Güney Kore Hava Kuvvetleri (ROKAF) için sipariş edilen 21 uçaklık ikinci parti (Next Fighter II) F-15K tipi saldırı uçaklarının teslimatları devam ediyor ve ikinci parti F-15K siparişi kapsamında iki uçak daha teslim edilerek toplam miktar 47′ye çıktı.
“Next Fighter II” Projesi kapsamında ilk üç uçak bundan 7 ay kadar önce Eylül 2010 itibariyle, üç uçak da 4 ay kadar önce Aralık 2010 itibariyle teslim edilmişti. 21 uçaktan geriye kalan 13 uçağın da Nisan 2012 tarihine kadar teslimatlarının tamamlanarak toplam F-15K miktarı 60′a yükselecek. 7 Haziran 2006 tarihinde gece uçuşu esnasında bir F-15K düşmüş ve ilk parti 40 uçaktan 39′u kalmıştı. Bu yüzden ikinci partiyla sipariş edilen uçak sayısı 20 değil, 60′a tamamlanması için 21 şeklinde gerçekleşmisti.
F-15E konseptini baz alan ikinci parti F-15K Slam Eagle uçakları, gelişmiş aviyonik, yazılım ve misyon/sistem bilgisayarları yanında özellikle Pratt & Whitney’in yeni F-100-PW-229 (EEP) turbofan motorları ile de dikkat çekiyor. Güney Kore bu motorlardan 21 adet F-15K için yedeklerle birlikte 46 adet sipariş etti ve motorlar Güney Kore‘de P&W lisansıyla yerli sanayii vasıtasıyla üretilmekteler. Aynı motor Güney Kore‘nin KF-16 C/D uçaklarının modernizasyonu için de seçildi. Güney Kore, modern F-15K uçaklarını asgari 2040′lı yıllara kadar kullanmayı planlıyor. 60 uçağın Güney Kore‘ye çıplak maliyeti 6.5 milyar dolar ($ABD).
ROKAF’ın halen muharip jet uçağı açısından envanterinde 47 adet F-15K, 168 adet F/KF-16 C/D (Blok 32 ve 52), 174 adet F-/KF-5 E/F Tiger II ve 68 adet F-4E olmak üzere toplamda yaklaşık 457 adet savaş uçağı bulunuyor.
http://www.savunmasanayi.net/rokafa-47-f-15k-teslimati/rokafa-47-f-15k-teslimati/