Gönderen Konu: ATAK II AĞIR SINIF TAARRUZ HELİKOPTERİ PROJESİ  (Okunma sayısı 112057 defa)

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Heartbang

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 510
  • 36
  • DefenceTurk.com
Ynt: ATAK II AĞIR SINIF TAARRUZ HELİKOPTERİ PROJESİ
« Yanıtla #650 : 04 Mayıs 2023, 08:18:29 »
TF-6000'den güzel bir helikopter motor ailesi çıkar mı?

Geçen de sormuştum ,  2500-3000 hp ihtiyaç için fazla güçlü demiştiniz...6 Kompresör sayısını 4'e veya fan sayısını 1'e düşürsek güç istenilen seviyeye düşmez mi?
Bir motoru baz alıp o motordan yeni bir motor çıkarmak deyince bazen yanlış anlaşılıyor.

Büyük bir sivil yolcu uçağının küçücük bir APU motorundan tek başına bir uçağı uçuracak askeri motor yapmak mümkün.
Bu bir yöntem. Burada motorun ana özellikleri alınıp bu özellikler kullanılarak yeni bir motor inşa ediliyor.

Birde eldeki bir motorun gövdesi ve bileşenleri baz alınıp motor geliştirmek var. Burada yalnız motorun özellikleri değil bileşenleri de kullanılıyor. Bu yöntemde belli bir ebat motorun daha küçük ya da daha büyük bir motora evrilmesi mümkün değil. Bu yöntemle çok kısa sürede yeni bir motor geliştirmek mümkün.

TF6000 motorundan 3000HP motor üretmek demek, bu motorun çapını ciddi şekilde küçültmek ve bu motorun fan ve türbin yapısını ciddi şekilde değiştirmek demektir. Yani kaba tabirle motorun ebadını küçültüp bağırsaklarını da tamamen yenilemek demektir. Bu da yepyeni bir motor anlamına gelir. Belli ölçüde zamandan ve yeni bazı teknik geliştirme safhalarından tasarruf edilebilir. Ama esas olarak neredeyse sıfırdan motor inşa etmeniz gerekir.
Unutulmamalı ki ebat olarak büyük türbofandan daha küçük bir türboşafta dönüşüm oldukça detaylı bir işlem olacaktır. Bilgisayar ortamında bu dönüşüm bir ölçüde kolaylık sağlasa da fiiliyatta bu dönüşümü sağlamak zaman alacaktır. Çıkan ürünün test süreçleri yeni imal edilmiş motorun test süreçlerinden çok daha farklı olmayacaktır.
TF-6000'in konfigürasyonundan bazı stage'leri çıkarıp 2500-3000 SHP düzeyine "downtune" yapamaz mıyız?

Çevrimdışı Türkay

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 300
  • 26
  • DefenceTurk.com
Ynt: ATAK II AĞIR SINIF TAARRUZ HELİKOPTERİ PROJESİ
« Yanıtla #651 : 04 Mayıs 2023, 08:27:55 »
   TF-6000 standart tasarım amacına uygun bir şekilde ne zaman seri üretime geçebilecek seviyede olacaktır? Bilgisi olan var mı?

Çevrimdışı カメせ

  • 2020 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 6623
  • 186
  • DefenceTurk.com
Ynt: ATAK II AĞIR SINIF TAARRUZ HELİKOPTERİ PROJESİ
« Yanıtla #652 : 04 Mayıs 2023, 08:42:19 »
Alıntı
Atak II, 3 Yılda Türk Motorlarıyla Uçacak.



 #atak #ağır #helikopter @TUSAS_EN  @SSB_Eng  @IsmailDemirSSB  @TEI_TUSAS
https://twitter.com/turdefcom/status/1653320085778452481?cxt=HHwWgsC-zff24vEtAAAA

Çevrimdışı カメせ

  • 2020 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 6623
  • 186
  • DefenceTurk.com
Ynt: ATAK II AĞIR SINIF TAARRUZ HELİKOPTERİ PROJESİ
« Yanıtla #653 : 04 Mayıs 2023, 17:03:37 »
Alıntı
TUSAŞ patent belgelerinden muhtemel T-929 mühimmat besleme sistemi.





https://twitter.com/Catfishtheblues/status/1654002991752511488

Çevrimdışı mavi1991

  • Özel Üye
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 1666
  • 36
Ynt: ATAK II AĞIR SINIF TAARRUZ HELİKOPTERİ PROJESİ
« Yanıtla #654 : 04 Mayıs 2023, 17:37:55 »
Atak' nın 500 mermisi mi vardı ?

