MMU projesi ilk ortaya çıktığında 2011 senesinde kavramsal tasarım sürecinin 4 sene sürmesi öngörülüyordu.Bu konuda Tusaş ile görüşmelere başlanması kararı alındı.2012 senesinde Tusaş bu konuda teknik yetersizliğinin bulunması sebebi ile 2012 senesinde SAAB proje ofisi ile kavramsal tasarım aşamasında destek almak için görüşmelere başladı.2015 tarihinde dönemin Başbakanı Ahmet Davutoğlu FX projesinin çift motorlu olacağını belirtti.Bunun üzerine Airbus, BAE Systems ve Saab’dan gelen tekliflerin değerlendirilmesi sonucu, Aralık 2015 içinde, öncelikli olarak görüşülecek Yabancı İşbirliği Firması (YİF) adayı, BAE Systems olarak belirlendi.
Bu kısa bilgi hatırlatmasından sonra 2023 te ilk test uçuşuna çıkması planlanan Uçak ne hikmet ise projenin başlatılma ve ilerleyen süreçlerinde ihale bir anda Katar-BMC ortaklığına çevrildi.Bunun üzerine TR-motor bünyesinde IP haklarının Katar ile paylaşılması söz konusu olunca BAE projeden çekileceğini duyurdu.Normalde proje'nin TUSAŞ bünyesinde sözleşmesi yapıldıktan sonra ortaya TR-Motor BMC-Katar ortalığının getirilmesi bir kere sözleşme yapıldıktan sonra hangi akla hizmet yapıldığının bir önceki yazımda anlatıldığı gibi olduğu gerçeğini değiştirmiyor.
2010 da başlatılan proje tıpkı Altay ve Hürjet gibi ileri bürokrasi anlayışı ile beraber delik kaptan kim ne kadar su doldurur hususuna getirilmiştir.Bu projelerin nasıl yapılamayacağınında güzel bir örneği olmuştur.
Her seçim dönemin milli uçağımız göklerde MMU göklerde Hürjet göklerde Altay testlerde felsefesine inanan bir gruba ben ne desem boş malesef.
Siz mock-up ve prototipler ile zihinsel masturbasyonunuza devam edebilirsiniz.Lakin gerçekler her zaman o zevkin ilerisinde sizi bekliyor.