Gönderen Konu: Türk Uçak Gemisi (TAC)  (Okunma sayısı 6833 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Ocak

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 153
  • 23
  • DefenceTurk.com
Ynt: Türk Uçak Gemisi (TAC)
« Yanıtla #120 : 02 Mart 2024, 17:45:45 »

 Afrika'daki kazanımlarımizı korumak ve geliştirmek için uçak gemisi görev gücü gerekecek.

 En fazla 5 yıl sonra, Hindistan ve Çin'in karşımızda kaba kuvvet kullandığını göreceğiz.

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3707
  • 361
  • DefenceTurk.com
Ynt: Türk Uçak Gemisi (TAC)
« Yanıtla #121 : 02 Mart 2024, 19:15:42 »
[quote author=Merzifonlu link=topic=9542.msg160727#msg160727 date=1709384348]
Tek bir sorum var, Sayın BATTLESTAR. Uçak gemisi gerektirecek ekonomik ve siyasi büyüklüğe ulaştık mı?
[/quote]
+1

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3707
  • 361
  • DefenceTurk.com
Ynt: Türk Uçak Gemisi (TAC)
« Yanıtla #122 : 02 Mart 2024, 19:28:15 »
Tek bir sorum var, Sayın BATTLESTAR. Uçak gemisi gerektirecek ekonomik ve siyasi büyüklüğe ulaştık mı?

Hocam şöyle bir şey var 2020'den 2023'e sadece 3 yılda Türkiye GDPsi %63 büyüdü, 720 milyar dolardan 1.15 trilyon dolara çıktı.
Eğer bu trend devam ederse:
2026 = 1.8 trilyon $
2029 = 2.9 trilyon $
2032 = 4.7 trilyon $
2035 = 7.8 trilyon $

Ki tabiki de aynı artmayacaktır tüm bu dönemde, ekonomik hatalar ve başka dünya krizlerini hesaba katarsak, bu sayının yarısı olan 3.5-4 trilyon dolara ulaşsak bile bize yetecektir uçak gemisi için

yani 2035-2038 yılları arasında ekonomi böyle bir gemiye hazır olur ortalama yönetilirse
Evdeki hesap çarşıya uymaz denilen bir laf var.
Türkiye GDP’si 2013’te 960 milyar dolar idi. Son 10 yılda %12 büyümüş dolar bazlı Türkiye GDP’si.
2013’deki dolar 2023’e kadar kendi içinde %32 alım gücü kaybı yaşamış. Yani hakiki büyüme %-(eksi) 20 yani.
« Son Düzenleme: 02 Mart 2024, 19:31:00 Gönderen: Yasar »

Çevrimdışı AlicanAli__

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 177
  • 14
  • DefenceTurk.com
Ynt: Türk Uçak Gemisi (TAC)
« Yanıtla #123 : 02 Mart 2024, 20:23:14 »
Tek bir sorum var, Sayın BATTLESTAR. Uçak gemisi gerektirecek ekonomik ve siyasi büyüklüğe ulaştık mı?

Hocam şöyle bir şey var 2020'den 2023'e sadece 3 yılda Türkiye GDPsi %63 büyüdü, 720 milyar dolardan 1.15 trilyon dolara çıktı.
Eğer bu trend devam ederse:
2026 = 1.8 trilyon $
2029 = 2.9 trilyon $
2032 = 4.7 trilyon $
2035 = 7.8 trilyon $

Ki tabiki de aynı artmayacaktır tüm bu dönemde, ekonomik hatalar ve başka dünya krizlerini hesaba katarsak, bu sayının yarısı olan 3.5-4 trilyon dolara ulaşsak bile bize yetecektir uçak gemisi için

yani 2035-2038 yılları arasında ekonomi böyle bir gemiye hazır olur ortalama yönetilirse
Evdeki hesap çarşıya uymaz denilen bir laf var.
Türkiye GDP’si 2013’te 960 milyar dolar idi. Son 10 yılda %12 büyümüş dolar bazlı Türkiye GDP’si.
2013’deki dolar 2023’e kadar kendi içinde %32 alım gücü kaybı yaşamış. Yani hakiki büyüme %-(eksi) 20 yani.


