Gönderen Konu: ATAK II AĞIR SINIF TAARRUZ HELİKOPTERİ PROJESİ  (Okunma sayısı 112066 defa)

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Ocak

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 150
  • 22
  • DefenceTurk.com
Ynt: ATAK II AĞIR SINIF TAARRUZ HELİKOPTERİ PROJESİ
« Yanıtla #690 : 30 Kasım 2023, 10:07:12 »

 Sayın Kotil 2022 yılının son aylarında Pakistan'da yaptığı bir açıklamada Atak2 motorlarının Türkiye'de üretileceğini belirtmişti. Hatta içeride Ukrayna motorunun yerli fadec'li şekilde modernize edileceği çalışması duyumları almıştım.

 Ayrıca sayın Akşit Ts-1400 motorunun yapısı gereği 2500-3000 bg seviyesine çıkamayacağını ama Tf-6000 çekirdeğinden 3000-4000 bg üretilebilir demişti yani ilerleyen yıllarda tf-6000 çekirdeğinden bir Turboshaft motor çalışması bekleyebiliriz. Ayrıca aynı şekilde Deniz sistemleri için de çalışmalar yapılacağı zaten pek çok kez beyan edilmişti.

 Tüm savunma sanayi projeleri içerisinde beni en çok heyecanlandıran tf-6000 motoru, bu motor bizim elimizde onlarca farklı projeye evrilecek.

Çevrimdışı Kaptan-I Derya

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 514
  • 37
  • DefenceTurk.com
Ynt: ATAK II AĞIR SINIF TAARRUZ HELİKOPTERİ PROJESİ
« Yanıtla #691 : 30 Kasım 2023, 10:38:12 »
Sayın Kaptan-ı Derya,

Ukrayna ile motor konusunda bizim ilk konuştuğumuz mevzu neydi, biliyor musunuz? Deniz türbinleriydi, havacılık motorları değildi. Ve hatırladığım kadarıyla ağır saçmalamışlardı! Yani savaş çıkmasaydı bile o iş olmazdı.

Hmmm doğrudur. Detaylarını bilmiyorum. Sadece fena olmayan denizcilik motorlarına sahipler. Olası gaz türbini ve  dizel ambargosunda tek çözüm gibi gözüküyorlardı. Geldikleri saçma çözüm neydi peki? Çok mu teknoloji istediler. Antonov konusundada bayağı ısrarcıydılar. Hatta İsmail Demir çok ince ve sert açıklama yaptığını hatırlıyorum.
Toprakların ucu deniz olan bir ulusun sınırını, halkının kudret ve yeteneğinin hududu çizer bu yüzden mükemmel ve kaadir bir Türk Donanmasına malik olmak gayedir.

Çevrimdışı Kaptan-I Derya

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 514
  • 37
  • DefenceTurk.com
Ynt: ATAK II AĞIR SINIF TAARRUZ HELİKOPTERİ PROJESİ
« Yanıtla #692 : 30 Kasım 2023, 10:42:27 »

 Ayrıca sayın Akşit Ts-1400 motorunun yapısı gereği 2500-3000 bg seviyesine çıkamayacağını ama Tf-6000 çekirdeğinden 3000-4000 bg üretilebilir demişti yani ilerleyen yıllarda tf-6000 çekirdeğinden bir Turboshaft motor çalışması bekleyebiliriz. Ayrıca aynı şekilde Deniz sistemleri için de çalışmalar yapılacağı zaten pek çok kez beyan edilmişti.

En son Sn Yaşar , bu forma yönetimden izin alıp büyük fontlarla TF6000 çekirdeği ve Turboshaft hakkında herkesin görebileceği  yazı yazacak. Bunu bekliyorum artık. Bu çekirdek işini Mahmut Faruk Akşit söyleye söyleye , millet çekirdek motordan motor türetme işinden proje üretmeye başladı kafada.
Toprakların ucu deniz olan bir ulusun sınırını, halkının kudret ve yeteneğinin hududu çizer bu yüzden mükemmel ve kaadir bir Türk Donanmasına malik olmak gayedir.

