Gönderen Konu: 10 TON SINIFI GENEL MAKSAT HELİKOPTERİ PROJESİ  (Okunma sayısı 22850 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı M.B.T

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 459
  • 27
Ynt: 10 TON SINIFI GENEL MAKSAT HELİKOPTERİ PROJESİ
« Yanıtla #90 : 09 Mayıs 2023, 03:37:07 »
Türkiye'de T700 ürettsek de , yerlilik oranı %70'e ulaşsa da sonuçta bu ABD motoru...ABD izni almadan nasıl kullanmayı düşünüyorsunuz anlayamadım...

Yani bizimkiler herhalde Ukrayna'yı çok sevdikleri için Ukrayna motoru seçmedi Ukrayna motorunu seçmeden önce mutlaka yerli olarak üretilen T700 düşünülmüştür ama ABD veto etmiştir......

Ayrıca ; "Türkiye olarak biz bu T700 motorlarının üretim iznini  T70 helikopterlerinde kullanmak için aldık ama biz  bu motorları T-925 için kullanacağız ABD" demek  biraz şey olmuyor mu? ABD buna asla izin vermez...

Daha yüze yakın ürettiğimiz T-129'da kendi motorumuzu kullanmak için bile izin alamıyoruz ABD-İtalyanlardan bu iş nasıl olacak ki?
Ufak bir düzeltme yapayım. İbrahim Sünnetçi’nin son yazdığına göre T700 motorundaki yerlilik oranı %95’lere ulaşmış.
Bu durumda bu motoru legal açıdan problem çıkarmayacak şekilde tekrar tasarlayıp kendi motorumuz olarak üretmemiz mümkün. Ama bunu, rant beklentisi olmadan yapacak irade ve bunu destekleyecek finans gerek.
motoru yapacak tei helikopteri yapacak tusaş neyin rantından bahsediyorsun kardeş. devletin bir cebinden öbür cebine girecek para. ha ge ile lisans kavgası yaşarsın ona birşey diyemem ama hangi projeye finans sağlanmamışki motora sağlanmasın heleki tei yapıyorsa
+10

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7836
  • 460
  • DefenceTurk.com
Ynt: 10 TON SINIFI GENEL MAKSAT HELİKOPTERİ PROJESİ
« Yanıtla #91 : 09 Mayıs 2023, 11:01:46 »
Türkiye'de T700 ürettsek de , yerlilik oranı %70'e ulaşsa da sonuçta bu ABD motoru...ABD izni almadan nasıl kullanmayı düşünüyorsunuz anlayamadım...

Yani bizimkiler herhalde Ukrayna'yı çok sevdikleri için Ukrayna motoru seçmedi Ukrayna motorunu seçmeden önce mutlaka yerli olarak üretilen T700 düşünülmüştür ama ABD veto etmiştir......

Ayrıca ; "Türkiye olarak biz bu T700 motorlarının üretim iznini  T70 helikopterlerinde kullanmak için aldık ama biz  bu motorları T-925 için kullanacağız ABD" demek  biraz şey olmuyor mu? ABD buna asla izin vermez...

Daha yüze yakın ürettiğimiz T-129'da kendi motorumuzu kullanmak için bile izin alamıyoruz ABD-İtalyanlardan bu iş nasıl olacak ki?
Ufak bir düzeltme yapayım. İbrahim Sünnetçi’nin son yazdığına göre T700 motorundaki yerlilik oranı %95’lere ulaşmış.
Bu durumda bu motoru legal açıdan problem çıkarmayacak şekilde tekrar tasarlayıp kendi motorumuz olarak üretmemiz mümkün. Ama bunu, rant beklentisi olmadan yapacak irade ve bunu destekleyecek finans gerek.

Tamam , herşey sizin dediğiniz gibi oldu diyelim ki ABD-GE motorunu üretim haklarının etrafından dolanıp benzerini ürettik... ABD bu ürettiğimiz motorun kendi T700 serisi motor olduğunu  bilecek muhakkak...

