Bu motor prototip. Parçalarının çoğu 3D katmanlı üretimle yapılıyor. Yoksa çok pahalıya çıkar. Seri üretimde kalıp hazırlanıp, döküm ile yapılacak parçalar.
Uçacak motorları düşük miktar seri üretim ile üretirler LRİP (Low Rate Initial Production)
O zaman da görünüş daha göz doldurur.
Yaşar bey ilk teslimatta yerli motorlu uçaklar da olacak dediler, sizce şimdilik KAAN için F110 motorunu devşirip, GE-132 gibi blisk yapıp ufak değişikliklerle başka bi motor mu yapıcaz, yoksa sıfırdan motor mu yetişecek bu sürede?
Burada herkesin biraz göz ardı ettiği bir konu var. Motor için bir konsorsiyum kuruldu:
TEI
TR-motor (artık TEI'nin bir yan kuruluşu)
RR-Kale
Ivchenko Progress
Bu konsorsiyum KAAN'ın motorunu yapıyor. Her firma üstüne düşeni geliştiriyor. RR'nin de bu işe dahil olması projeye hız katacak. Projenin yürüyüşü ve gelişmesi konusunda benim bu yazdıklarım dışında bilgi sızıntısı da yok.
TF6000 motorundan gelecek data ve teknik girdiler bu motorun gelişmesine yardımcı olacak.
2028'de 2 uçak yerli motorla uçacak şekilde çalışılıyor.
Bu motor KAAN'ın özgün motoru olacak. Gelişip seri üretime girmesi 2030'u bulabilir. Ama daha da erken olmaması için de pek bir engel yok.
(Defencehub'da konuyla ilgili Cabatli_TR'nin yazıları vardı.)