"Burada sadece beyin fırtınası yapıyoruz ... RR şunu istemiş ; SSB şuna "hayır" demiş deyip duruyoruz...
TEİ ısrarla ben bu motoru yaparım , ihaleyi bana verin diyor ; TEİ daha sonra "TF-6000 prototipini yapacağız ama yağ pompası,dişliler için ambargo yiyiyoruz" diyor...
6000 ibf'lik motora yağ pompasını-dişlisini bulamayan muhtemelen de kendisi yapmak zorunda kalacak bir şirket , 35000 ibf'lik motor yaparım demesi de ayrı bir ilginçlik..."
RR konusunda şu aşağıdaki haber gözlerden kaçtı; ama ayırdığım noktaları dikkatle okursanız, kafanız biraz netleşir.
benim şahsi tahminim, RR bizim hayal ettiğimiz kadar cömert değil.
yerli aksesuarlar konusunda da, tamamen katılıyorum ve ayrıca, dizel kara aracı motoru projelerine baktığımda da, niye kimsenin turbosuz atmosferik bir dizel motor işine girmediğini merak ediyorum, daha kolay olmaz mıydı?
Transmisyon konusunda da hiç kafama yatmayan şeyler var.
"İşte dün yine İngiliz bakanlaydık, yine SİHA'larınız oyun değiştirici oldu der. Bir taraftan da onlarla bir motor projesi konuşuyoruz
ama motoru ticari bir olay olarak görüyor.
İşte üretimdi, motordu, anlatamadığımız nokta şu kendisine; biz bir tek motor projesinden bahsetmiyoruz. Biz Türkiye'de bir motor geleceği kurmaktan bahsediyoruz "
https://www.sondakika.com/haber/haber-savunma-sanayii-baskani-ndan-yunanistan-i-15389825/