Atak 2 nin kaç mermisi olacak ?

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7795
  • 458
  • DefenceTurk.com
Ynt: ATAK II AĞIR SINIF TAARRUZ HELİKOPTERİ PROJESİ
« Yanıtla #655 : 04 Mayıs 2023, 18:44:19 »
Atak' nın 500 mermisi mi vardı ?

Atak 2 nin kaç mermisi olacak ?

Apache AH-64 1200 adet 30 mm mermi taşıyor....

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3672
  • 360
  • DefenceTurk.com
Ynt: ATAK II AĞIR SINIF TAARRUZ HELİKOPTERİ PROJESİ
« Yanıtla #656 : 04 Mayıs 2023, 19:37:08 »
TF-6000'den güzel bir helikopter motor ailesi çıkar mı?

Geçen de sormuştum ,  2500-3000 hp ihtiyaç için fazla güçlü demiştiniz...6 Kompresör sayısını 4'e veya fan sayısını 1'e düşürsek güç istenilen seviyeye düşmez mi?
Bir motoru baz alıp o motordan yeni bir motor çıkarmak deyince bazen yanlış anlaşılıyor.

Büyük bir sivil yolcu uçağının küçücük bir APU motorundan tek başına bir uçağı uçuracak askeri motor yapmak mümkün.
Bu bir yöntem. Burada motorun ana özellikleri alınıp bu özellikler kullanılarak yeni bir motor inşa ediliyor.

Birde eldeki bir motorun gövdesi ve bileşenleri baz alınıp motor geliştirmek var. Burada yalnız motorun özellikleri değil bileşenleri de kullanılıyor. Bu yöntemde belli bir ebat motorun daha küçük ya da daha büyük bir motora evrilmesi mümkün değil. Bu yöntemle çok kısa sürede yeni bir motor geliştirmek mümkün.

TF6000 motorundan 3000HP motor üretmek demek, bu motorun çapını ciddi şekilde küçültmek ve bu motorun fan ve türbin yapısını ciddi şekilde değiştirmek demektir. Yani kaba tabirle motorun ebadını küçültüp bağırsaklarını da tamamen yenilemek demektir. Bu da yepyeni bir motor anlamına gelir. Belli ölçüde zamandan ve yeni bazı teknik geliştirme safhalarından tasarruf edilebilir. Ama esas olarak neredeyse sıfırdan motor inşa etmeniz gerekir.
Unutulmamalı ki ebat olarak büyük türbofandan daha küçük bir türboşafta dönüşüm oldukça detaylı bir işlem olacaktır. Bilgisayar ortamında bu dönüşüm bir ölçüde kolaylık sağlasa da fiiliyatta bu dönüşümü sağlamak zaman alacaktır. Çıkan ürünün test süreçleri yeni imal edilmiş motorun test süreçlerinden çok daha farklı olmayacaktır.
TF-6000'in konfigürasyonundan bazı stage'leri çıkarıp 2500-3000 SHP düzeyine "downtune" yapamaz mıyız?
Sn heartbang,
Kademe çıkarmakla motorun gücünü düşüremezsiniz.
TF6000 motoru 2kademe düşük basınçlı eksenel fanı olan (bu bildiğimiz ilk büyük fanlar) ve de 6 kademe eksenel yüksek basınçlı kompresörü olan 86cm çapında bir motor.
T700TEİ701D motoru 2000HP gücünde ve 3000HP güce kadar potansiyeli olan bir motor istenirse. Bunun ise 5 kademe eksenel ve 1 kademe radyal kompresörü var. Ama yanma odası çapı düşük. 38cm çapında.
Biri 86cm çapta öbürü 38cm çapta.
O 86cm lik motoru 100-115cm çapa getirirseniz TF35000olacak. (f119 motorunun önünde 3 kademe alçak basınç fanı var. Ondan sonra 6 kademe yüksek basınç kompresörü var ama çapı 117cm.)
Güç düşürmek için çapı düşüreceksiniz. Yani yepyeni bir motor yapacaksınız. Tabii sıfırdan başlamıyorsunuz işe. Elinizde büyük motorun verileri var. Onları kullanarak motoru üretmeniz daha kolay olacaktır.

Çevrimdışı Heartbang

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 510
  • 36
  • DefenceTurk.com
Ynt: ATAK II AĞIR SINIF TAARRUZ HELİKOPTERİ PROJESİ
« Yanıtla #657 : 04 Mayıs 2023, 22:36:15 »
TF-6000'den güzel bir helikopter motor ailesi çıkar mı?

