Gönderen Konu: ATAK II AĞIR SINIF TAARRUZ HELİKOPTERİ PROJESİ  (Okunma sayısı 112070 defa)

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3672
  • 360
  • DefenceTurk.com
Ynt: ATAK II AĞIR SINIF TAARRUZ HELİKOPTERİ PROJESİ
« Yanıtla #490 : 19 Nisan 2023, 20:31:56 »
Son parağraf doğru yorum.
TS-1400 den bu helikoptere motor olmaz. Ancak, T-700 Blackhawk için yapılan motorlar üzerinden 3000HP bir motor geliştirilebilir.
TF6000 motorundansa 6-7000HP motor çıkar.
TS3000 olarak 3000HP, eksenel akışlı bir motor üretilecekti. Ancak bu proje rafa kalktı deniyordu.

Yaşar Hocam sizce TEİ  GE'nin T901'i muadili eksenel akışlı bir motor yapabilir mi?TS1400 bildiğim kadarıyla radyal kompresörlü bir motor.
GE’nin T901 motoru hala geliştirme safhasında. Bu motorda da eksenel akışlı T700 motordaki “single’-spool” tasarımı kullanılmış. Bu motorun bir özelliği eklemeli üretimle imal edilmiş modüler yapıda parçalar ile yapılmış olması. Bu tip üretimi TEİ de yapabiliyor. Hatta belki hatırlarsanız Sn Akşit T700 motoru için tencereye benzer bir yanma odasını 13 farklı parça yerine tek parçadan ürettikleriyle övünüyordu bir yıl kadar önce. TEİ, GE ile imzaladığı bir anlaşma ile “additive-technologies” konusunda GE izniyle yatırım yaparak bu teknoloji ile üretimi becermişti. 
T901’in en önemli özelliği ise “Ceramic-Matrix-Composite” materyaller kullanılarak üretilmiş olması. Bu şu anda TEİ’nin henüz sahip olmadığı bir teknoloji. Ama bu konuda çalışmaları var. Mutlaka TEİ’de seramik matris kompozit teknolojisini belli bir zaman içerisinde kullanıyor olacaktır. Ama şu an için bu motor TEİ’nin kabiliyetini aşar.
Yani olay sadece eksenel ve radyal akışlı motor teknolojisi farkı değil.

Olayı basite indirgersek; T901 esas olarak 3000HP lik bir T700 motorunun 3D ve CMC teknolojileri ile üretilmiş versiyonu. GE 300 milyon dolar harcamış bu motoru geliştirmek için.
« Son Düzenleme: 19 Nisan 2023, 20:47:51 Gönderen: Yasar »

Çevrimdışı Bürküt

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 241
  • 27
  • DefenceTurk.com
Ynt: ATAK II AĞIR SINIF TAARRUZ HELİKOPTERİ PROJESİ
« Yanıtla #491 : 19 Nisan 2023, 20:52:00 »

GE’nin T901 motoru hala geliştirme safhasında. Bu motorda da eksenel akışlı T700 motordaki “single’-spool” tasarımı kullanılmış. Bu motorun bir özelliği eklemeli üretimle imal edilmiş modüler yapıda parçalar ile yapılmış olması. Bu tip üretimi TEİ de yapabiliyor. Hatta belki hatırlarsanız Sn Akşit T700 motoru için tencereye benzer bir yanma odasını 13 farklı parça yerine tek parçadan ürettikleriyle övünüyordu bir yıl kadar önce. TEİ, GE ile imzaladığı bir anlaşma ile “additive-technologies” konusunda GE izniyle yatırım yaparak bu teknoloji ile üretimi becermişti. 
T901’in en önemli özelliği ise “Ceramic-Matrix-Composite” materyaller kullanılarak üretilmiş olması. Bu şu anda TEİ’nin henüz sahip olmadığı bir teknoloji. Ama bu konuda çalışmaları var. Mutlaka TEİ’de seramik matris kompozit teknolojisini belli bir zaman içerisinde kullanıyor olacaktır. Ama şu an için bu motor TEİ’nin kabiliyetini aşar.
Yani olay sadece eksenel ve radyal akışlı motor teknolojisi farkı değil.

T901 esas olarak 3000HP lik bir T700 motorunun 3D ve CMC teknolojileri ile üretilmiş versiyonu. GE 300 milyon dolar harcamış bu motoru geliştirmek için.

Teşekkür ederim detaylı yanıtınız için.Sanırım TEİ'nin alması gereken daha çok yol var.Gerçi 2500 çalışanlı bir kurumdan GE performansı beklemek abes kaçar.Umarım zamanla daha fazla insan kaynağı ve arge için maddi destek bulurlar.


