Block 30 ları block50+ seviyesine çıkartmak diye birşey söz konusu değil , kapsamlı bir modernize için imzalar atıldı ve mevcuttaki block 40 - 50 uçaklarımızın hepsine (170+) bazı eklemeler ve yenilemelerle kabiliyet üstünlüğü kazandırılacağıda doğrudur , hatta bu 170 uçağın radarları dahi yenilenip şu anda alımı gerçekleşen 50+ lar ile aynı radara sahip olacaklar , bu saydığımız işlemlerin sadece montajı ve basit bazı yazılımları burada yapılacak , yani biz genel anlamda bir block30 u alıpta 50+ kabiliyetine getirecek bir ülke değiliz , gereken aviyonikler yine dışarıdan alınıp burada mevcut uçağın aviyonikleriyle değiştirilip bazı mekanik ve yazılım anlamında ufak değişiklikler yapılacak , biz bu 170 uçak için 2 milyar dolara yakın aviyonik alımı yapıyoruz , bunu ucuz olan bir tarafı yok , sizin hülyalarınız yine hülya olarak kalmaya devam edecektir
Elbette bu atılanda bir adımdır ama Hollanda zamanında Fokker adlı şirketinin lisansı altında 213 adet f-16 üretmiş,tüm umudunu f-16lara bağlamış bizse hala bu aviyonikleri üretemiyorsak vay halimize :/
ben aslında bu projeyi daha önce bahsettiğimiz deney faresi olayına benzer birşey düşünüyordum yani başarılı veya başarısız yerli aviyoniklerin denenmeye başlanacağı ve belirli bir seviyeye gelinirse(ki havacılığımız için devasa bi ar-ge yatırımı gerektirir) ardından modernizasyonun uygulanacağı uçak sayısının artacağı bi mantık
-oysa olay olan sistemlerin entegrasyonu ile sonlanacak,imzası atılmış takvimi belirli bir modernizasyon süreci anladığım budur.
peki biz herhangi yeni bir yerli yada yabancı ekipmanı uçağa entegre etmek istediğimizde (füze olur,radar olur,babam sağolsun yazısı olur) lockheed'e bir para ödememiz gerekecek mi yoksa uçak üzerinde istediğimiz sertifikasyonu yapma artık lüksü bizim midir? Yani ayrı ayrı her parça için yerli geliştirme diye proje açsak sonunda uçaktaki yerlilik oranını yavaş yavaş arttırabilr miyiz?
ar-ge istiiik, devlet bize ar-ge yapsın