Gönderen Konu: ATAK II AĞIR SINIF TAARRUZ HELİKOPTERİ PROJESİ  (Okunma sayısı 112092 defa)

0 Üye ve 0 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Merzifonlu

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2775
  • 263
  • DefenceTurk.com
Ynt: ATAK II AĞIR SINIF TAARRUZ HELİKOPTERİ PROJESİ
« Yanıtla #630 : 02 Mayıs 2023, 20:59:13 »
Neyse, tartışmaya gerek kalmadı. 3 Yıl içinde Atak-2 için yerli(?) motor geliyormuş. SSB Başkanı İsmail Demir öyle dedi.

Error 404 (Not Found)!!1

Çevrimdışı Bürküt

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 241
  • 27
  • DefenceTurk.com
Ynt: ATAK II AĞIR SINIF TAARRUZ HELİKOPTERİ PROJESİ
« Yanıtla #631 : 02 Mayıs 2023, 21:28:41 »
Neyse, tartışmaya gerek kalmadı. 3 Yıl içinde Atak-2 için yerli(?) motor geliyormuş. SSB Başkanı İsmail Demir öyle dedi.

Error 404 (Not Found)!!1


Ne Temel Kotil'in ne de İsmail Demir'in motorla ilgili beyanatları bana güven vermiyor.Orda o soruları soran ben olsaydım Akşit Hoca'nın bundan haberi var mı diye sorardım  ;D. Ortada Atak 2'nin motoruyla ilgili bir sözleşme yokken 3 yıl sonra yerli motor geliyor söylemi komik geliyor.

https://www.youtube.com/watch?v=roX7aQ_ZrAk

Motoru yapıcak adam diyor daha başlamadık...

Çevrimdışı Merzifonlu

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2775
  • 263
  • DefenceTurk.com
Ynt: ATAK II AĞIR SINIF TAARRUZ HELİKOPTERİ PROJESİ
« Yanıtla #632 : 02 Mayıs 2023, 21:34:57 »
Neyse, tartışmaya gerek kalmadı. 3 Yıl içinde Atak-2 için yerli(?) motor geliyormuş. SSB Başkanı İsmail Demir öyle dedi.

Error 404 (Not Found)!!1


Ne Temel Kotil'in ne de İsmail Demir'in motorla ilgili beyanatları bana güven vermiyor.Orda o soruları soran ben olsaydım Akşit Hoca'nın bundan haberi var mı diye sorardım  ;D. Ortada Atak 2'nin motoruyla ilgili bir sözleşme yokken 3 yıl sonra yerli motor geliyor söylemi komik geliyor.

https://www.youtube.com/watch?v=roX7aQ_ZrAk

Motoru yapıcak adam diyor daha başlamadık...


Neden "yerli(?)" diye yazdım sanıyorsunuz? :D

TEI işe başlamadıysa, bu gelecek motor ancak ve ancak yerli üretim Ukrayna motoru olabilir. Hiç yoktan iyidir, itirazım asla olamaz. Hele transmisyon öne alındıysa daha da iyi.

Ukrayna, motorun o şekilde bir modelini planlamış ama asla seri imalata geçirmemiş. O modelin planlarını satın alıp biz seri üretiriz belki. Bakın o zaman motoru güncellemenin de bir anlamı olur.
« Son Düzenleme: 02 Mayıs 2023, 21:39:29 Gönderen: Merzifonlu »

Çevrimdışı Bürküt

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 241
  • 27
  • DefenceTurk.com
Ynt: ATAK II AĞIR SINIF TAARRUZ HELİKOPTERİ PROJESİ
« Yanıtla #633 : 02 Mayıs 2023, 22:01:35 »

Neden "yerli(?)" diye yazdım sanıyorsunuz? :D

TEI işe başlamadıysa, bu gelecek motor ancak ve ancak yerli üretim Ukrayna motoru olabilir. Hiç yoktan iyidir, itirazım asla olamaz. Hele transmisyon öne alındıysa daha da iyi.

Ukrayna, motorun o şekilde bir modelini planlamış ama asla seri imalata geçirmemiş. O modelin planlarını satın alıp biz seri üretiriz belki. Bakın o zaman motoru güncellemenin de bir anlamı olur.