Geçen de sormuştum ,  2500-3000 hp ihtiyaç için fazla güçlü demiştiniz...6 Kompresör sayısını 4'e veya fan sayısını 1'e düşürsek güç istenilen seviyeye düşmez mi?
Bir motoru baz alıp o motordan yeni bir motor çıkarmak deyince bazen yanlış anlaşılıyor.

Büyük bir sivil yolcu uçağının küçücük bir APU motorundan tek başına bir uçağı uçuracak askeri motor yapmak mümkün.
Bu bir yöntem. Burada motorun ana özellikleri alınıp bu özellikler kullanılarak yeni bir motor inşa ediliyor.

Birde eldeki bir motorun gövdesi ve bileşenleri baz alınıp motor geliştirmek var. Burada yalnız motorun özellikleri değil bileşenleri de kullanılıyor. Bu yöntemde belli bir ebat motorun daha küçük ya da daha büyük bir motora evrilmesi mümkün değil. Bu yöntemle çok kısa sürede yeni bir motor geliştirmek mümkün.

TF6000 motorundan 3000HP motor üretmek demek, bu motorun çapını ciddi şekilde küçültmek ve bu motorun fan ve türbin yapısını ciddi şekilde değiştirmek demektir. Yani kaba tabirle motorun ebadını küçültüp bağırsaklarını da tamamen yenilemek demektir. Bu da yepyeni bir motor anlamına gelir. Belli ölçüde zamandan ve yeni bazı teknik geliştirme safhalarından tasarruf edilebilir. Ama esas olarak neredeyse sıfırdan motor inşa etmeniz gerekir.
Unutulmamalı ki ebat olarak büyük türbofandan daha küçük bir türboşafta dönüşüm oldukça detaylı bir işlem olacaktır. Bilgisayar ortamında bu dönüşüm bir ölçüde kolaylık sağlasa da fiiliyatta bu dönüşümü sağlamak zaman alacaktır. Çıkan ürünün test süreçleri yeni imal edilmiş motorun test süreçlerinden çok daha farklı olmayacaktır.
TF-6000'in konfigürasyonundan bazı stage'leri çıkarıp 2500-3000 SHP düzeyine "downtune" yapamaz mıyız?
Sn heartbang,
Kademe çıkarmakla motorun gücünü düşüremezsiniz.
TF6000 motoru 2kademe düşük basınçlı eksenel fanı olan (bu bildiğimiz ilk büyük fanlar) ve de 6 kademe eksenel yüksek basınçlı kompresörü olan 86cm çapında bir motor.
T700TEİ701D motoru 2000HP gücünde ve 3000HP güce kadar potansiyeli olan bir motor istenirse. Bunun ise 5 kademe eksenel ve 1 kademe radyal kompresörü var. Ama yanma odası çapı düşük. 38cm çapında.
Biri 86cm çapta öbürü 38cm çapta.
O 86cm lik motoru 100-115cm çapa getirirseniz TF35000olacak. (f119 motorunun önünde 3 kademe alçak basınç fanı var. Ondan sonra 6 kademe yüksek basınç kompresörü var ama çapı 117cm.)
Güç düşürmek için çapı düşüreceksiniz. Yani yepyeni bir motor yapacaksınız. Tabii sıfırdan başlamıyorsunuz işe. Elinizde büyük motorun verileri var. Onları kullanarak motoru üretmeniz daha kolay olacaktır.
çok açıklayıcı bir şekilde anlattınız, teşekkür ederim. Bir beğeni ateşledim 👍

Çevrimdışı baryshx

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 814
  • 58
  • DefenceTurk.com
Ynt: ATAK II AĞIR SINIF TAARRUZ HELİKOPTERİ PROJESİ
« Yanıtla #658 : 05 Mayıs 2023, 01:44:13 »
buna atak 2 diyeceğimize kara kurt desek daha güzel olurdu sanki. çünkü atakla felan pek alakası kalmadı tasarım olarakta fiziksel özellikler olarakta

Hocam ismini sosyal medya koydu zaten hatta geçen gün prototipi uçuran pilotlar da beğendiler bu ismi ... "ÇİRKİN KRAL"

Hey, sosyal medya değil, ben koydum o ismi.  8)
Emin misin? ;D ;)

Çevrimdışı putty

  • 2023 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2810
  • 296
Ynt: ATAK II AĞIR SINIF TAARRUZ HELİKOPTERİ PROJESİ
« Yanıtla #659 : 05 Mayıs 2023, 07:15:39 »
bende beğeni ateşledim yaşar güzel teknik bilgi için
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.