Siz sürekli TF-6000 yapar hemen KE , MİUS'a takarım diyorsunuz Merzifonlu hocam...
Siz karar verici kurumların başında olsanız turbofan motorlu insanlı uçak motorları için hangi yolu izlerdiniz... ?
------------------------------------------------------------------------------------------------
Ben olsaydım:
i) Hürjet'i baştan çift motorlu tasarlardım. Ya da en azından, aynı anda, hem çift ve hem de tek motorlu Hürjet versiyonları tasarlardım. Bunların silahlı versiyonlarını da tasarlardım. Denizcileştirilmiş versiyonu bekleyebilir, acelesi yok onun.
ii) Dron yönetebilen çift motorlu silahlı Hürjet'i, 3-5 adet bile olsa, Ukrayna motorları ile ivedi olarak hizmete alırdım. Yine 3-5 adet bile olsa hizmete alacağım Ukrayna motorlu KE+Anka-3 ile birlikte,
bu benzersiz konsepti TF-6k/10k olgunlaşana kadar geceli-gündüzlü çalışır ve çekirdek insan kaynağını TF-6k/10k motorunu beklemeden yetiştirirdim.iii) ABD motor versin vermesin, silahlı Hürjet için TF-10k'yı kullanırım. ABD motor verirse ne alâ. F404 ile hem eğitim uçağı ihracatı yapardım, hem de kendi ihtiyacımı da giderirdim. Vermezse, eğitim uçağı versiyonunu iptal ederdim. Hepsi çift motorlu ve silahlı Hürjet olurdu. Nasılsa onları eğitim amacıyla da kullanabilirim.
iv) TF-6k/10k seri üretime girer girmez bu (Hürjet+KE+Anka-3) 3'lüsünü yeterli miktarda üretirdim. Kaan'ı ve TF-35k'yı çaresizlik içinde beklemezdim.
v) Kaan envantere alındıktan sonra, insanlı radar-silik uçaklarda yeterli tecrübeyi biriktirince, radar-silik gövdeli Hürjet-2'yi tasarlar ve seri üretime alırdım. Tasarım ekibine derdim ki,
"Radar-silik gövdeli Hürjet-2'nin, motoru dahil tüm alt sistemleri, Hürjet'in alt sistemleri olacak." Böylece hemen hemen 6 ay içinde, tüm 4. nesil Hürjet filosu, 5. nesil Hürjet-2'ye çevrilirdi. Çünkü sadece radar-silik Hürjet-2 gövdesi için yeni üretim yapılacak. Diğer alt sistemleri mevcut Hürjet'ten aktarılacak.
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Dikkat ederseniz, bu planlamada Kaan ve TF-35k neredeyse yok. O projeler başarılı olsun veya olmasın, bu süreç işler. Bu sayede, hem yabancı uçak ihtiyacı en aza iner, hem de tüm yumurtaları Kaan sepetine koymamış oluruz. Ama tabii ki
planın başarısı için TF-6k/10k motorlarının olabilecek en hızlı şekilde seri imalata alınması şart.----------------------------------------------------------------------------------------------------
TF-6k/10k motorlu (Hürjet+KE+Anka-3) 3'lüsünün etkinliği hakkında en ufak bir şüpheniz olmasın. Silahlı Hürjet 4. nesil bile olsa, bu 3'lü son derece ölümcül olacaktır. Radar-silik gövdeli Hürjet-2'den sonra ise Kaan'a olan ihtiyaç neredeyse kalmaz. İşte o derece etkili olurlar.
Ayrıca bu 3'lüyü kullanıma alarak, 6. nesil Kaan-2'ye giden yolun taşlarını da döşemiş oluyoruz. Çünkü dron yönetebilen silahlı Hürjet konsepti 6. nesil konseptidir; silahlı Hürjet 4. nesil bile olsa.