Bildiğim kadarıyla bizim Atak 2'ye entegre ettiğimiz Ukrayna motoru transmisyona zarar veriyor.Bu yüzden dediğiniz gibi olması çok iyi olur hem bizi zamandan ve paradan kurtarır.Zamanında BAE finansmanıyla GE , F110-129'u bliskle modifiye ederek maximum thrust'ını 29k dan 32k'ya çıkarmıştı.Hatta dry thrust'ını da %10 arttırmıştı diye biliyorum.Biz de benzer bir modifikasyonla daha verimli ,daha güçlü ve daha uzun ömürlü bir motor yapabilir miyiz acaba.

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7795
  • 458
  • DefenceTurk.com
Ynt: ATAK II AĞIR SINIF TAARRUZ HELİKOPTERİ PROJESİ
« Yanıtla #634 : 02 Mayıs 2023, 22:07:53 »
Sayın Yaşar söylemişti galiba Ukrayna'dan alınan T-929 eski teknoloji ve asla modernleşmeye veya güncel Batı motorları verimine mevcut yapısı ile ulaşması mümkün değil demişti...

Bence uğraşmaya değmez hele ki TF-6000  başarılı olursa... Bu motorun çekirdeğinden güzel bir ağır taarruz,ağır nakliye helikopter motor ailesi çıkar... Mesele sadece zaman-para

Çevrimdışı Bürküt

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 241
  • 27
  • DefenceTurk.com
Ynt: ATAK II AĞIR SINIF TAARRUZ HELİKOPTERİ PROJESİ
« Yanıtla #635 : 02 Mayıs 2023, 22:57:41 »
https://twitter.com/hepdurgunsu/status/1653402889891487744

Navalize helikopter geliştirmenin zorluklarıyla ilgili bir tweet seli.

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3673
  • 360
  • DefenceTurk.com
Ynt: ATAK II AĞIR SINIF TAARRUZ HELİKOPTERİ PROJESİ
« Yanıtla #636 : 02 Mayıs 2023, 23:21:54 »

Neden "yerli(?)" diye yazdım sanıyorsunuz? :D

TEI işe başlamadıysa, bu gelecek motor ancak ve ancak yerli üretim Ukrayna motoru olabilir. Hiç yoktan iyidir, itirazım asla olamaz. Hele transmisyon öne alındıysa daha da iyi.

Ukrayna, motorun o şekilde bir modelini planlamış ama asla seri imalata geçirmemiş. O modelin planlarını satın alıp biz seri üretiriz belki. Bakın o zaman motoru güncellemenin de bir anlamı olur.

Bildiğim kadarıyla bizim Atak 2'ye entegre ettiğimiz Ukrayna motoru transmisyona zarar veriyor.Bu yüzden dediğiniz gibi olması çok iyi olur hem bizi zamandan ve paradan kurtarır.Zamanında BAE finansmanıyla GE , F110-129'u bliskle modifiye ederek maximum thrust'ını 29k dan 32k'ya çıkarmıştı.Hatta dry thrust'ını da %10 arttırmıştı diye biliyorum.Biz de benzer bir modifikasyonla daha verimli ,daha güçlü ve daha uzun ömürlü bir motor yapabilir miyiz acaba.
Çok doğru biliyorsunuz Sn Bürküt. GE, Birleşik Arap Emirliği finansıyla F110GE132 motorunu yaptı. Bu motoru F110GE129’dan geliştirdi. Hatta asıl adı F110GE129EFE (Enhanced Fighter Engine) idi. Bu motorun potansiyel itkisini 34-35000lbf olarak hesaplamışlardı. Kullandıkları Blisk Fan ve radyal yükseltici fan ile hava akışının randımanını yükseltip motordan çok yüksek verim aldıkları gibi yüksek itki seviyelerini türbin hava giriş ısısını yükseltmeden elde edebilmişlerdi. Bu motorun kuru itkisi de 19000lbf’in üzerindeydi (f110GE129’un kuru itkisi 17155lbf dir)

https://www.researchgate.net/figure/F110-GE-129-EFE-Average-Thrust-Ratings-on-a-Standard-Day-a-Max-A-B-Power-and-b_fig2_245354688

Ukrayna motorunu alıp yeniden inşa etmek ne kadar akıl karı olur?
Eski antik Sovyet teknolojisi ile çalışan bir motor bu. Adamlar eski sistemlerle motor üretiyorlar. Biz Mercedes S Ciass teknolojisi ile parça üretiyoruz. Onlar Lada imal ediyor.
İkisi de insan taşıyor. Ama farklı şekilde.
Bizde komple bir motoru üretecek eko sistem yok. Ama çok kaliteli hassas parçaları üretebiliyoruz.
Ukrayna’da tüm motoru üretecek eko sistem var ama üretim teknolojileri eski.
Biz ABD ekolü ile üretime ayarlı bir fabrikayız.
Ukrayna Sovyet sistemi ile üretim yapıyor.
İki sistem birbirinden çok farklı.
« Son Düzenleme: 02 Mayıs 2023, 23:31:40 Gönderen: Yasar »