Çevrimdışı DelKu

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 460
  • 48

Çevrimdışı putty

  • 2023 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2810
  • 296
Ynt: ATAK II AĞIR SINIF TAARRUZ HELİKOPTERİ PROJESİ
« Yanıtla #493 : 20 Nisan 2023, 04:04:42 »
.......
« Son Düzenleme: 20 Nisan 2023, 10:23:27 Gönderen: re »
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

Çevrimdışı DelKu

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 460
  • 48
Ynt: ATAK II AĞIR SINIF TAARRUZ HELİKOPTERİ PROJESİ
« Yanıtla #494 : 20 Nisan 2023, 06:38:59 »
Sorun bence stealth teknolojisi filan değil bizim şirketlerin bir türlü minimizasyon işini kotaramamış olmalarında muhtemelen o dev flirin bağlantı yerinde taşıma ve yönlendirme eklem kısımları beklenilenden çok yer tutmuştur, ince burun o fliri taşımamıştır yoksa mockupların o estetik burnundan Cyrano de Bergerac burnuna dönmezdi iş, 30 mm topun yükseliş açısı da bu şekilde kısıtlanmış , motor yuvaları da yani …. Göreceğiz

Bir de AW249 ye ne kadar çirkin diye laf etmiştim geri alıyorum
« Son Düzenleme: 20 Nisan 2023, 09:38:05 Gönderen: DelKu »

Çevrimdışı putty

  • 2023 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2810
  • 296
Ynt: ATAK II AĞIR SINIF TAARRUZ HELİKOPTERİ PROJESİ
« Yanıtla #495 : 20 Nisan 2023, 08:36:16 »
T-929 ile ATAK 2 aynı helikopter değil bence. ATAK 2 şu anda üretilenin yeni hali T-929 ise yepyeni bir helikopter ATAK 2 ile alakası yoktur
« Son Düzenleme: 20 Nisan 2023, 08:38:21 Gönderen: re »
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

Çevrimdışı Gökbörü

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1486
  • 137
  • DefenceTurk.com
Ynt: ATAK II AĞIR SINIF TAARRUZ HELİKOPTERİ PROJESİ
« Yanıtla #496 : 20 Nisan 2023, 09:57:52 »
Savaşa mi hazirliyoruz guzellik yarismasina mi?

Bırakın cirkin olsun ama bizim olsun, kodu mu oturtsun..

Mi-35 kadar hantal ve cirkin gorunumlu helikopter gormedim, 2500 tane den fazla üretilmiş, filmlere konu olmuş,  50 senedir üretilen ve 58 ülkeye satilan bir alet olmuş...Apache de fazla estetik sayılmaz yani..


« Son Düzenleme: 20 Nisan 2023, 10:00:26 Gönderen: Gökbörü »
What is steel compared to the hand that wields it?

Çevrimdışı putty

  • 2023 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2810
  • 296
Ynt: ATAK II AĞIR SINIF TAARRUZ HELİKOPTERİ PROJESİ
« Yanıtla #497 : 20 Nisan 2023, 10:09:01 »
Başka forumda Harzemşah hep ATAK 2 farklı bir helikopter diyordu o aklıma geldi. Belki Harzemşah haklı olabilir iki tane silahlı helikopter projesi olabilir. Bir tanesi mevcut olanın iyileştirilmesi diğeri ise başlı başına yeni helikopter. Bu gördüğümüz var olan T129 un biraz yeni modeli olabilir.
T629 diye bir şey vardı bu o.
« Son Düzenleme: 20 Nisan 2023, 10:22:25 Gönderen: re »
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7795
  • 458
  • DefenceTurk.com
Ynt: ATAK II AĞIR SINIF TAARRUZ HELİKOPTERİ PROJESİ
« Yanıtla #498 : 20 Nisan 2023, 15:32:00 »
Çirkine çirkin demeyelim mi?
Çirkin işte...
Daha beğenen 1 kişi duymadım...
Etkin olması başka , estetik olması başka...
Etkinliğini sonra tartışırız...

Mi-24/35 ilk uçuşunu 1974'de 49 yıl önce yapmış. 49 yıl önce tasarlanmış helikopter bizim 2023 tasarım helikopterden çirkin diye sevinç mi duyalım...?

Hele Apache fazla estetik değil cümlesini heryerde söyleme Gökbörü hocam gülerler vallahi.
Apache bizim T-929 yanında afet kalır...
« Son Düzenleme: 20 Nisan 2023, 15:33:53 Gönderen: serkan1976 »

Çevrimdışı levo

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 274
  • 4
Ynt: ATAK II AĞIR SINIF TAARRUZ HELİKOPTERİ PROJESİ
« Yanıtla #499 : 20 Nisan 2023, 16:16:01 »
T-625 ile ortak motor, transmisyon, altyapi ve parcalara sahip olan bir platform olarak planlanan bir helikopter vardi...
T-629... T-129 dan 1 ton ağır kalkis agirliginda ve butun dizayn ve mulkiyet haklari tusas'da olan bir helikopter olacakti.
T-925 ve T-929'da aynı şekilde ortak altyapi ile planlandi.
Ama nedense kimse artik T-629'dan bahsetmiyor. Birzamanlar heryerde görselleri vardi..