aşılmış oldu.

Uçağı Projesi Rs 560 crore bir maliyetle 1983 yılında başlamıştı ve tam otuz yıl sonra  yaklaşık Rs 25.000 crore toplam maliyetle  tamamlanmış olacak. Savunma Bakanı AK Antony uçağın ikinci operasyonel yeterlilik kabul çalışmalarına 20 Aralık'ta başlanacağını ve hemen ardından Banglore'da Hindistan Hava Kuvvetleri'nde göreve başlayacağını bildirdi. LCA Mark 1 olarak adlandırılan bu uçaktan 40 adet üretilecek. Hava Kuvvetleri Komutanı NAK Browne, Tejas'ın 2014 yılı sonunda savaşa hazır olacağını sözledi. Ayrıca Tejas'ın emekliye ayrılan Mig-21'lerin yerini alacaklarını da sözlerine ekledi.  DRDO ve HAL uçağın daha güçlü ve yetenekli modellerini geliştirmek için çalışmalarına devam edecekler. Radar sistemi ve diğer eklentilerin iyileştirilmesi sonucu ortaya çıkacak olan Mark II tipi sonraki aşamada üretilecek. Mevcut plana göre Hindistan Hava Kuvvetleri 7 filoda toplan 140 kadar Tejas uçağına sahip olacak.

DefenceTurk.com

SKYWOLF:
Son gelen haberlere göre 20-30 civarında Tejas göreve başlamak üzere.

Navigasyon

[0] Mesajlar

[#] Sonraki Sayfa

Tam sürüme git