Çevrimdışı Bürküt

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 241
  • 27
  • DefenceTurk.com
Ynt: ATAK II AĞIR SINIF TAARRUZ HELİKOPTERİ PROJESİ
« Yanıtla #637 : 03 Mayıs 2023, 00:11:18 »

Çok doğru biliyorsunuz Sn Bürküt. GE, Birleşik Arap Emirliği finansıyla F110GE132 motorunu yaptı. Bu motoru F110GE129’dan geliştirdi. Hatta asıl adı F110GE129EFE (Enhanced Fighter Engine) idi. Bu motorun potansiyel itkisini 34-35000lbf olarak hesaplamışlardı. Kullandıkları Blisk Fan ve radyal yükseltici fan ile hava akışının randımanını yükseltip motordan çok yüksek verim aldıkları gibi yüksek itki seviyelerini türbin hava giriş ısısını yükseltmeden elde edebilmişlerdi. Bu motorun kuru itkisi de 19000lbf’in üzerindeydi (f110GE129’un kuru itkisi 17155lbf dir)

https://www.researchgate.net/figure/F110-GE-129-EFE-Average-Thrust-Ratings-on-a-Standard-Day-a-Max-A-B-Power-and-b_fig2_245354688

Ukrayna motorunu alıp yeniden inşa etmek ne kadar akıl karı olur?
Eski antik Sovyet teknolojisi ile çalışan bir motor bu. Adamlar eski sistemlerle motor üretiyorlar. Biz Mercedes S Ciass teknolojisi ile parça üretiyoruz. Onlar Lada imal ediyor.
İkisi de insan taşıyor. Ama farklı şekilde.
Bizde komple bir motoru üretecek eko sistem yok. Ama çok kaliteli hassas parçaları üretebiliyoruz.
Ukrayna’da tüm motoru üretecek eko sistem var ama üretim teknolojileri eski.
Biz ABD ekolü ile üretime ayarlı bir fabrikayız.
Ukrayna Sovyet sistemi ile üretim yapıyor.
İki sistem birbirinden çok farklı.

Hocam dediklerinizde haklısınız.Malzeme dayanımı konusunda ve üretim kabiliyeti açısından muhtemelen TEİ çok daha ileridedir.Hatta ben tasarım yapabilme kabiliyeti açısından da TEİ'nin daha ileride olduğunu düşünüyorum.Sovyetler yıkıldıktan sonra Rusya bile yıllara sari endüstrisinde büyük atılımlar yapamadı (bildiğim kadarıyla ;D gemileri için gaz türbin motorlar üretemiyorlar) .Ukrayna'nın da 91'den beri tasarım yeteneğini koruyacak kadar önemli bir motor ürettiğini zannetmiyorum.Sovyet mirasının ne kadarını koruyabildiği bile şaibeli diyebiliriz bence.Ama yine de bir dönem gaz türbin motorlar için belli parçaların üretiminde teknoloji transferi istediğimizi ,kabul etmediklerini ve ToT yerine parçayı bizim için üretmeyi teklif ettiklerini hatırlıyorum .Bir dönem Silahlar ve Tereyağı podcastinde İran'ın HSS için radarında kullanabileceği bir teknolojiyi Ermenistan üzerinden cerrahi bir şekilde (Onlara da Sovyet mirası heralde) elde edip kullandığıyla ilgili bir bilgi dinlemiştim.Benzer bir yöntemle Ukrayna motor endüstrisinden cerrahi bir şekilde elde edebileceğimiz hiçbirşey yok mudur?
« Son Düzenleme: 03 Mayıs 2023, 00:12:06 Gönderen: Bürküt »

Çevrimdışı mehmet05

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1504
  • 134
  • DefenceTurk.com
Ynt: ATAK II AĞIR SINIF TAARRUZ HELİKOPTERİ PROJESİ
« Yanıtla #638 : 03 Mayıs 2023, 00:44:27 »

