Gönderen Konu: ATAK II AĞIR SINIF TAARRUZ HELİKOPTERİ PROJESİ  (Okunma sayısı 112080 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı SH

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 559
  • 38
  • DefenceTurk.com
Ynt: ATAK II AĞIR SINIF TAARRUZ HELİKOPTERİ PROJESİ
« Yanıtla #620 : 02 Mayıs 2023, 14:55:37 »
Dün Twitter'da gördüğüm projeye yakın kişilerden projenin son hali neredeyse bu dendi.

Çevrimdışı Merzifonlu

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2775
  • 263
  • DefenceTurk.com
Ynt: ATAK II AĞIR SINIF TAARRUZ HELİKOPTERİ PROJESİ
« Yanıtla #621 : 02 Mayıs 2023, 15:00:39 »
Bence bu haliyle de çok çirkin.  ;D
Seri üretime hazır hale gelinceye kadar toparlarlar umarım.  ;D ;D

+1 Rotor kökünün olduğu yerlerde iç bükey konturlar var, o nedenle çirkin gözüküyor. Bir de, helikopter orantısız derecede uzun, o da extradan çirkin göstermiş.

FLIR ve topun yerleşimi de sıkıntılı.

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7795
  • 458
  • DefenceTurk.com
Ynt: ATAK II AĞIR SINIF TAARRUZ HELİKOPTERİ PROJESİ
« Yanıtla #622 : 02 Mayıs 2023, 16:58:10 »
Bunlardan ekstra tasarım  beklentisi yoktu ki sadece tanıtım animasyondaki helikoptere benzesin yeterdi..

« Son Düzenleme: 02 Mayıs 2023, 18:55:13 Gönderen: serkan1976 »

Çevrimdışı Türkay

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 300
  • 26
  • DefenceTurk.com
Ynt: ATAK II AĞIR SINIF TAARRUZ HELİKOPTERİ PROJESİ
« Yanıtla #623 : 02 Mayıs 2023, 17:52:39 »
   20 km den vuracağız demek sar radarı ve mühimmatla alakalı herhalde. Yine de gizlilik önemliydi. Isıl izi bir şekilde gizlemeliler. Sonuçta çok unsurlu bir ortamda görev yapacak.
  (Bu arada Vallahi çirkin. Biraz İtalyan-biraz Çin ortaya da Rus konmuş hadi sofraya denmiş gibi. Daha önceki görsellerdekine ne oldu. Bu kadar fark biraz üzdü. Görünen o ki yerli motor da bu tasarımı değiştirmeyecek gibi.)

Çevrimdışı mehmet05

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1504
  • 134
  • DefenceTurk.com
Ynt: ATAK II AĞIR SINIF TAARRUZ HELİKOPTERİ PROJESİ
« Yanıtla #624 : 02 Mayıs 2023, 18:30:48 »
20 km'den vurma stratejisinde ısıl izin çok önemi yok aslında, zira helikopter aşağıdan uçacak.  Muhtemelen İHAlar veya Stealth uçaklar işaretleme yapacak veya kilit atacak,  aşağı irtifadan uçan helikopterler de füze menziline girip, füzelerini hedefe gönderecek. Aslında bu helikopterler daha uzun menzilli Kemankeş ve Kargu da taşıyabilecek alternatif olarak.

Diğer taraftan hakim yükseklikten ovaya bakış gibi durumlarda ise hemen zirve yakınlarında bekli radara yakalanmadan radar veya pasif olarak kendi tespit edip kilitlediği hedeflere uzun menzilden de atış yapması mümkün olabilir.   

Çevrimdışı putty

  • 2023 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2810
  • 296
Ynt: ATAK II AĞIR SINIF TAARRUZ HELİKOPTERİ PROJESİ
« Yanıtla #625 : 02 Mayıs 2023, 18:57:17 »
bu motor bu helikopteri nasıl uçuracak anlamadım ben. Ağırlık % 120 artmış motor gücü % 60 artmış. Bu motorla bu helikopter Hakkari'de yüksek rakımda uçamaz

ATAK1   5000 kg     1361 x 2 shp motor
ATAK2   11000 kg   2200 x 2  shp motor
« Son Düzenleme: 02 Mayıs 2023, 18:59:31 Gönderen: re »
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

Çevrimdışı fırtına06

  • Site Yetkilisi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 5048
  • 232
  • DefenceTurk.com
Ynt: ATAK II AĞIR SINIF TAARRUZ HELİKOPTERİ PROJESİ
« Yanıtla #626 : 02 Mayıs 2023, 19:22:52 »
Başta çirkin filan dedik ama karakuş oldukça yakışıklıymış kerata  :)

Şaka bir yana bu helikopterin ilk görsellerdeki Atak II'ye benzemeyeceği artık kesin gibi. Galiba Temel Kotil söylüyordu; TSK'dan gelen isterler doğrultusunda başta 9 tona karşılık gelirken, şimdi 11,5 tona ulaşmış toplamda. E halince helikopterin şekli şemali neredeyse tamamen değişmiş.  "Apache 8 km'den hedefe angaje olurken, biz bununla yaklaşık 20 km'den angaje olacağız" demişti.




