Bu gemi çok fazla cilalıyorlar. Uzay gemisi falan gibi lanse ediyorlar. Tanıtımında gemide etkileşimli kokpit camı koydular diye zumwaltt seviyesine çıkarttılar. Neymiş sea fire radarı 500 km menzili varmışta vs.
Yav akıl var mantık var adamların horizon destroyerindeki s1850 ve empar'ın bile 500 km menzili yokken görece çok ufak yüzeylere sahip çok daha az modül taşıyan sea fire mı 500 km menzili olacak ?
İnternet sitesine girip bakın ; diyor ki hava hedeflerini 500 km kadar , deniz hedeflerini 80 km'ye kadar izliyor. Yani bu ne demek eşek kadar awacsları 400-500 km'den görüyoruz (dedemde görür), ama düşük rcs'li avcı boyutlarındaki uçakları çok daha ufak menzillerde anca tespit eden vasat ama fırkateyn sınıfı gemiler için yeterli bir radarım. Ama reklam için 500 km'ye kadar diyorum. İsminide Sea Fire 500 koydum. Birde janjanlı cam koyunca al sana full dijital gemi.
Bu işi yapan mühendisler daha iyi bilir. Bana göre bu Sea fire 500 radarı bizim çafraddaki x band çfrların eş değeri ama s bandda çalışanı bu yüzdende daha menzillisi. Hatta biz çfr'ı s bandda kulanmak istesek umr gibi ki çfr'i s banda çevirmek yazılımla ilgili bir şey çafradı yapan adama hiç zor değil. Kısaca Çafrad Çfr'ın s band modu bu radardan çok daha performanslı olacaktır.
Çünkü çfr'in aynı anda izleyebildiği hedef 1000 (umr 2000) bu über seafire sadece 800. Belliki çfr'ın modül potansiyeli çok daha yüksek. Kısacası bu radar bizim istif sınıfındaki smart-s mk2 'den daha iyi ancak geçen sene test etmeye başladığımız çfr'in muhtemel bir s band modundan daha vasat bir radar.
Umarım o büyüklerimiz sırmalı sırmalı aziz amirallerimiz hazır yapmışken şu İ sınıfınada Çfr'in s band modunu takalım derler. S band çfr + akr-d block 2 x band ile konfigüre bir kule eklerler. Bu hamle bu gemiyi sınıfının kabiliyet ve ucuzluk bakımından en üst segmentine koyar.
Bu arada son bir not yunanlar Belharralar ile İ SINIFINI değil Tf-2000'i dengelemek istiyorlar.