Buna kesinlikle tepki gösterir ve başka alanlarda ambargo koyabilir (Zaten ambargo koyuyor demeyin Hürjet-KAAN şu anda ABD'nin verdiği motorlarla uçuyor bunların teslimatı durabilir)

Ama avantajımız şu , ABD tüm nakliye-taarruz helikopterleri için artık daha verimli daha güçlü T-901 serisi motorlira geçiyor bu yüzden T700'ü lisans altında bize sağlamaya izin verebilir çünkü elinde hem daha iyi bir motoru var hem de eski motorlardan para kazanmaya devam edecek. Ama kopyalamak ters tepki olabilir. ABD para ile ikna edilebilir T700 için...
Yalnızzzzz Atak-2 ve T-925'de T700 yerine Ukrayna motoru tercih ettiğimize göre ya ABD ikna edilememiş-edilecek gibi de görülmemiş ya da bizimkilerin yerli 2000hp-3000hp motor planı var
« Son Düzenleme: 09 Mayıs 2023, 11:05:15 Gönderen: serkan1976 »

Çevrimdışı SH

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 570
  • 39
  • DefenceTurk.com
Ynt: 10 TON SINIFI GENEL MAKSAT HELİKOPTERİ PROJESİ
« Yanıtla #92 : 09 Mayıs 2023, 11:10:59 »
Kopyalamak derken yeterince özgün bir şekilde yeniden yapmak için esinlenmek mi denilmek isteniyor?

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3692
  • 360
  • DefenceTurk.com
Ynt: 10 TON SINIFI GENEL MAKSAT HELİKOPTERİ PROJESİ
« Yanıtla #93 : 09 Mayıs 2023, 18:27:45 »
T700’ü kopyalayalım demiyoruz ki Sn Serkan1976.
LHTEC800 motorundan esinlenip nasıl TS1400’ü ürettiysek, T700 motorundan da esinlenip TS3000 motoru üretilsin diyoruz.
tS1400’ü ürettik diye Honeywell ve ABD bize ambargomu uyguladı? Hala lisanslı LHTEC800 üretimimiz devam ediyor.

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7836
  • 460
  • DefenceTurk.com
Ynt: 10 TON SINIFI GENEL MAKSAT HELİKOPTERİ PROJESİ
« Yanıtla #94 : 09 Mayıs 2023, 18:45:57 »
T700’ü kopyalayalım demiyoruz ki Sn Serkan1976.
LHTEC800 motorundan esinlenip nasıl TS1400’ü ürettiysek, T700 motorundan da esinlenip TS3000 motoru üretilsin diyoruz.
tS1400’ü ürettik diye Honeywell ve ABD bize ambargomu uyguladı? Hala lisanslı LHTEC800 üretimimiz devam ediyor.

Anladım Sayın Yaşar ama ben de diyorum ki " sizin lisans altında ürettirdiğiniz , parça üretim sırlarını sınırlı da olsa verdiğiniz bir motorun teknik olarak benzeri aynı ülke tarafından üretilirse o ülke bir daha bu işe kolay kolay girmez "
Giriyorsa başka bir nedeni vardır ki "Kaz gelecek yerden tavuk esirgenmez" hikayesi...Yukarıda yazdığım gibi T700'den daha iyi T-901 motoru yaptıkları için izin de vermiş olabilirler ...Eskise de T700'den para kazanayım hesabı...

Zaten Ukrayna motoru kullanacağız .Demek ki T700 için ya hiç ABD'ye teklif vermedik ya da ABD T700 teklifimizi reddetti...

Bakalım ilerleyen günlerde 2000-3000 hp arası sizin de dediğimiz gibi T700'den esinlenmiş özgün bir motor projesi ortaya çıkabilir...

« Son Düzenleme: 09 Mayıs 2023, 18:47:38 Gönderen: serkan1976 »

Çevrimdışı selcukkocak78

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 746
  • 110
  • DefenceTurk.com
Ynt: 10 TON SINIFI GENEL MAKSAT HELİKOPTERİ PROJESİ
« Yanıtla #95 : 09 Mayıs 2023, 20:19:39 »
Türkiye'de T700 ürettsek de , yerlilik oranı %70'e ulaşsa da sonuçta bu ABD motoru...ABD izni almadan nasıl kullanmayı düşünüyorsunuz anlayamadım...

Yani bizimkiler herhalde Ukrayna'yı çok sevdikleri için Ukrayna motoru seçmedi Ukrayna motorunu seçmeden önce mutlaka yerli olarak üretilen T700 düşünülmüştür ama ABD veto etmiştir......

Ayrıca ; "Türkiye olarak biz bu T700 motorlarının üretim iznini  T70 helikopterlerinde kullanmak için aldık ama biz  bu motorları T-925 için kullanacağız ABD" demek  biraz şey olmuyor mu? ABD buna asla izin vermez...

