Anket

Sizce Yerli Savaş Uçağımız Nasıl Birşey Olacak?

Tamamen özgün bir tasarım olacak. Hiçbir uçağa benzemeyecek.
80 (41.2%)
Güney Kore ile ortak olarak KFX'i millileştireceğiz.
17 (8.8%)
SAAB ile ortak stealth bir uçak geliştireceğiz.
40 (20.6%)
F-16 tecrübemizi kullanarak gelişmiş bir F-16 yapacağız.
25 (12.9%)
Projeyi rafa kaldırıp ABD'den uçak alacağız.
17 (8.8%)
Başka bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
15 (7.7%)

Toplam Oy Verenler: 194

Gönderen Konu: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi  (Okunma sayısı 1026463 defa)

0 Üye ve 4 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı mehmet05

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1525
  • 134
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #4330 : 02 Ağustos 2023, 19:28:53 »
Pakistan'dan bizim destek atacağımız alt sistem, komponent üretimlerinin dışında sadece mühendislik, özellikle yazılım desteği o da yine bizim şirketlerin ofislerinden gelebilir. Malezya işlemci, elektronik komponentler vs desteği ile yine yazılım, mühendislik desteği olabilir. Endonezya CN 235 üretici ortağı idi, ama hala uçak üretimi altyapısı var mıdır bilmiyorum. Sonuçta muhtemel üretim altyapısı veya üretim altyapısının uygun hale getirilmesi bizim desteğimize bakacaktır. Ham mühendislik, yazılım desteği insan gücü olarak sağlanabilir. Bir kısım komponentlerin bu ülkelerde maliyet etkin yapılması ve 160 üzerinde yurtdışı sipariş birim maliyeti düşürebilir.

Çevrimdışı tumucin

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 2326
  • 24
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #4331 : 02 Ağustos 2023, 21:45:28 »

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3694
  • 360
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #4332 : 02 Ağustos 2023, 21:51:17 »
Bakınız pervaneli uçaklarda da pervaneler iki farklı yönde dönüyor ve açıklaması linkte.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Counter-rotating_propellers
Evet, bazı turboprop uçaklarda pervaneler zıt yönde dönerler.
Bilhassa büyük pervaneli uçaklarda, eğer motorlar arası mesafede fazla ise pervaneler,  torque etkisinin balansını dengelemek için ters yönde dönerler.
Ama modern turbofanlarda bu yoktur.

Çevrimdışı Denizci16

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 2568
  • 74
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #4333 : 02 Ağustos 2023, 22:50:51 »
Ben kaan'ın yerli motor üretilmeden ne Pakistan'a nede Azerbaycan'a verilebilceğini düşünmüyorum.

Ama tf35 k librelik motor üretilirse gerekirse Arjantin'e bile verilebilir.

Bunlar desteği yada arkası gelebilcek adımlar değil..şu aşamada iyi niyetten öteye gidemez.


Çevrimdışı ocelot

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 206
  • 14
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #4334 : 02 Ağustos 2023, 23:38:29 »
+ 1 sayın denizci. Muhtemelen milli motor şartıyla katılacak tüm bu ülkeler programa

Çevrimdışı Bürküt

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 241
  • 27
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #4335 : 02 Ağustos 2023, 23:56:14 »

Ama tf35 k librelik motor üretilirse gerekirse Arjantin'e bile verilebilir.


Hocam aman yarın bir gün bizimkiler gidip Arjantin'i de projeye ortak ederler.Sonra da fellik fellik fırlatma koltuğu ararız.Hem o iş motordan daha sıkıntılı.Dünya da topu topu 3 tane üreticisi var zaten.Biri Martin Baker , diğeri Amerikalı Collins Aerospace , diğeri de Rus zaten...


Çevrimdışı Denizci16

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 2568
  • 74
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #4336 : 03 Ağustos 2023, 00:05:43 »

Ama tf35 k librelik motor üretilirse gerekirse Arjantin'e bile verilebilir.


Hocam aman yarın bir gün bizimkiler gidip Arjantin'i de projeye ortak ederler.Sonra da fellik fellik fırlatma koltuğu ararız.Hem o iş motordan daha sıkıntılı.Dünya da topu topu 3 tane üreticisi var zaten.Biri Martin Baker , diğeri Amerikalı Collins Aerospace , diğeri de Rus zaten...