Çevrimdışı Kaptan-I Derya

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 514
  • 37
  • DefenceTurk.com
Ynt: ATAK II AĞIR SINIF TAARRUZ HELİKOPTERİ PROJESİ
« Yanıtla #693 : 30 Kasım 2023, 10:44:00 »
TEI Genel Müdürü Prof. Dr. Mahmut Faruk Akşit:

💢 Gururla söylüyoruz, Milli imkânlarla ürettiğimiz TF-10000 motorumuzun 2 tanesini 100 kişilik bir yolcu uçağına taktığımız da rahatlıkla havaya kaldırır ve uçurur.

💢 Sadece devletimizin görev vermesini bekliyoruz.

Toprakların ucu deniz olan bir ulusun sınırını, halkının kudret ve yeteneğinin hududu çizer bu yüzden mükemmel ve kaadir bir Türk Donanmasına malik olmak gayedir.

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3672
  • 360
  • DefenceTurk.com
Ynt: ATAK II AĞIR SINIF TAARRUZ HELİKOPTERİ PROJESİ
« Yanıtla #694 : 30 Kasım 2023, 12:49:21 »
Sayın Kaptan-ı Derya,

Ukrayna ile motor konusunda bizim ilk konuştuğumuz mevzu neydi, biliyor musunuz? Deniz türbinleriydi, havacılık motorları değildi. Ve hatırladığım kadarıyla ağır saçmalamışlardı! Yani savaş çıkmasaydı bile o iş olmazdı.
+1
Zorya Mashproekt ile ortak deniz türbinleri için çok konuşuldu. Burunlarından kıl aldırmadılar. Uzak durdular. Bizimkilerde gidip GE ile LM500 ve LM2500 türbinlerinin ortak üretim ve bakım merkezi ön anlaşmasını (MOU) imzaladılar.

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3672
  • 360
  • DefenceTurk.com
Ynt: ATAK II AĞIR SINIF TAARRUZ HELİKOPTERİ PROJESİ
« Yanıtla #695 : 30 Kasım 2023, 13:26:30 »
Alıntı
Ayrıca sayın Akşit Ts-1400 motorunun yapısı gereği 2500-3000 bg seviyesine çıkamayacağını ama Tf-6000 çekirdeğinden 3000-4000 bg üretilebilir demişti yani ilerleyen yıllarda tf-6000 çekirdeğinden bir Turboshaft motor çalışması bekleyebiliriz. Ayrıca aynı şekilde Deniz sistemleri için de çalışmalar yapılacağı zaten pek çok kez beyan edilmişti.

TS1400 motoru daha öncede yazdığım gibi radyal hava akışlı turboşaft bir motor. Radyal akışlı motorlarda kompresör ve türbin kademeleri 2’şerden fazla olamaz. Yani teknolojik olarak bir sınır var. Sn Akşit teknik gerçeği söylemiş.

Bu çekirdekten motor türetme işinede bir son verseler iyi olur. TS1400 üretildiğinde de konuşuldu bu. Sn Akşit’in asıl vermek istediği mesaj; “operasyonel ve bir hava aracını uçuracak türbin motor ürettik. Artık buradan sonra önümüz açık” idi.
Yoksa kalkıp TS1400’den bir TF6000 yapamazsınız. Düşük bypass oranlı aynı çapa sadık kalınarak belki 5-6000lbf’lik bir motor çalışması olabilirdi. Ama motorun içini tamamen boşaltıp eksenel hava akışlı ve bypass kanallı hale getirdiğinizde TS1400’den eser kalmazdı.
Şimdi de, milletin kulağına hoş gelecek şekilde, TF6000’den üretilebilecek türboşaft motor konuşuluyor. Evet motorun çekirdeği korunarak yeni bir türbojet ve turboşaft motor üretilebilir. Ama unutulmasın; TF6000’in 2000lbf’lik itkisini bypass kanalı veriyor. Bu da, eğer türetme motor yapılacaksa, motorun esaslı bir değişimden geçeceği demektir.

Biz daha TF6000’i çalıştıramadık. Doğmamış çocuğa don biçiyoruz. Olmaz mı olur. Ama o türetilecek motorları geliştirecek para ve daha önemlisi, eleman nerede?
« Son Düzenleme: 30 Kasım 2023, 13:28:38 Gönderen: Yasar »

Çevrimdışı mehmet05

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1504
  • 134
  • DefenceTurk.com
Ynt: ATAK II AĞIR SINIF TAARRUZ HELİKOPTERİ PROJESİ
« Yanıtla #696 : 30 Kasım 2023, 13:38:24 »
Alıntı
Ayrıca sayın Akşit Ts-1400 motorunun yapısı gereği 2500-3000 bg seviyesine çıkamayacağını ama Tf-6000 çekirdeğinden 3000-4000 bg üretilebilir demişti yani ilerleyen yıllarda tf-6000 çekirdeğinden bir Turboshaft motor çalışması bekleyebiliriz. Ayrıca aynı şekilde Deniz sistemleri için de çalışmalar yapılacağı zaten pek çok kez beyan edilmişti.