Doğru, ama şunu sormak gerek, planlarımızı gelecek projeksiyonumuza göre mi yoksa bulunduğumuz hale göre mi yapacağız.
Projeksiyona göre yaparsak uçak gemisi gerekir, şu anki duruma göre yaparsak gerekmez

Çevrimdışı Denizci16

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 2616
  • 74
  • DefenceTurk.com
Ynt: Türk Uçak Gemisi (TAC)
« Yanıtla #124 : 02 Mart 2024, 20:53:58 »
Arkadaşlar Sorunuza ben cevap vereyim

Uçak gemisi işleticek ekonomik güce sahip miyiz?

ABD 11 adet uçak gemisi

Yine ABD 11 adet 45 bin tonluk LHA kullanıyor ki bunlarda F35B sayesinde Uçak gemisi sayılır.(aklımda öyle kalmış

Yine buraya ABD'nim 30 üstü nükleer kapasiteli denizaltılarını ekleyelim(Bizde bu denli ve kapasiteli denizaltı yok)
Ki ABD nin 68 denizaltısı var,ki bunlanrın hepsi nükleer olması lazım buda demektir ki oldukça pahalı denizaltı alıp işletebiliyorlar

Yada bir ohio sınıfı denizaltı ne kadar bir reis sınıfı denizaltı ne kadar diye hesaplarsanız anlarsınız neyin ne olduğunu , belki onların iki tane ohio sınıfı denizaltısı belki bizim 14 denizaltımızın maliyeti.

Yine ABD ekonomisi 24 trilyon dolar

Bizim ekonomimiz 1 trilyon dolar ve biraz üzeri

Bu kıyaslamayı yaparsanız

Bizim bir adet gerald Ford işletme hakkımızın ve kapasitemizi olduğunu anlarsınız.

Matematiksel olarak bu gücümüzün olduğunu görürsünüz çünkü elindeki nükleer denizaltı gücü yerine daha fazla uçak gemisi de isletebilirdi ABD.

Yani işletebilcez mi diye korkmayın.
« Son Düzenleme: 03 Mart 2024, 01:40:25 Gönderen: Denizci16 »

Çevrimdışı BATTLESTAR

  • 2018 ve 2019 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2674
  • 315
  • DefenceTurk.com
Ynt: Türk Uçak Gemisi (TAC)
« Yanıtla #125 : 02 Mart 2024, 20:56:39 »
[quote author=Merzifonlu link=topic=9542.msg160727#msg160727 date=1709384348]
Tek bir sorum var, Sayın BATTLESTAR. Uçak gemisi gerektirecek ekonomik ve siyasi büyüklüğe ulaştık mı?
+1
[/quote]

Uçak gemisi gerektirecek ekonomik büyüklük diye bir standart olduğunu sanmıyorum.
Öyle olsa Almanya, Hollanda, Norveç, İsveç, Kanada vb. ülkelerin uçak gemisi olması Brezilya, Tayland, Avustralya gibi devletlerin olmaması gerekirdi.

Bu biraz sizin Grand Stratejiniz ve bunu oluşturacak milli hedefleriniz ile ilgili. Kaldı ki Tcg Derya gibi 200 metre 2x lm2500+ 2x dizel 25000+ ton 390+ personelli bir lojistik  gemi yapıyorsunda min. 4 adet 149 metre 8500+ ton 96 vls destroyer, 3000 ton 70 küsür metre kara saldırısı yapabilecek milden yapıyorsunda 1 tane 285 metre 40,000 ton gemi mi über süper ekonomi gerektirecek ?


Bence asıl böyle bir donanmayı uçak gemisiz bırakırsanız ciddi bir zaafiyet yaratırsınız. Şu an karşınızda Yunan var ama muhtemel bir savaşta karşına fransızında çıkmayacağını bilmiyorsun ? Onu da geçtim günün birinde avrupa ordusunu kurarlarsa egede, akdenizde karşında 5 tane uçak gemisi veya yakın kapasiteli gemi olacak o zaman napacağız ?

Eğer üstünde taşıyacağı hava araçlarının maliyetinden çekiniyorsak bir mmu kaan 150 milyon dolar olsa ve gemi hiç destek amaçlı heli taşımasa 40 MMU taşısa 6 milyar dolar eder ve muhtemelen 40 f-16 b70 e çok daha fazlasını vereceğiz. Burada unutmamamız gereken birşey var. Biz bu gemiyi ve içindekileri bir yetden 1.5 katına almıyoruz. Bizzat kendimiz yapıyoruz. Tabiki bazı alt sistemler dışardan geliyor ama toplasan ne kadar para olabilir ki ? Varsın bir modern fırkateyn parası olsun. Geri kalan parayı zaten devlet kurum ve şahıs gelir vergilerinden geri çevirir. Zaten alt yüklenicilerin çoğu vakıf şirketi, yapılan bu yatırım aynı zamanda savunma sanayi şirketlerinede yapılan bir yatırım olarak düşünün.


