"sırf seri üretimi hazırlamak için geliştirecek. Öte yandan, diğer firma da gidip BAE'deki F110'ları inceleyip, onun bir kopyası ile geçici ara çözüm motor hazırlayacak, öyle mi?"
mantık arayacaksak, öylesi daha mantıklı.
😉
niye derseniz, devlet zaten bir yıldan uzun süredir F110'u lisans altında burada üretmek için sözleşme yapmaya çalışıyor, demek zaten belirli yerlerde F110 ile ilgili ilk 20 uçak sonrasında da bir beklenti var; yoksa 20 uçak için ne diye lisans altı üretim istesinler?
2030'a kadar her yıl dört F110 alsan kongre ile uğraşmadan ilk 20 uçağın ihtiyacını görürsün yani. o vakit lisans altı üretim çabası nereden çıktı?
---
işi karıştıran 2028 tarihinde iki uçağa yerli motor takılacağına dair cümle oldu; yoksa zaten kimsenin de 2028 ile ilgili yerli motor beklentisi yoktu.
deseniz ki 2034'te ilk defa yerli motor takılmaya başlayacak, o zaman büyük TF daha mantıklı görünürdü.
deseniz ki önümüzde 5 farklı motor var, bu olmazsa şunu, şu olmazsa öbürünü takarız, ona da eyvallah da, bu ortamda hala CAATSA devam ediyor ve ortada seç beğen al bolluğu yok malesef
deseniz 2040'a kadar geniş bir zaman var, o zamana yeni modüllerden emin olunur ona da eyvallah; ama bu gün bunların hiçbiri yok.
.
---
teknolojide yeni ekollere geçiş cazip görünse de, ön görülmeyen problemler çıkabiliyor.
daha önce bir sürü kamera yapan firma tek açıklıklı kamera ekolüne geçerken iş uzadı işte.
Anka ve Aksungur yapan firma Anka 3 jetinde kendisi için yeni bir dil olan kuyruksuz uçak ekolüne geçti ve internette beklenmedik sorunlar nedeniyle uçuş testinin ertelendiğine dair şeyler var.
halbuki, önceden kuyruksuz bir minik uçak yapmışlar anlattıklarına göre; ama küçük uçaktaki formül büyük uçağa gelince aynen olamamış demekki.
"küçük uçak ve büyük uçak, küçük motor ve büyük motor"
😁
espriyle karışık bir bağdaşım yaptım, umarım anlaşılmıştır.
https://www.yeniakit.com.tr/foto-galeri/anka-3-projesinde-beklenmedik-gelisme-durduruldu-62646/3---
ezcümle, yeni bir dil öğrenmek sancılıdır ve zaman ister; üstelik işin sonunda da o dilden memnun kalmama olasılığı vardır.
ama ben yine de her iki olasılıkta da memnun kalacağım ülkem adına.
Yunanistan internet steleri 2018'de dalga geçiyordu bu projeyle, çünkü ta o yıllarda fiili ambargolar vardı; ama bu gün yer testleri başladı uçağın, yakında ilk uçuşu yapacak.
ister F110 ekolü olsun, ister TF ekolü olsun, yerli motorla 2028 gelirse ciddi soğuk banyo etkisi yapacak bir çok yerde.