Aslında çok mantıklı olur. F-16'ları hangi görevlerde kullanıyoruz? Hava bombardımanı, yakın hava desteği ( CAS ) ve hava sahamızın korunması için. Anladığım, bu görevleri 3 farklı platforma aktarmayı planlıyoruz. Bombardıman için Akıncı ve MIUS-B, CAS için ağır şekilde modernize edilmiş SU-25 ve hava sahamızın korunması için Akıncı ve MIUS-A.
Tüm bu SİHA filosunu yönetmek için iki silah subayı (pilot değil silah subayı) ve muhabere/sensör suitini faydalı yük olarak taşıyan, özel bir Akıncı ve/veya MIUS modeli gerekebilir. Böylece dünyada eşi benzeri olmayan bir hava gücü konseptine sahip olacağız.
Bahsettiğim bu hava gücü konsepti gerçekleşirse, Türkiye ile ABD arasındaki ilişkilerin doğası geri dönülmez şekilde değişecektir. Çünkü Türkiye ile ABD arasındaki ilişkilerin temelini aslen F-16 projesindeki ortaklık şekillendiriyor. Ticari ilişkiler aslında çok daha az önemli.
Sn Merzifonlu,
Gürcistan SU25’leri nin orijinal motoru Rus Soyuz/Kurmansky türbojet. 2 adet 9900lbf itkili. Tiflisdeki fabrika bu uçakların gövdesini imal edebilecek durumda. Ama motorlarının ve gerekli aksamların Fransa, İtalya ve İngiltere’den temini gerekiyor. Aviyonik ve elektronik ekipmanının üzerinde İsrail çok çalışmış ve yeni bir versiyon geliştirmiş (SU25KM).
Ellerinde 10-12 adet SU25 var. Yenisini yapmak için Batı’dan çok teknik yardım ve motor almaları gerekiyor. İhraç için izin alabilirler mi?
Çok daha modern, hızlı ve kıvrak bir Hürjet yapmayı planlarken, CAS görev için hantal bir SU25 ne kadar işimize yarar? Tamam 6400kg faydalı yük taşıma kapasiteli bir uçak. Ama 25000ft üzerine çıkamayan, 0.8 Mach hızı bulmayan maximum hızı ile çok eski teknoloji bir uçak. İçine pilot koymaya korkarım ben!
Sn Serkan1976’nın söylediği gibi ancak hava sahasını kontrol ediyorsanız bu uçaklar kapasiteleri oranınca iş görür.