Bizdeki G sınıflarının tek tahrik makinası LM2500 gaz türbini.. Yani gemi her yolda bununla gidiyor.. Bizim donanma buna pek alışkın değildi.. CODAD veya CODAG sistemlerde gaz türbini, dizelin takatinin yetmediği yerde devreye girer ve gemiyi alır götürür.. Artık yıllar geçti, LM2500'lü teknelere herhalde alışılmıştır..
Gaz türbininin dizele göre daha fazla sıcak gaz atığı oluyor ister istemez.. Yani dizelel göre, aslında yanma odasına giren-çıkan havanın, sıcak ya da soğuk, miktarı daha fazla.. Ondan gaz türbini kullanılan gemilerde egzozda, helikopter ısı bastırıcılarındaki gibi birer "uptake" bulunuyor.. Bu da gerek suyla, gerek soğuk hava ile egzoz gazını karıştırarak, ısıl izi azaltıyor, aluminyum üstyapıyı genleşme ve yumuşamaya karşı koruyor..