TS1400 motoru daha öncede yazdığım gibi radyal hava akışlı turboşaft bir motor. Radyal akışlı motorlarda kompresör ve türbin kademeleri 2’şerden fazla olamaz. Yani teknolojik olarak bir sınır var. Sn Akşit teknik gerçeği söylemiş.

Bu çekirdekten motor türetme işinede bir son verseler iyi olur. TS1400 üretildiğinde de konuşuldu bu. Sn Akşit’in asıl vermek istediği mesaj; “operasyonel ve bir hava aracını uçuracak türbin motor ürettik. Artık buradan sonra önümüz açık” idi.
Yoksa kalkıp TS1400’den bir TF6000 yapamazsınız. Düşük bypass oranlı aynı çapa sadık kalınarak belki 5-6000lbf’lik bir motor çalışması olabilirdi. Ama motorun içini tamamen boşaltıp eksenel hava akışlı ve bypass kanallı hale getirdiğinizde TS1400’den eser kalmazdı.
Şimdi de, milletin kulağına hoş gelecek şekilde, TF6000’den üretilebilecek türboşaft motor konuşuluyor. Evet motorun çekirdeği korunarak yeni bir türbojet ve turboşaft motor üretilebilir. Ama unutulmasın; TF6000’in 2000lbf’lik itkisini bypass kanalı veriyor. Bu da, eğer türetme motor yapılacaksa, motorun esaslı bir değişimden geçeceği demektir.

Biz daha TF6000’i çalıştıramadık. Doğmamış çocuğa don biçiyoruz. Olmaz mı olur. Ama o türetilecek motorları geliştirecek para ve daha önemlisi, eleman nerede?

6000'den 2.000 Bypass farkını düşersek kalır 4.000 lb, bu da yaklaşık 4.000 BG değil mi, bize lazım olan optimum güç 3.000 BG.

Çevrimdışı Merzifonlu

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2775
  • 263
  • DefenceTurk.com
Ynt: ATAK II AĞIR SINIF TAARRUZ HELİKOPTERİ PROJESİ
« Yanıtla #697 : 30 Kasım 2023, 13:43:18 »
6000'den 2.000 Bypass farkını düşersek kalır 4.000 lb, bu da yaklaşık 4.000 BG değil mi, bize lazım olan optimum güç 3.000 BG.

Burada konu çekirdeğin gücü değil. Konu, parayı da geçtim, yeterli sayıda teknik personelin olmaması.

Çevrimdışı korsan2

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 410
  • 14
  • DefenceTurk.com
Ynt: ATAK II AĞIR SINIF TAARRUZ HELİKOPTERİ PROJESİ
« Yanıtla #698 : 30 Kasım 2023, 15:09:12 »
benim sadık yarim, T629'dur.

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3672
  • 360
  • DefenceTurk.com
Ynt: ATAK II AĞIR SINIF TAARRUZ HELİKOPTERİ PROJESİ
« Yanıtla #699 : 30 Kasım 2023, 15:27:24 »
Alıntı
6000'den 2.000 Bypass farkını düşersek kalır 4.000 lb, bu da yaklaşık 4.000 BG değil mi, bize lazım olan optimum güç 3.000 BG.
Sn mehmet05,
Bypass’ı devredışı bıraktığınızda, o koca fan ve kompresörlerin içeri verdiği hava miktarına göre yaktığınız extra yakıtla ve yüksek TIT (türbine-inlet-temperature : türbin giriş ısısı) değerleri ile 6000lbf’den bile yüksek itki alabilirsiniz. (F404 motoru ebatlarını ve ürettiği itkiyi bir inceleyin)
Motoru küçültmeniz ve fan/kompresör ebatlarını değiştirmeniz; dolayısıyla esaslı bir geliştirme uygulamanız gerekecektir. İş gücü ve finans sorununu halletmeden bunlar olmaz.