Daha yüze yakın ürettiğimiz T-129'da kendi motorumuzu kullanmak için bile izin alamıyoruz ABD-İtalyanlardan bu iş nasıl olacak ki?
Ufak bir düzeltme yapayım. İbrahim Sünnetçi’nin son yazdığına göre T700 motorundaki yerlilik oranı %95’lere ulaşmış.
Bu durumda bu motoru legal açıdan problem çıkarmayacak şekilde tekrar tasarlayıp kendi motorumuz olarak üretmemiz mümkün. Ama bunu, rant beklentisi olmadan yapacak irade ve bunu destekleyecek finans gerek.

Tamam , herşey sizin dediğiniz gibi oldu diyelim ki ABD-GE motorunu üretim haklarının etrafından dolanıp benzerini ürettik... ABD bu ürettiğimiz motorun kendi T700 serisi motor olduğunu  bilecek muhakkak...

Buna kesinlikle tepki gösterir ve başka alanlarda ambargo koyabilir (Zaten ambargo koyuyor demeyin Hürjet-KAAN şu anda ABD'nin verdiği motorlarla uçuyor bunların teslimatı durabilir)

Ama avantajımız şu , ABD tüm nakliye-taarruz helikopterleri için artık daha verimli daha güçlü T-901 serisi motorlira geçiyor bu yüzden T700'ü lisans altında bize sağlamaya izin verebilir çünkü elinde hem daha iyi bir motoru var hem de eski motorlardan para kazanmaya devam edecek. Ama kopyalamak ters tepki olabilir. ABD para ile ikna edilebilir T700 için...
Yalnızzzzz Atak-2 ve T-925'de T700 yerine Ukrayna motoru tercih ettiğimize göre ya ABD ikna edilememiş-edilecek gibi de görülmemiş ya da bizimkilerin yerli 2000hp-3000hp motor planı var
zaten herşeye ya ambargo koyuyo ya hiç kaale almıyo ya oyalıyo. daha ne kadar tepki gösterecek. tek planı bir süre daha elimde tutup kontrol edebilirmiyim derdinde. motoru yapsak çip ambargosu başlar o olmazsa bankacılık .adamlar bir şekilde ambargo yapacak yol bulacaklar. ama bu işin sonu yinede bizim dediğimiz gibi olacak.10.000 km  öteden buraya çemkiremeyeceği günleride göreceğiz inşallah.
helikopter yaptığında adamın tekel konumuna darbe vuracaksın heleki birde motorunuda yaparsan. adamlar her tür şerefsizliği sergileyecektir.

Çevrimdışı baryshx

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 814
  • 58
  • DefenceTurk.com
Ynt: 10 TON SINIFI GENEL MAKSAT HELİKOPTERİ PROJESİ
« Yanıtla #96 : 18 Haziran 2023, 10:14:29 »
TUSAŞ T-925 Helikopteri, Paris Airshow 2023 mock up

https://twitter.com/Rotorfocus/status/1670324724545585152?s=20
« Son Düzenleme: 18 Haziran 2023, 11:35:17 Gönderen: baryshx »

Çevrimdışı putty

  • 2023 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2860
  • 296
Ynt: 10 TON SINIFI GENEL MAKSAT HELİKOPTERİ PROJESİ
« Yanıtla #97 : 18 Haziran 2023, 11:31:42 »
bi hoştur



« Son Düzenleme: 18 Haziran 2023, 11:33:34 Gönderen: re »
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

Çevrimdışı Denizci16

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 2562
  • 74
  • DefenceTurk.com
Ynt: 10 TON SINIFI GENEL MAKSAT HELİKOPTERİ PROJESİ
« Yanıtla #98 : 18 Haziran 2023, 12:29:35 »
Ben beğendim gayet hoş ve Özgün duruyor birde arkada rampa var mı diye sorsam ayıp olur mu?

Burun yapısının değiştirilmesi ile skorsky S92'yi andırıyor
« Son Düzenleme: 18 Haziran 2023, 12:48:29 Gönderen: Denizci16 »

Çevrimdışı Merzifonlu

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2781
  • 264
  • DefenceTurk.com
Ynt: 10 TON SINIFI GENEL MAKSAT HELİKOPTERİ PROJESİ
« Yanıtla #99 : 18 Haziran 2023, 12:52:15 »
Ben beğendim gayet hoş ve Özgün duruyor birde arkada rampa var mı diye sorsam ayıp olur mu?

Burun yapısının değiştirilmesi ile skorsky S92'yi andırıyor

Bildiğim kadarıyla arkada rampa olacak.