Çok doğru biliyorsunuz Sn Bürküt. GE, Birleşik Arap Emirliği finansıyla F110GE132 motorunu yaptı. Bu motoru F110GE129’dan geliştirdi. Hatta asıl adı F110GE129EFE (Enhanced Fighter Engine) idi. Bu motorun potansiyel itkisini 34-35000lbf olarak hesaplamışlardı. Kullandıkları Blisk Fan ve radyal yükseltici fan ile hava akışının randımanını yükseltip motordan çok yüksek verim aldıkları gibi yüksek itki seviyelerini türbin hava giriş ısısını yükseltmeden elde edebilmişlerdi. Bu motorun kuru itkisi de 19000lbf’in üzerindeydi (f110GE129’un kuru itkisi 17155lbf dir)

https://www.researchgate.net/figure/F110-GE-129-EFE-Average-Thrust-Ratings-on-a-Standard-Day-a-Max-A-B-Power-and-b_fig2_245354688

Ukrayna motorunu alıp yeniden inşa etmek ne kadar akıl karı olur?
Eski antik Sovyet teknolojisi ile çalışan bir motor bu. Adamlar eski sistemlerle motor üretiyorlar. Biz Mercedes S Ciass teknolojisi ile parça üretiyoruz. Onlar Lada imal ediyor.
İkisi de insan taşıyor. Ama farklı şekilde.
Bizde komple bir motoru üretecek eko sistem yok. Ama çok kaliteli hassas parçaları üretebiliyoruz.
Ukrayna’da tüm motoru üretecek eko sistem var ama üretim teknolojileri eski.
Biz ABD ekolü ile üretime ayarlı bir fabrikayız.
Ukrayna Sovyet sistemi ile üretim yapıyor.
İki sistem birbirinden çok farklı.

Hocam dediklerinizde haklısınız.Malzeme dayanımı konusunda ve üretim kabiliyeti açısından muhtemelen TEİ çok daha ileridedir.Hatta ben tasarım yapabilme kabiliyeti açısından da TEİ'nin daha ileride olduğunu düşünüyorum.Sovyetler yıkıldıktan sonra Rusya bile yıllara sari endüstrisinde büyük atılımlar yapamadı (bildiğim kadarıyla ;D gemileri için gaz türbin motorlar üretemiyorlar) .Ukrayna'nın da 91'den beri tasarım yeteneğini koruyacak kadar önemli bir motor ürettiğini zannetmiyorum.Sovyet mirasının ne kadarını koruyabildiği bile şaibeli diyebiliriz bence.Ama yine de bir dönem gaz türbin motorlar için belli parçaların üretiminde teknoloji transferi istediğimizi ,kabul etmediklerini ve ToT yerine parçayı bizim için üretmeyi teklif ettiklerini hatırlıyorum .Bir dönem Silahlar ve Tereyağı podcastinde İran'ın HSS için radarında kullanabileceği bir teknolojiyi Ermenistan üzerinden cerrahi bir şekilde (Onlara da Sovyet mirası heralde) elde edip kullandığıyla ilgili bir bilgi dinlemiştim.Benzer bir yöntemle Ukrayna motor endüstrisinden cerrahi bir şekilde elde edebileceğimiz hiçbirşey yok mudur?


Bildiğim kadarıyla, EASA radar mödül teknolojisini Ermenistan'dan elde ettiler ilkel olsa da.

Çevrimdışı buraktunahan

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 282
  • 72
  • DefenceTurk.com
Ynt: ATAK II AĞIR SINIF TAARRUZ HELİKOPTERİ PROJESİ
« Yanıtla #639 : 03 Mayıs 2023, 16:13:17 »
Buruna estetik ameliyat  ;D

TUSAŞ Helikopter Genel Müdür Yardımcısı Mehmet Demiroğlu, ATAK-2 Ağır Sınıf Taarruz Helikopteri ile ilgili olarak SavunmaSanayiST.com’un sorularını yanıtladı.

ATAK-2’nin burun kısmı değişecek mi?

Bu bizim P0 dediğimiz ilk prototipimiz. P1 üzerindeki çalışmalarımızı bitirmek üzereyiz. Orada, burada gördüğünüz bazı özellikler farklı şekilde tasarlandı. Bunlardan bir tanesi de FLIR’in yeri. Şu anda gördüğünüz yerde olmayacak, burun da dolayısı ile değişik olacak. Bunu değiştireceğimizi söyleyebilirim ama nasıl olacağını yaptığımız zaman ancak göreceksiniz.

Kaynak:
https://www.savunmasanayist.com/atak-2nin-sorumlusu-cevapladi-deniz-versiyonu-gelecek-mi/