Tamda İngiltere den aldığımız fırlatma koltuğu sorun olur bu sefer diye içimden geçirirken ...

Gözünüzden kaçmamış ithal komponentler hocam dikkatiniz için teşekkürler..

Bu ucağın sadece

koltuk
Joystick

Yabancı olacaktı dimi benim hatırladığım..

Çevrimdışı Denizci16

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 2568
  • 74
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #4337 : 03 Ağustos 2023, 00:28:29 »
Ben bu ülkenin başında olsam bu uçağı yani kaan'ı uluslararası bir ürün haline getiririm ..

Yani bu uçağı bir NATO uçağı haline getiririm...

Bunu ikinciye belirtiyorum bu forumda

Bu ucağı ABD , Avrupa ve İsrail'e pazarlar hatta bazı ülkelerin üretmelerine yada kendi elektronik komponentlerini kullanmasına izin verirdim...

Emin olun eşyanın tabiatına aykırı hareket etmiyorum...

Sonuçta Kaan için gelen birçok teknoloji batı kökenli...

Ayrıca;

Avrupa için f35 in yanına hava hava amaçlı ef2000 yerine Kaan stealth görevler için daha çok iş yapar..

Amerika için f35 hava hava görevlerinde özellikle yakın angajman için yetersiz,f22 çok pahalı
Birdaha hattı açmayı düşünmüyorlar,ngad için baya zaman var...Düşmanları çin ve Rusya herkezi Su57,su75,j31,J20,j35 gibi uçaklarla donatabilir bu noktada sadece stealth olan F35 yetersiz kalabilir.Kaan onlarda bile Rus ve Çin stealth arsenalına karşı koymak için F35'e göre daha çok iş yapar Hava-hava olarak....

ABD ye tf35 k nın lisansını bile veririm çünkü onlar sayesinde bu motor üretilecek birde Rolls Royce'a ve İngiltere'ye ayrıcalık tanırım onlarda bu sayede ilk defa 20000 lb üstü motora sahip olmuş olurlar,yapamayacakları için değil fakat böyle bir ürünleri yok.


« Son Düzenleme: 03 Ağustos 2023, 00:41:19 Gönderen: Denizci16 »

Çevrimdışı Bürküt

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 241
  • 27
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #4338 : 03 Ağustos 2023, 00:29:59 »

Tamda İngiltere den aldığımız fırlatma koltuğu sorun olur bu sefer diye içimden geçirirken ...

Gözünüzden kaçmamış ithal komponentler hocam dikkatiniz için teşekkürler..

Bu ucağın sadece

koltuk
Joystick

Yabancı olacaktı dimi benim hatırladığım..

Emin olmamakla birlikte uçaktaki bir takım hidrolik valf sistemleri de ithal olarak açıklanmıştı sanki , söylediklerinize ek olarak. Ama şahsi kanaatim uçaktaki ithal sistemler bunlarla sınırlı değil.Bir dönem MMU da kullanılacak İngiliz alt sistemleri/komponentleriyle ilgili belgeler çıkmıştı , ihracat lisansı gibi birşeydi diye hatırlıyorum.Belgelerde önemli aviyonik sistem sensörleri-alt komponentleri de yer alıyordu (özellikle aklımda IRST kalmış) .
« Son Düzenleme: 03 Ağustos 2023, 00:31:59 Gönderen: Bürküt »

Çevrimdışı selcukkocak78

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 752
  • 110
  • DefenceTurk.com
Ynt: KAAN 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #4339 : 03 Ağustos 2023, 00:53:06 »
jet yada turbofan motorlarda spin ve balans etkisi olmaz arkadaşlar yapmayın etmeyin. motorların blisklerinin birisi sağa diğer motor sola dönecekmiş hiçbir anlam ifade etmiyor. çünkü motorlarda dönme işi yanma odasında sıkışma sonucu biterken yanıp genişleyen hava egzosa yöneldiğinde sıcak fan bladelerini çeviriyor ve dengeli bir dağılımla egzos gazı olarak püskürüyor. yani dönme etkisi 0. ama turboproplar da pervaneler savrulma gücü oluşturuyor. buda titreşim  ve uçağın sürekli tek bir yöne doğru dönmesine sebep olur. ondan dolayı 1 den fazla turboprop motorlu uçaklarda pervaneler zıt yönlü dönecek şekilde imal edilir.