Bence bu haliyle de çok çirkin.  ;D
Seri üretime hazır hale gelinceye kadar toparlarlar umarım.  ;D ;D

TUSAŞ Helikopter Genel Müdür Yardımcısı Mehmet Demiroğlu:

ATAK-2’nin burun kısmı değişecek mi?

Bu bizim P0 dediğimiz ilk prototipimiz. P1 üzerindeki çalışmalarımızı bitirmek üzereyiz. Orada, burada gördüğünüz bazı özellikler farklı şekilde tasarlandı. Bunlardan bir tanesi de FLIR’in yeri. Şu anda gördüğünüz yerde olmayacak, burun da dolayısı ile değişik olacak. Bunu değiştireceğimizi söyleyebilirim ama nasıl olacağını yaptığımız zaman ancak göreceksiniz.

P1 biraz daha derli, toplu diyebileceğimiz, biraz daha küçük olacak. 3 tane daha prototip yapacağız. P1 ile P2 arasında çok büyük bir fark olacağını ummuyoruz. Olursa da P2’ye veya P3’e uygulayacağız. Şu anda gördüğünüzden çok daha küçük bir helikopteri, P1 ile oluşturacağız.

Deniz Kuvvetleri için ATAK-2 versiyonu gelecek mi?

Deniz versiyonu ise Kara Kuvvetleri için 3 tane teslimat sözümüz var. Onu yaptıktan sonra deniz versiyonuna geçeceğiz. Onun için biraz daha var. 2025-26 bandında biz ilk helikopterimizi, Kara Kuvvetleri’ne vermeyi düşünüyoruz. Daha sonrasında Deniz Kuvvetleri için de gelebilir. Şu anda herhangi sözleşmesel bir isterimiz yok.

https://www.savunmasanayist.com/atak-2nin-sorumlusu-cevapladi-deniz-versiyonu-gelecek-mi/

Umarım kafanızdaki sorular cevaplanmıştır arkadaşlar.

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7795
  • 458
  • DefenceTurk.com
Ynt: ATAK II AĞIR SINIF TAARRUZ HELİKOPTERİ PROJESİ
« Yanıtla #627 : 02 Mayıs 2023, 19:55:24 »
Yani bu çirkin dediğimiz model değişecek , küçülecekmiş...Flir yeri değişecekmiş... BURUN da değişecekmiş..Süper haberler...
Videosu altta....

https://twitter.com/SavunmaSanayiST/status/1653382987243831297?s=20

Kötü haber de İbrahim Sünnetçi'den geldi: Ukraynali firmanin sipariş edilen 14 motor sonrası icin taahhut veremedigi, karamsar bir tablo cizdigi konusuluyor...

Eyvah eyvahhh
« Son Düzenleme: 02 Mayıs 2023, 20:30:44 Gönderen: serkan1976 »

Çevrimdışı Merzifonlu

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2775
  • 263
  • DefenceTurk.com
Ynt: ATAK II AĞIR SINIF TAARRUZ HELİKOPTERİ PROJESİ
« Yanıtla #628 : 02 Mayıs 2023, 20:09:58 »
Ukraynali firmanin sipariş edilen 14 motor sonrası icin taahhut veremedigi, karamsar bir tablo cizdigi konusuluyor...

Eyvah eyvahhh

Yapılır mı bilmem, ama bir yolu var. Nakliye helikopterlerinde uygulanıyor bu yöntem ama saldırı helikopteri için dünyada bir örneği yok. Yolu şudur: 3 X TS-1400 Motoru ile aynı güç aşağı yukarı elde edilebilir. Yakıt tüketimi ve ısıl izleri de Ukrayna motoruyla aşağı yukarı benzer olur. Transmisyonu karmaşık ve pahalı olacaktır yalnız.

Bence bu iş için, bizden 1-2 kıdemli mühendisin işin başında olduğu ve Araplardan+Pakistanlılardan+Malezyalılardan müteşekkil bir transmiyon tasarım ekibinin kurulması lazım. Çünkü, bizde ona ayıracak eleman da yok, para da yok, zaman da yok! Ve bu ülkeler de işi öğrenmeye çok hevesliler.

Daha sonra, boş kalmasınlar diye, aynı ekibe TS-1400 baz alınarak turboprop motor geliştirme işini de verebiliriz. Neme lazım, Kanada ileride PT6 motorları için mırın kırın eder. Kenarda köşede dursun planları.
« Son Düzenleme: 02 Mayıs 2023, 20:29:50 Gönderen: Merzifonlu »

Çevrimdışı Gökbörü

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1487
  • 137
  • DefenceTurk.com
Ynt: ATAK II AĞIR SINIF TAARRUZ HELİKOPTERİ PROJESİ
« Yanıtla #629 : 02 Mayıs 2023, 20:38:14 »
Ukraynalilar motor taahhut vermiyorlarsa 14 adet den sonra, bizde SiHa, kirpi, trg 230, her türlü askeri araç gereç ekipman konusunda taahhüt veremiyoruz diyelim ve bakalim fikirlerinde bir değişiklik oluyor mu?

Diyeceksiniz ki Batıdan alirlar, alsınlar beni ilgilendirmez..

14 motoru getirip takarken zaten bizde bireyler "öğreniriz "

Herşeyin bedeli olmali..
« Son Düzenleme: 02 Mayıs 2023, 20:39:07 Gönderen: Gökbörü »
What is steel compared to the hand that wields it?