0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Atak-1 böyle , bu haliyle , mevcut Honeywell motoruyla üretimi sonlandırılacak....T-629 , TS-1400 motorunun bir türeviyle tamamen yerli aviyonik, silahlarla uçacak...Atak-2 , 8-10 ton için TS3000 gibi en az 3000hp motorla uçacak.Tabi bu motoru üretebilirsek...Pakistan ve Philipinlere ; T-129 yerine T-629 satmaya mı uğraşıyoruz biz? Çünkü Honeywell motorunu vermeyecek ABD kesinlikle...
https://mobile.twitter.com/miguyan2000/status/1345286108461096963
T-929'un ete kemiğe bürüneceğinden kuşkuluyum. İdame masraflarının çokluğundan ve potansiyel tank katillerinin artmasından dolayı...Örnek olarak: Harop tarzı kamikaze dronlar, veya TRLG 230 tipinde güdümlü topçu roketleri, veya 155 mm lazer güdümlü top mermileri icabında tankları indirmek için kullanılabilir.Tanklar mesela 155 mm topçu mermilerinin şarapnellerine dayanabilirler ancak günümüzde bu tip mühimmatlar hedeflerini en çok 3 metrelik hatayla vuruyorlar. Tam isabet ettiğinde hiç bir tankın buna dayanması mümkün değildir.
"Cephane kamyonu" diyorsunuz? Cephane kamyonu işlevi için helikopter biraz tuhaf kaçabilir, yavaşlığı nedeniyle.Neyse, nasılsa ileride anlarız. Önce yerli motor ve aktarma ile bir uçuralım da şunları, devamı gelir sonradan.
80'inci T129 ATAK Taarruz ve Taktik Keşif Helikopteri, TUSAŞ üretim hattında.https://mobile.twitter.com/SavunmaSanayiST/status/1345324084545138688