Ayrıca kurmayı planladığımız donanmayı uçak gemisiz ana karayı korumaya odaklı kullanmaya çalışırsak o zaman bir vakit atalarımızın yaptığı hatayı yaparız. 19. Yy başında Osmanlı Mahmudiye, Selimiye, Şadiye gibi dev kalyonlar inşa etti bunlar dönemin tf-2000 leriydi. Ancak bu ve bu gemileri destekleyen diğer kalyonları savunmada bırakması, aktif bir deniz ticareti veya emperyalist faaliyetleri destekler durumda aktif tutmaması gemileri ve mürettebatı limanda paslandırmaktan başka bir işe yaramadı.


O yüzden dzkk ve msb’nin hamleleri doğrudur.

Savaş Var Denildiğinde Biz;


Çevrimdışı selcukkocak78

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 752
  • 110
  • DefenceTurk.com
Ynt: Türk Uçak Gemisi (TAC)
« Yanıtla #126 : 03 Mart 2024, 00:05:12 »
İŞLETME MALİYETİ YILLIK
700 personel yıllık ortalama maaşları 60.000 x 700 x 12:  504.000.000 tl
1 yılda ortalama yakıt harcamaları (gemi+ uçakların):       600.000.000 tl  ( tahmini)
mühimmat harcamaları ve yedek parça giderleri:              100.000.000 tl  ( tahmini)
yıllık bakım giderleri                                                         50.000.000 tl  ( tahmini)
 toplam:                                                                     1.254.000.000 tl

uçak gemimizin yaklaşık yıllık işletme maliyeti  tahminim bu.dolar bazında 300.000.000 $

Çevrimdışı BATTLESTAR

  • 2018 ve 2019 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2674
  • 315
  • DefenceTurk.com
Ynt: Türk Uçak Gemisi (TAC)
« Yanıtla #127 : 03 Mart 2024, 00:21:57 »
İŞLETME MALİYETİ YILLIK
700 personel yıllık ortalama maaşları 60.000 x 700 x 12:  504.000.000 tl
1 yılda ortalama yakıt harcamaları (gemi+ uçakların):       600.000.000 tl  ( tahmini)
mühimmat harcamaları ve yedek parça giderleri:              100.000.000 tl  ( tahmini)
yıllık bakım giderleri                                                         50.000.000 tl  ( tahmini)
 toplam:                                                                     1.254.000.000 tl

uçak gemimizin yaklaşık yıllık işletme maliyeti  tahminim bu.dolar bazında 300.000.000 $

Uçak gemisini 700 binbaşı komuta ediyor herhalde ?
Savaş Var Denildiğinde Biz;


Çevrimdışı Alp

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 604
  • 21
  • DefenceTurk.com
Ynt: Türk Uçak Gemisi (TAC)
« Yanıtla #128 : 03 Mart 2024, 00:38:57 »
1254 ü dolara çevirdiğimizde 300 çıkmaz ki 41.5 gibi birşey çıkar,
Ben mi yalnış düşünüyorum….
« Son Düzenleme: 03 Mart 2024, 00:39:39 Gönderen: Alp »

Çevrimdışı selcukkocak78

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 752
  • 110
  • DefenceTurk.com
Ynt: Türk Uçak Gemisi (TAC)
« Yanıtla #129 : 03 Mart 2024, 00:50:29 »
İŞLETME MALİYETİ YILLIK
700 personel yıllık ortalama maaşları 60.000 x 700 x 12:  504.000.000 tl
1 yılda ortalama yakıt harcamaları (gemi+ uçakların):       600.000.000 tl  ( tahmini)
mühimmat harcamaları ve yedek parça giderleri:              100.000.000 tl  ( tahmini)
yıllık bakım giderleri                                                         50.000.000 tl  ( tahmini)
 toplam:                                                                     1.254.000.000 tl

uçak gemimizin yaklaşık yıllık işletme maliyeti  tahminim bu.dolar bazında 300.000.000 $

Uçak gemisini 700 binbaşı komuta ediyor herhalde ?

40.000 tl maaş alan personelin sgk gibi giderleriyle devlete yaklaşık maliyeti 60-65.000 tl tutuyor